Coilovers e34

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Moker

Coilovers e34

Post by Moker »

Hej!
Finns det ställbara (höjd) coilovers att köpa till e34 där man inte behöver svetsa och kapa?
Söker inte efter några dyra utan ett par i bra pris. Vad kör ni med för nått?
Dawe_A

Re: Coilovers e34

Post by Dawe_A »

Moker wrote:Hej!
Finns det ställbara (höjd) coilovers att köpa till e34 där man inte behöver svetsa och kapa?
Söker inte efter några dyra utan ett par i bra pris. Vad kör ni med för nått?

nej
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Iwar

Post by Iwar »

Finns nog både JOM och TA technix på ebay.

Mvh
BmWkrille

Post by BmWkrille »

Ska man ha coils på e34 så får man svetsa fjäderbena fram

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
holsta

Post by holsta »

Finns visst coils utan att behöva svetsa benen fram. Ta-technix och JOM har kommit med en enklare metod, finns på ebay :)
Daniel Holst
073-4220960

TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
RoDe

Post by RoDe »

holsta wrote:Finns visst coils utan att behöva svetsa benen fram. Ta-technix och JOM har kommit med en enklare metod, finns på ebay :)
Dem har till e30 också. Har du kikat noga på vad dem säljer som "coils" till just e34?

Till e30 är det iaf en justerbar hylsa under framfjädern. Kan tänka mig att det är samma lösning till e34. Definierar du det som coilovers?

Funkar iofs. för gatåka och om man bara vill ha möjlighet för höjdjustering, men att kalla det för coilovers... Njah...

Ingen möjlighet att använda sig utav racefjädrar t.ex.
The Lower Class
BmWkrille

Post by BmWkrille »

Nja håller inte heller med där riktigt. Och det lär ju bli en förhöjnings sats istället när man lägger justeringen i org fjäderkopp :)

E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
RoDe

Re:

Post by RoDe »

BmWkrille wrote:Nja håller inte heller med där riktigt. Och det lär ju bli en förhöjnings sats istället när man lägger justeringen i org fjäderkopp :)

Är säkert kortare fjädrar som följer med i satsen :wink:
The Lower Class
HellMek

Post by HellMek »

RoDe wrote: Till e30 är det iaf en justerbar hylsa under framfjädern. Kan tänka mig att det är samma lösning till e34. Definierar du det som coilovers?
Funkar iofs. för gatåka och om man bara vill ha möjlighet för höjdjustering, men att kalla det för coilovers... Njah...
Tekniskt sett är ett fjäderben en coilover. Bak blir det ju ingen "coilover", bara justerbar höjd ;)
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Nox

Post by Nox »

Vad jag läst så har väldigt många haft problem med TA Technix på just E34or.
Bilen blir högre än standard med dom på av nån anledning, vet inte om det är så nu men läste det på bla r3vlimited
076-115 58 55
-88 E30 325IK
Pacman

Post by Pacman »

HellMek wrote:
RoDe wrote: Till e30 är det iaf en justerbar hylsa under framfjädern. Kan tänka mig att det är samma lösning till e34. Definierar du det som coilovers?
Tekniskt sett är ett fjäderben en coilover. Bak blir det ju ingen "coilover", bara justerbar höjd ;)
Nu gällde ju tråden E34 och där sitter ju coilovers bak...dock inte ställbara :wink:
RoDe

Post by RoDe »

Pacman wrote:
HellMek wrote:
Nu gällde ju tråden E34 och där sitter ju coilovers bak...dock inte ställbara :wink:
Förklarade hur dem billiga märkena definerar coilovers. Då är det samma lösning utan att svetsa på både e30 och e34.

Då är det intressant att veta vad det är för slags "coils" det är fram också som säljs billigt på ebay.
The Lower Class
Pacman

Post by Pacman »

Absolut!
Det var diskussionen om bak jag högg på. Där är det inget att snacka om på E34 och E32. Det ser inte likadant ut som E30 :D
HellMek

Post by HellMek »

Pacman wrote:
HellMek wrote:
Aha, visste inte att E34 hade ben bak! Trodde det var som E36 typ.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbomotor

Post by Turbomotor »

Hejsan! Livar upp tråden med en färsk fråga ist!

Har en e34 -93 och tänkte köpa JOM coils till den. Men vad jag förstod längre upp i tråden så behövde man inte kapa och svetsa JOM coilsen?
Jag tänker inte köpa dom på ebay utan på hova tror jag det var. Men det måste ju va samma skit?

Sen fråga nummer två:
Har nivåreglering som är urkopplad och undrar om det bara är att plocka bort dom nuvarande originalbenen bak och ersätta med JOM coilsen eller är det något annat man måste göra?

Mvh!
Post Reply