Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
Tappade upp glöggen idag! Sjukt nöjd:) värmde fint!
Re: Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
ja just det, såhär ser min ut
riktigt nöjd, och kommer göra om detta nästa år, alla som hitintills smakat den har varit imponerade
riktigt nöjd, och kommer göra om detta nästa år, alla som hitintills smakat den har varit imponerade
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu är det dags för 2013 års glögg!
Gjorde iordning en laddning glögg igår! Nu är det bara vänta..
Hur ofta brukar ni röra om, jag tänker 1ggr/dag första veckan, sen kanske 1-2ggr/veckan i 2-3 veckor sen ingenting sista veckan?
Hur ofta brukar ni röra om, jag tänker 1ggr/dag första veckan, sen kanske 1-2ggr/veckan i 2-3 veckor sen ingenting sista veckan?
dkklang wrote:Nu är det dags för 2013 års glögg!
gött, sugen som fan på att göra en laddning till, dock har jag 2 flaskor kvar sen förra året, så får se
ja något sånt blir nog bra, behöver inte störa det alldels för mycket
kommer inte exakt ihåg hur jag rörde, men på slutet så lite som möjligt så får man en klarare glögg
sen kommer jag inte ha i så mycket russin som förra året, tyckte russin smaken tog över lite väl
Bmw e30 M5 Turbo
Precis köpt alla ingredienser och ska prova en sats nu,får se hur det går
- jackdaniels
Haha så jävla klockren tråd Läste den förra julen och vart sjukt sugen, men va för sent att göra då. Men i år kunde jag inte hålla mig, handlade och smällde ihop en laddning igår. Börjar lukta godis i köket nu
Btw har jag aldrig handlat så skumma saker förut :p 10st 50cl svagdricka å massa kryddpåsar, dunkar, trattar å lite potatis. Dom i kassan kolla konstigt på mig hehe..
Btw har jag aldrig handlat så skumma saker förut :p 10st 50cl svagdricka å massa kryddpåsar, dunkar, trattar å lite potatis. Dom i kassan kolla konstigt på mig hehe..
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!
Redan gjort en sats som inte blev helt fel
Kändes lite fel med julstämningsdoft i huset redan i september!
mellan 20 - 25 % hamna alkoholhalten på mätarn.
- jackdaniels
Hur länge brukar det dröja innan det börjar bubbla/jäsa så man hör det tydligt? Min har stått i en dunk med hål i locket sen i söndags kväll. Men har fortfarande inte märkt av någon direkt jäsning än. Något som är knas?
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!
-
Sv: Re: Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
De kommer inte höras. De är bara om du har ett jäsrör de kommer pluppa i när kolsyran trycker igenom. När du lyssnar nära så ska de låta som när du lyssnar på ett glas läsk typ.jackdaniels wrote:Hur länge brukar det dröja innan det börjar bubbla/jäsa så man hör det tydligt? Min har stått i en dunk med hål i locket sen i söndags kväll. Men har fortfarande inte märkt av någon direkt jäsning än. Något som är knas?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
Sv: Re: Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
Det stämmer inte om du använt en vanlig hydrometer(eller vad de heter). Tror inte vanlig bakjäst jäser över 15% ens. Kanske med en turbojäst.ramberg wrote:Redan gjort en sats som inte blev helt fel
Re: Sv: Re: Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
Som sagt inte vanlig bakjäst här inteJ.Gullberg wrote:Det stämmer inte om du använt en vanlig hydrometer(eller vad de heter). Tror inte vanlig bakjäst jäser över 15% ens. Kanske med en turbojäst.ramberg wrote:Redan gjort en sats som inte blev helt fel
-
Sv: Re: Sv: Re: Stora GLÖGG tråden!!! Premiär!
*Gilla:mrgreen::mrgreen:ramberg wrote:Som sagt inte vanlig bakjäst här inteJ.Gullberg wrote:Det stämmer inte om du använt en vanlig hydrometer(eller vad de heter). Tror inte vanlig bakjäst jäser över 15% ens. Kanske med en turbojäst.ramberg wrote:Redan gjort en sats som inte blev helt fel
Jag tror jag ska testa fjolårets glögg jag har en skvätt kvar av
Då va årets glögg satt, hoppas de blir resultat av vaniljstången och stjärnanisen.
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
-
Tänkte ta en liten uppski på denna, blev glöggsnål och kom ihåg denna tråd.
Imorgon blir det att åka och shoppa ingredienser och sen vänta otåligt. Man är ju som vanligt lite sent ute men ännu borde man ju hinna
Imorgon blir det att åka och shoppa ingredienser och sen vänta otåligt. Man är ju som vanligt lite sent ute men ännu borde man ju hinna
Stoppade undan lite flaskor förra året som fått stå till sig lite mer som är dags att ta fram