Robin Olivi wrote:Lär ju bli lite fjong i den där maskinen. Är 1000hk målet?
Stämmer
johankihl wrote:Varför ska du göra kanalerna i toppen större om du vill behålla botten och ha brett register? Om den redan flödar bra kan du ju behålla kanalerna som de är? Häftig motor. Ska bli roligt att se vad den presterar.
Registret kommer bli tokbrett. Flödar bra gør den original, men kan alltid flöda böttre för att ladda lågt och plocka top end. Med såpass komp så er kammarna mest avgörande och där blir det mycket hockus pockus Detta recept ger för övrigt 150HK/liter SUGeffekt på annat komp
Man kan inte låta bli att inspireras av den rörramsbyggda S2'an i Finland som varvar 10500rpm och har 700whp+ på 1.3bar på 2.2liters femma:
Har funderat lite på detdär med kinastakar.
Alla skriver att dom levereras med ARP 2000 bultar.
Men för det priset man ger så känns det som att man betalar bara för bultarna i stakarna isåfall?
Kan väl aldrig vara riktiga arp?
Skulle fått hem nya framskärmar till bilen och lite annat smått och gott till chassit men blev inte så. Passade på att lätta bilen desto mer och fick ur säkert 30Kg till utöver dom typ 250kg som redan är borta. Kanske kan hamna på 1300Kg preppad och klar utan att det syns. Kapade bland annat ur plåt ur bakluckan och bakrutan ska ju bort också.
Kolvarna till motorn borde dyka upp snart också och godis till toppen också...
Funderat mer på buren i bilen och blir nog någon egen special så man fortfarande kan sitta 5stk i bilen.
Har äntligen hittat ett kit som faller mig i smaken och inte är kinagrejer. 330mm flytande och slitsade skivor med ALU nav och 4 kolvs alu ok. Tillverkade i Nederländerna.
Last edited by helvetesmaskinen on 14 Oct 2013, 18:43, edited 2 times in total.
va är de för märke på stakarna då? bara för du köper dom i usa så betyder de inte att dom är amerikanska . ungefär som köpa en daewoo matiz i Sverige och säga säga att de är en svensk kvalitets bil .