Kanske inte rätt forum, men någon kanske varit med om något liknande
Har lite strul med min E90 2010. Personen som köpte den ny kryssade inte i Bluetooth Så jag har testat att köra med eftermarknads bluetooth handsfree i bilen men det går sådär..
Någonting verkar störa ut signalen, ljud kommer det men det sprakar som fan. Har testat både med Belkin f4u037 samt nu senast med någon billigare variant från Kjell och Co. Båda funkade utmärkt i E46an jag hade tidigare och de funkar fint att använda till stereon hemma så de är inte trasiga. Har testat både med min Xperia Z och en iPod med samma resultat. AUX uttaget i bilen funkar fint med enbart sladd men hatar sladdar
Någon som har nån idé om vad det kan vara?
Problem med Bluetooth i bilen
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Problem med Bluetooth i bilen
Jobbar just nu med ett företag som gör BT-moduler bla till handsfree.
Störning kan uppstå på många olika sätt, men de 2 vanligaste är via antennen eller matningsspänningen till själva Bluetoothmodulen i handsfree-enheten.
I ditt fall så tippar jag på det senare då utrustningen funkar i annan miljö -> Antennen verkar vara ok mot störning.
Kolla av hur du spänningsmatar handsfree-enheten! Troligtvis är den matningen instabil och "störd" pga tex. variatoner från generatorn i bilen etc.
Störning kan uppstå på många olika sätt, men de 2 vanligaste är via antennen eller matningsspänningen till själva Bluetoothmodulen i handsfree-enheten.
I ditt fall så tippar jag på det senare då utrustningen funkar i annan miljö -> Antennen verkar vara ok mot störning.
Kolla av hur du spänningsmatar handsfree-enheten! Troligtvis är den matningen instabil och "störd" pga tex. variatoner från generatorn i bilen etc.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Jag funderar på om det inte kan vara nr1, eftersom den andra enheten går att köra på batteri med enbart AUXen inkopplad. Testat med en förlängning av AUX sladden för att se om det kan vara lokalt, men det verkar vara i hela bilen.. Mkt märkligt det här.Dorado wrote:Jobbar just nu med ett företag som gör BT-moduler bla till handsfree.
Kolla så du inte har spänning/jordfel i AUX uttaget. Efsm du handlat på K&Co finns även denna enheten:
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni ... nformation" onclick="window.open(this.href);return false;
Den går att driva enbart på batteri och kommer ge dig svaret om det är signalen i sig eller strömmatningen som spökar.
Har du vägarna förbi Lund eller Halmstad, så är det bara att säga till, så kan jag hjälpa till att mäta vad som händer.
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni ... nformation" onclick="window.open(this.href);return false;
Den går att driva enbart på batteri och kommer ge dig svaret om det är signalen i sig eller strömmatningen som spökar.
Har du vägarna förbi Lund eller Halmstad, så är det bara att säga till, så kan jag hjälpa till att mäta vad som händer.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Har ett annat bt hf för enbart ljud jag skulle kunna testa med. Men jag kanske fick det att fungera igår, om jag sänkte ljudet till hälften på telefonen för vad den ska skicka till bt så vart ljudet mycket bättre! Dvs tvärtom vad som står rekomenderat på bt tillverkarnas instruktioner. Testade bara med kj co hf, ska testa om samma sak fungerar med Belkin idag.