e36 s38b38 sugis
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
I bought a replace turbo for a volvo truck, on www.blocket.se a sales market, from a guy who sold diffrent turbos gt40,42 45 and HX and sutch.
It was not expensiv only about 350/400€.
It was not expensiv only about 350/400€.
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
skogsmulle wrote:I bought a replace turbo for a volvo truck, on www.blocket.se a sales market, from a guy who sold diffrent turbos gt40,42 45 and HX and sutch.
It was not expensiv only about 350/400€.
interesting. thanks for that. it seems a truck turbo is a much more economical way to buy!
Do you have any contact details for the guy? WOuld you mind ot PM me them?
Also. I really like your projekt idea. Very cool. But my E30 has much larger engine bay!!
How you going to add all piping and so on? are you actually building this car with this turbo?
Whats your ideas for the exhaust and intake manifolds?
thanks and nice work
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
Har konsulterat med polarn som ska bygga grenröret, (den lokale trimgurun här uppe i skogen). å vi kom fram till att det blir nog lite väl trångt på (rätt) sida, så vi började titta på andra alternativ tex skuff men slutade snart ur oss ur de och gick vidare, insugsidan blev nog det troligaste alternativet städade upp där och kom fram till att den fick ju plats under huven till å med
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
Det kommer nog bli lite tajt med placeringen där.
Hur har du t.ex tänkt rördragningen från turbo till ic, från ic till plenum samt en downpipe på samma plats?
Det skulle vara grymt om du lyckas, men är det inte enklare att fundera på att "luta upp" motorn lite, och förhandla lite med innerskärmen på avgassidan?
Hur har du t.ex tänkt rördragningen från turbo till ic, från ic till plenum samt en downpipe på samma plats?
Det skulle vara grymt om du lyckas, men är det inte enklare att fundera på att "luta upp" motorn lite, och förhandla lite med innerskärmen på avgassidan?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
yes im considering that option, i consulted whit a frend who is kind of a turbo tuning guru, and hi is going to help me with the plumbing, and yes its tight the engin bay is alredy lowerd 40mm. so i can't tilt it up more
my frend and i descust varius locations even the trunk came upp
so that location is probobly that im going whit, it even fits under the hood. but i will probobly get bullyd about de location
her is some pic of how tight it is....
my frend and i descust varius locations even the trunk came upp
so that location is probobly that im going whit, it even fits under the hood. but i will probobly get bullyd about de location
her is some pic of how tight it is....
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld