Besiktning. Hur gör ni?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Besiktning. Hur gör ni?
Har precis smackat ihop ett bes. kitt. Först gjorde jag en hasplåt och gjorde en "döljningskitt" men trodde inte på det pga. tryckröret som går under framvagnen. Men blir ju lite pyssel om man ska göra detta varje säsong...
Re: Besiktning. Hur gör ni?
Jag kör in och besiktigar 

M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Bort med turbo, wastgate, o grenrör och avgassystem. Dit med original grenrör och avgassystem, plugga oljan till turbon. Bort med dumpen och dit med ett luftfilter där. Och så plugga ic röret som går "till" turbon. Tar mig max en timma. Och så har jag slutsiffra 5 så jag gör det vart annat år =D
Är e30 med m20 =)
Är e30 med m20 =)
Bmw e30 325, M-Tech 2, Turbo.
Jag kör besiktningsmotor... 1 dagsjobb för besiktning med allt!
Och 1 dag till turbo om jag har bråttom !
De kan jag leva med
De kan jag leva med

Jag kör rakt genom med turbodelarna på 

Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
TreLingon wrote:Jag kör besiktningsmotor... 1 dagsjobb för besiktning med allt!
De kan jag leva med
Så har jag med gjort. Men nu har jag inte orkat så bara kört på bana.
Förra bilen lyfte jag av turbon och besiktigade, med m5an åkte jag obes i somras
Men nu blir det ombyggt fordon så man slipper böket
Men nu blir det ombyggt fordon så man slipper böket

Sv: Re: Besiktning. Hur gör ni?
Synd bara att bli av med kortet om du åker dit flera gånger.Carlsson wrote:Annars är väl inte 1500kr i böter hela världen tänk förlusten i pengar om ni jobbat istället den tiden ni la på att mecka av å på turbo
Hur ser försäkringsbolaget på saken vid en olycka?
Nisse Skyline R33
Re: Sv: Re: Besiktning. Hur gör ni?
26 gånger har dom stoppat mig i äcklet.brains wrote:Synd bara att bli av med kortet om du åker dit flera gånger.Carlsson wrote:Annars är väl inte 1500kr i böter hela världen tänk förlusten i pengar om ni jobbat istället den tiden ni la på att mecka av å på turbo
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Lite förvånad att alternativet "De tre musketörerna" inte fanns med...."En för alla, alla för en". 

Körde in och reggade och sen in och besiktigade eftråt;).
Nu godkänd till aug 2015=).
Har verkligen försökt att bli stannad men polisen verkar inte intresserad efter dom kollat upp reg nr och sett alla ändringar;).
Har verkligen försökt att bli stannad men polisen verkar inte intresserad efter dom kollat upp reg nr och sett alla ändringar;).
//Rosberg Racing//Volvo 242 M50b25 Turbo//
Sen jag började köra BMW har jag blivit stoppad fler gånger än totalt i hela mitt liv! Dom blir dock lite halvspaka när det sitter en gråhårig oskyldig farbror bakom ratten.Ragger wrote:Körde in och reggade och sen in och besiktigade eftråt;).
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Om dom får för sig att kika lite så är man rätt rökt...brains wrote:Synd bara att bli av med kortet om du åker dit flera gånger.Carlsson wrote:Annars är väl inte 1500kr i böter hela världen tänk förlusten i pengar om ni jobbat istället den tiden ni la på att mecka av å på turbo
Hehe illa.HellMek wrote:Sen jag började köra BMW har jag blivit stoppad fler gånger än totalt i hela mitt liv! Dom blir dock lite halvspaka när det sitter en gråhårig oskyldig farbror bakom ratten.Ragger wrote:Körde in och reggade och sen in och besiktigade eftråt;).
Enda jag har varit ute för med polisen med denna 242an är att polisen kört upp bakom bilen på torget och bara sagt posetiva saker.
//Rosberg Racing//Volvo 242 M50b25 Turbo//
brains wrote:Synd bara att bli av med kortet om du åker dit flera gånger.Carlsson wrote:Annars är väl inte 1500kr i böter hela världen tänk förlusten i pengar om ni jobbat istället den tiden ni la på att mecka av å på turbo
Bor du i polisstationen? Du får åka dit jävligt många gånger innan det blir ett problem!
Om du har tur slipper du stå för den andras skador.