misstankan mot bilförsäljare i torslanda 'Göteborg'

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
markus83

Post by markus83 »

Tjena .. har kollat lite på en pendlar bil. Så det blev inriktning små bil och diesel. Har hittat en 2010 WW polo tdi som står hos en bilförsäljare i torslanda 'Göteborg' ringde och sa att jag har intresse för bilen. Hörde av mig till min gamla klass kamraten som tog fram bilen på WW-datorn här hemma på sitt jobb "WW-verkstad" bilen har gort alla sina servic som den ska hos en WW-verkstad i programmet och fyllt i service boken. Ok tänker jag och ringer säljaren Torslanda-bilförsäljning-AB och bokar möte på torsdag.

3 timmar senare ringer försäljaren och talar om att det har varit inbrott i bilen och att dom har stulit winterdäck samt slagit in bak rutan :( så han vill boka om mötet tills på fredag så han hinner få tag i "nya" vinterdäck samt lämna in den på verkstan för byte av bakrutan.... ok tänker jag. Det tar ju försäkringen hand om ändå och lämnar han in den så verkstaden fixar den rutan i morgon så tar det ca 12-18 timmar innan chassi lim är genom härdat vad jag kommer ihåg från att jobba på bil verkstad.

När jag suttit en stund och funderat börjar misstankar dyka upp. Varför själ man 14 tums winterdäck i en frabiks tonad WW 2010 som står inlåst i en bil hall.

Har inte bil handlare bilarna olåsta i visnings hallen för att kunna få ut alla bilarna fort vid brand risk ? Har för mig att försäkringsbolad vill ha det så.

Är inte bil hallen larmad och låst ?

Och varför väljer man att ta vinterdäcken från en Ww polo tdi och en volvo s60 när det finns sa å mycket mera av värde inne i en bil hall än bara däck ?

Är det någon mera än jag som tycker att det luktar unket om torslandabilförsäljning-ab historia ?
Nemesis_turbo

Re: misstankan mot bilförsäljare i torslanda 'Göteborg'

Post by Nemesis_turbo »

kan vara så enkelt att bilen stått ute?
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
markus83

Post by markus83 »

Nemesis_turbo wrote:kan vara så enkelt att bilen stått ute?
Kan vara så med. Mag kännslan säger bara att något är inte att lita på till fullo. Finns det någon från Göteborg på forumet som känner till Torsland bilförsäljning AB. ska ligga ut mot Hegeredsgårdar.
Silverboy

Post by Silverboy »

markus83 wrote:
Kan vara så med. Mag kännslan säger bara att något är inte att lita på till fullo. Finns det någon från Göteborg på forumet som känner till Torsland bilförsäljning AB. ska ligga ut mot Hegeredsgårdar.
VW.....

Vad skulle han vinna på det här enligt dig?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
markus83

Post by markus83 »

Silverboy wrote:
markus83 wrote:
VW.....

Vad skulle han vinna på det här enligt dig?
tro inte han vinner något för vi har diskuterat fram ett pris som är några lappar i från utgångs priset. bara han inte vill öka på priset för den nya rutan och ny hatthyllan som gick sönder, samt 4 st "nya" vinterdäck enligt honom.
Thörn

Post by Thörn »

Han kanske vill förhala försäljningen och sälja bilen till någon annan? Kanske någon med ett givande inbyte? :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
HellMek

Post by HellMek »

Känns det inte bra i magen för dig så skit i den och leta upp nåt annat.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply