Styrvinkeladapter till e36 + e46 + e30
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Styrvinkeladapter till e36 + e46 + e30
Har en simpelt men väll fungerande adapter man bultar direkt på spindeln för att få mer styrvinkel + närmare parallestyrning. Funkar mycket bra och många kör med dem.
E36 och e46 adaptern tillsammans med "ragge-c" länkarm (breddar 55mm) eller e46 länkarm (breddar 25-30mm) mot orginal så får man 55-60 grader vs 45.-50grader styrvinkel.
E30 är inte helt uppmätt av mig själv än!
Jag tar 1200kr för adaptern till e36 och e46 och bjuder på frakten.
Till e30 så kostar adaptern 1600kr ink frakt
Lite bilder
Alexander granlund har monterat e36 framvangn på sin e28 och det funkar ju uppenbarligen det med!
Och en film
http://youtu.be/q66KkwdiARY" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 och e46 adaptern tillsammans med "ragge-c" länkarm (breddar 55mm) eller e46 länkarm (breddar 25-30mm) mot orginal så får man 55-60 grader vs 45.-50grader styrvinkel.
E30 är inte helt uppmätt av mig själv än!
Jag tar 1200kr för adaptern till e36 och e46 och bjuder på frakten.
Till e30 så kostar adaptern 1600kr ink frakt
Lite bilder
Alexander granlund har monterat e36 framvangn på sin e28 och det funkar ju uppenbarligen det med!
Och en film
http://youtu.be/q66KkwdiARY" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by ToTTeN on 06 Mar 2014, 12:10, edited 2 times in total.
-
Re: Styrvinkel till e36
100 procent intresserad av ett kit när du fått fram till e30.
Mvh martin 0703510739
Mvh martin 0703510739
Ett gäng frågor,en del dummare en andra
Fungerar det/gör det någon skillnad med orginal länkarm eller måste man byta till tex e46ans?
Om man köper e46ans länkarmar, fungerar det bolt on eller måste man modda om något annat?
Säljer Ragge-c dessa regelbundet och vad tar han för sina specialare, har letat men hittade inte på.
Fungerar det/gör det någon skillnad med orginal länkarm eller måste man byta till tex e46ans?
Om man köper e46ans länkarmar, fungerar det bolt on eller måste man modda om något annat?
Säljer Ragge-c dessa regelbundet och vad tar han för sina specialare, har letat men hittade inte på.
Timmu wrote:Ett gäng frågor,en del dummare en andra
Man kan köra med org länkarma men det tar i rambenet så himla fort då
Man får slipa bakre delen av länkarmen rund sen är det bolt on. 5min med lamell skiva typ
Ragge fixar dessa efter behov och finns här på forumet. Ber han svara dig.
_2499 wrote:Passar detta på m3 3.2 spindel?
Inte testat. Vill du prova står jag för all frakt. Om det inte passar så kan vi nog fräsa fram till de med!
-
Nä den passar inte. Det är olika längd på styrarmen, "vanlig" 3.0 samt 3.2 har alla olika längd.ToTTeN wrote:_2499 wrote:Passar detta på m3 3.2 spindel?
Inte testat. Vill du prova står jag för all frakt. Om det inte passar så kan vi nog fräsa fram till de med!
-
Passar dessa e30 om man har e36 spindel och original bärarm eller måste man ha e46 bärarm?
E36 330is Drifter
Forsberg.E wrote:Passar dessa e30 om man har e36 spindel och original bärarm eller måste man ha e46 bärarm?
Jag rekomenderar e46 armarna för att få lite mer plats till rambenet så man kan svänga mer. Du lär nog ha e36 stötdämpare med då. Men smidigt sätt att få 5bult
I annonsen står det "närmare parallelstyrning", det blir inte helt och hållet parallelstyrning då?
Mvh
Mvh
urmakaren wrote:I annonsen står det "närmare parallelstyrning", det blir inte helt och hållet parallelstyrning då?
Mvh
Yes det är inte uppmätt och dokumenterat exakt hur det är utan slutade labba när jag blev "nöjd"
Man vill inte ha helt paralellstyrning för då kan man få så att inte ratten svänger tillbaka själv. Är det någon som vill ha adapter med andra hålplaceringar är det inga problem.
många här ska köpa bmw till isbil i vinter så några mer kitt ska du allt få sälja oss jag e toknöjd lika så dom andra som kört min bil:)
http://Www.driftards.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Instagram: christerhoglund
http://www.garaget.org/sleepy" onclick="window.open(this.href);return false;
Instagram: christerhoglund
http://www.garaget.org/sleepy" onclick="window.open(this.href);return false;
sleepy86 wrote:många här ska köpa bmw till isbil i vinter så några mer kitt ska du allt få sälja oss jag e toknöjd lika så dom andra som kört min bil:)
Kul att höra!! Har 3kitt tille36 ligger å några som sagt att de ska ha men inte betalt än. Verkar vara MÅNGA som vill ha till e30 så ska försöka få fram det när garaget är färdig byggt
Till e36 så borde jag kunna få fram fler på någon vecka just nu.
-
Bara bygga klart garaget då!!:P
Sv: Re: Styrvinkel till e36
Dom som är i alu till e46 eller?ToTTeN wrote:Forsberg.E wrote:Passar dessa e30 om man har e36 spindel och original bärarm eller måste man ha e46 bärarm?
Jag rekomenderar e46 armarna för att få lite mer plats till rambenet så man kan svänga mer. Du lär nog ha e36 stötdämpare med då. Men smidigt sätt att få 5bult
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
-
Billigt - snabb frakt - trevligt bemötande - telefonservice vid frågor - GRYM PRODUKT!
Kan rekommendera de här till alla som vill svänga lite mer med sina bmw!
Kan rekommendera de här till alla som vill svänga lite mer med sina bmw!
Emil, Team GBR