Nu blir det till att testa ett tomt avgashus för att se om det sitter i rördragningen eller i kinesen.
Klart man ska använda racern som familjebil när det vankas barnkalas.
Sen har man ju hört uttrycket "pizzaracer".. Undra varför...
Trodde även att jag skulle grilla hajen idag då det började osa sprit som fan i bilen och till min förvåning hade min bränsletryckslogger spruckit och det sprutade etanol överallt, men det gick bra med tanke på omständigheterna.
Redan efter min första provtur med bilen har det varit lite vitt äckel på mitt oljepåfyllningslock. Efter jag monterade ett original expansionskärl så märkte jag att det faktiskt försvinner lite kylarvätska. Har inga onormala tryck i kylsystemet över huvudtaget. Måste nästan säga att det är mer åt andra hållet, på tomgång blir det inte ens det normala trycket som man ska ha. Jag misstänker att förra säsongen då jag i början hade en tvivelaktig MLS packning och den gick varm några gånger så måste toppen ha spruckit mellan olje och kylkanal för jag såg då inga sprickor i blocket när jag monterade ihop moroten. Nu har den börjat blanda rätt mycket i oljan så nu har man lite att göra igen.
Jahapp då var 2 veckor i Turkiet avklarade. Tog sista barrundan i går innan bussen gick mot flygplatsen.
Fan så skönt att vara hemma. Tänkte först inte greja nå mera denna sommar med hajen men det föddes en del inspiration och vuxendamp när man bara såg massa äckliga fiatbilar och annat junk hela dagarna så jag beslöt att slänga igång hajen och ha den som bruksbil till snön anländer. Kom hem idag på dan så nu har jag börjat riva. Har ju köpt "grenrörscoating" lite här och där ifrån men jag trodde aldrig att den som fanns att köpa hemma i Gällivare var den som faktiskt skulle sitta kvar
Efter lite rengöring hittade jag svaga sprickor från 4 topplocksbultar och ut i kanaler....Frågan är om det verkligen är här jag har felet när den blandar ganska rikligt med glykol i oljan. Kom gärna med synpunkter...... Tyvärr lite svårt att se när forumbilder krymper bilderna en hel del.
Har du någon svanhals eller vad man kallar dom som du kan tänkas sälja? röret som ska sitta på baksidan toppen för kylvatten? Sitter tydligen på B34 men inte B35, jag har en B35 och känner att det förmodligen inte hade skadat med bättre cirulation genom toppen. Vilken av de andra två original slangarna till värmepaktetet är det jag ska ta bort om jag får tag på ett kylrör till toppen istället?
RoppinJohansson wrote:Har du någon svanhals eller vad man kallar dom som du kan tänkas sälja? röret som ska sitta på baksidan toppen för kylvatten? Sitter tydligen på B34 men inte B35, jag har en B35 och känner att det förmodligen inte hade skadat med bättre cirulation genom toppen. Vilken av de andra två original slangarna till värmepaktetet är det jag ska ta bort om jag får tag på ett kylrör till toppen istället?
Du lär nog fundera på hur vattnet cirkulerar;) vatten pumpen trycker vattnet igenom blocket och upp igenom toppen så sätter du den anslutningen där så leder du bort vatten istället