Det är precis det man kan. Och då kan vi bromsa mest effekt av alla. Finns ju ingen motorbänk här som tar mer än 2500 hp heller..Magnaten wrote:En 4wd behövs nog inte då tobbe trollkarl kör 4wd i dynapac i borlänge, satsa på nåt som tar fett me pulver ist.
Men en fråga bara, dom stora grabbarna kör ju i motorbänk nuförtiden, kan man simulera en dragstrip i modärna navdynos?
Ny dyno?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ny dyno?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Re: Ny dyno?
Lätt att ni ska ha en 4000hp dyno
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Re: Ny dyno?
Hejhopp.
Tänk på att du med eddy-current dynon(mainline) får en svängmassa som är sväldigt mycket högre än dynapacken.
Jag antar att dom inte går att koppla isär o endast köra en per sida?
Tänk på att du med eddy-current dynon(mainline) får en svängmassa som är sväldigt mycket högre än dynapacken.
Jag antar att dom inte går att koppla isär o endast köra en per sida?
Erik Englund - Västerås - 070-73 19 440
- Gustafsson
- Admin
- Posts: 421
- Joined: 28 Oct 2008, 17:55
- Location: Borlänge
Re: Ny dyno?
Du har nog rätt...det är 1km från mej till deras bromsbänk..men ändå lastar jag bilen och dra till avesta..jag måste vara sjuk i huvvet :dMagnaten wrote:En 4wd behövs nog inte då tobbe trollkarl kör 4wd i dynapac i borlänge, satsa på nåt som tar fett me pulver ist.
Men en fråga bara, dom stora grabbarna kör ju i motorbänk nuförtiden, kan man simulera en dragstrip i modärna navdynos?
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ny dyno?
Gör det så mycket då? Gick fint att köra med 20 hk iaf. Och har man en klen bil så kan man ju köra den på 2:ans växel och ändå räcker bänken till:)Erikk wrote:Hejhopp.
Tänk på att du med eddy-current dynon(mainline) får en svängmassa som är sväldigt mycket högre än dynapacken.
Jag antar att dom inte går att koppla isär o endast köra en per sida?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Ny dyno?
Tycker du ska köra på den stora navdynon. Tror att kundkretsen kommer öka ganska radikalt, både när det gäller Kalibrering, utprovning och felsökningar.
Ni kommer få monopol på det Frågan är hur ni ska hinna med allt
Ni kommer få monopol på det Frågan är hur ni ska hinna med allt
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Ny dyno?
Håller med Cerveza, bara handla!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ny dyno?
Vi ska ha den stora. Fyfan va ballt att kunna köra allt
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Ny dyno?
Så jäkla cooltBmwandreas wrote:Vi ska ha den stora. Fyfan va ballt att kunna köra allt
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ny dyno?
Lär bygga ut bromsrummet så den får plats bara:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Ny dyno?
Hur bred/lång är den allt som allt?Bmwandreas wrote:Lär bygga ut bromsrummet så den får plats bara:)
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Ny dyno?
Thörn wrote:Kör på Dynojet, de ger mycke mer effekt
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ny dyno?
7.2 meter bred:)cerveza wrote:Hur bred/lång är den allt som allt?Bmwandreas wrote:Lär bygga ut bromsrummet så den får plats bara:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: Ny dyno?
Helt rätt att satsa på en större. Måste ju vara ganska många bänkar i sverige som faller ur redan efter 1500hk. Och bilarna blir ju inte direkt effektsnålare för varje år som går.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;