robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Kan vi inte bara avgöra detta i en tävling om Världens vassaste M20 DYNO QUEEN.

Fan vad fränt det hade varit...
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Du kommer väll inte få slippa koppla med den maniken?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Nobbe

Post by Nobbe »

tobbe tlrecond wrote:
Nobbe wrote:Kommer inte ihåg ja heller va firman hette, men den konstruktionen var annorlunda, mer lik min första som man bara jackar på direkt på axeln till spaken.

Dom sålde till flera olika bilmodeller.

Hade de inte vart att ja satt på fritiden och rita ihop den här till Robbz så hade ja kunnat göra till BMW:s original-lådor oxå. Men det skulle aldrig kunna löna sig och ja är kanske för snäll, men så jävla snäll e ja inte 8)

BTW: Nån som är lite säkrare på SW än mig som har lust å förklara hur simuleringarna går till? Ja blir fan galen snart. Har testat allt känns de som.
Det är väl klart du ska fixa till bmw`s orginal-lådor åxo.
:wink:
Haha..Nej. Även om jag skulle få 15.000:-st för dom så skulle jag aldrig göra det, även om jag viste att jag skulle sälja 100st.
bmwpatrik wrote:Du kommer väll inte få slippa koppla med den maniken?
Fixar flat-shift så går det har vi blivit lovade, dock så måste man ju koppla vid start, men inte vid växlingar sen.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

inte mellan N och 1:an så klart, men mellan resten av växlarna så....kör med autronic´s flatshift funktion, man sätter en induktiv givare mellan varje lägen så bryter man tändningen i samma ögonblick man sliter i växlarna....mycket bra.

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

haha postade samtidigt....

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

robbz wrote:bäckis, ni mappade väl om min gamla programvara åt henrik, som köpte snurran min?
har för mig att ärtan surrade om att det vart en j-vla skillnad, eftersom den gick på tok för fett i VM:s bromsbänk, så den kanske gav liknande siffror som din med korrekt mappning? :? ?

/mvh
Knappast. Jag har väl berättat för dig vad det berodde på? VM hade pumpar som inte höll trycket under en längre tid, vilket ledde till att en massa motorer gick dåligt EFTER bänkning, inte i bänken.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

aha okok.så var det...

nu struntar vi i det, vi kör så det ryker så blir det säkert bra... :wink:
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jajjamen.

Var nere och tjatade om lite tempoökning med era block igår, så vi får väl se vad som händer....
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

härligt.....du får gärna konstruera en gördel i brist på arbete med :wink: ..............

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, vi ska fixa gördeln inom kort. Fler som ska ha...
Nobbe

Post by Nobbe »

Nu har lite fler grejer blivit tillverkade + att robbz runners börjar bli klara, bara fräsningen kvar. Får se när tid finnes.

Har som lite annat å göra nu då jag ska på anställnings intervju nästa torsdag på ett nytt jobb.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

yupp.....
byt inte jobb för faen!!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe

Post by Nobbe »

robbz wrote:yupp.....
byt inte jobb för faen!!

/mvh
Pratade med VD:n idag..Allt hänger på om vi kommer överens om lönen.. :D
Nobbe

Post by Nobbe »

Vart kvar på de här jobbet då dom inte kunde matcha lönen.

Appropå jobb så har fler delar till Seq-shiften blivit gnistade av en kille som liknar Zlatan och en som liknar Frans (han med Zlatan låten) Vart ruggigt bra gjort iaf!! Är spel mellan splinsen i hålen på skivorna och splinsen på axeln på 0,005 mm!! Mkt mkt bra gjort!

Robbz kommer slänga upp bilder lite senare.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Detta är ändå moder tråden av all gay tillverkning och cad ritning. Riktigt kul att se erat nyskapande.

Robbz verkar ha tur med sina vänner, eller är det så att man väljer dom? Jag har inte riktigt listat ut det ännu :)

- Bra jobbat krappar.
Nobbe

Post by Nobbe »

peppe wrote:Detta är ändå moder tråden av all gay tillverkning och cad ritning. Riktigt kul att se erat nyskapande.

Robbz verkar ha tur med sina vänner, eller är det så att man väljer dom? Jag har inte riktigt listat ut det ännu :)

- Bra jobbat krappar.
Hehe, ja å Robbz har vart polare sen vete fan när. Trimma moppar ihop mm. Mkt skoj har man gjort! Å många liter sprit har vi druckigt.. Peppe, btw, när kommer du ner på en bärs?
Post Reply