m60/2 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: m60/2 Turbo
Det går att köra m60 toppar på m62 med ppf coopering med lite pul.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Re: m60/2 Turbo
Sikko du kör inte med vanos va? Vad är det för pul att för att få på m60 topparna?
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: m60/2 Turbo
Hahaha va fan. palten sa att du körde 318is kammarSikko wrote:Det går att köra m60 toppar på m62 med ppf coopering med lite pul.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
och jag var tvärsäker att du åkte med m60 toppar just nu. ja du ser hur man kan blanda ihop det
När är du här igen mikko?
pm om det är nått
Re: m60/2 Turbo
Ingen vanos. Jag kör 62 block och toppar men med m60 insugs kammar. Jag kommer ner. Nästa helg en snabbis.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Re: m60/2 Turbo
Här du kört m60 toppar på m62 block?
Lust att dela med dig om hur du ställde kammarna när du körde 4 insug?
Lust att dela med dig om hur du ställde kammarna när du körde 4 insug?
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: m60/2 Turbo
Nej jag trodde han hade M62 med m60toppar o 4insugskammar Du lär rulla ut 745:an mikko för stiften har gett upp nu.Andy_b wrote:Hahaha va fan. palten sa att du körde 318is kammarSikko wrote:Det går att köra m60 toppar på m62 med ppf coopering med lite pul.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
och jag var tvärsäker att du åkte med m60 toppar just nu. ja du ser hur man kan blanda ihop det
När är du här igen mikko?
Den e inte lång men den e smal
Re: m60/2 Turbo
Ni kör ingen vanos aktiverat va? Eller var det därför du tog m60 kammarna sikko?
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: m60/2 Turbo
Ingen vanos som sagt min erfarenhet är att vrid fins det utan vanos. Kanske blir bromsning på lördag palten har du tid att putta då??
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Re: m60/2 Turbo
1.1mm öppen på alla 4Marbu wrote:Här du kört m60 toppar på m62 block?
Lust att dela med dig om hur du ställde kammarna när du körde 4 insug?
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Re: m60/2 Turbo
Tackar!
Har du någon erfarenhet av vad de gör på karaktären och effekten mot original?
Är ju inte så insatt i kamaxlar men verkar ju inte skilja
Så mycket på insug/avgas? Men de kanske är tillräckligt för att de ska göra skillnad
Edit:
m60
insug: lyft 9,7mm,Duration 246gr
avgas: lyft 9,4mm, duration 242gr
m62
insug: lyft 9,0mm duration 238gr
avgas: lyft 9,0mm duration 228gr
Har du någon erfarenhet av vad de gör på karaktären och effekten mot original?
Är ju inte så insatt i kamaxlar men verkar ju inte skilja
Så mycket på insug/avgas? Men de kanske är tillräckligt för att de ska göra skillnad
Edit:
m60
insug: lyft 9,7mm,Duration 246gr
avgas: lyft 9,4mm, duration 242gr
m62
insug: lyft 9,0mm duration 238gr
avgas: lyft 9,0mm duration 228gr
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: m60/2 Turbo
Sikko wrote:Ingen vanos som sagt min erfarenhet är att vrid fins det utan vanos. Kanske blir bromsning på lördag palten har du tid att putta då??
Självklart. Ring när du är på väg ner
Den e inte lång men den e smal
Re: m60/2 Turbo
Verkar som ni har lite koll på v8orna i denna tråden så tar mig friheten och frågar angående s62b50 motorn.
Hur mycket skiljer den sig från m62?
Är det andra stakar/kolvar? Kammar?
Läste även att man skulle hålla sig undan från motorn innan 98 pga något krångel med vanos? Men kan ju vara ute och cykla angående det.
Hur mycket effekt kan man fiska ur en s62b50 med ett annat styrsystem och finslipning i en bromsbänk?
Hur mycket skiljer den sig från m62?
Är det andra stakar/kolvar? Kammar?
Läste även att man skulle hålla sig undan från motorn innan 98 pga något krångel med vanos? Men kan ju vara ute och cykla angående det.
Hur mycket effekt kan man fiska ur en s62b50 med ett annat styrsystem och finslipning i en bromsbänk?
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
Re: m60/2 Turbo
Nej m60 kammarna passar inte i 62 andra lagerdelar man lär trixa endel. Svetsa första m60 överfallet och svarva det i rätt mått och mixtra lite med kam drivningen.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Re: m60/2 Turbo
Jag tror tom det var innan 00-01 man skulle hålla sig undan ifrån pga massa sakerspetsen wrote:Verkar som ni har lite koll på v8orna i denna tråden så tar mig friheten och frågar angående s62b50 motorn.
Hur mycket skiljer den sig från m62?
Är det andra stakar/kolvar? Kammar?
Läste även att man skulle hålla sig undan från motorn innan 98 pga något krångel med vanos? Men kan ju vara ute och cykla angående det.
Hur mycket effekt kan man fiska ur en s62b50 med ett annat styrsystem och finslipning i en bromsbänk?