Sarja88 wrote:Jo men vem säger att jag måste ha just m3 skivorna för 2000 kr st..? Kanske finns några från willwood? Eller nån jenk ? Bara för att det är billigare behöver det inte vara sämre kvalite ? Vissa bildelar som biltema säljer, säljer även mekonomen ? Är det sämre kvalite för att biltema har det då ?
ah, då missförstod jag, jag trodde du letade efter billigare alternativ av just m3 skivorna så att säga
men ja, biltema har nog aldrig sålt bra bromsskivor, och säljer mekonomen dom så lär dom va skit dom med
jag hade satsat på kända märken iaf, men då är jag mer med vad du menar
nicke.t wrote:ja har dålig erfarenhet av mekonomens skivor till E34.
Har aldrig någonsin haft problem med bromsskivor från Mekonomen, det är Brembo-skivor de säljer (iallafall är det de enda som finns till 535i och 518i).
Vilka bromsskivor köpte du, till vilken bilmodell och vilka problem uppstod?
de va till 525 -89 dom blev skeva rätt omgående.kan ju vart handhavande fel oxo. men har köpt skivor efter de på mekonomen å då har de inte vart problem .har de alltid varit brembo dom sålt? för de här va rätt länge sen.
nicke.t wrote:de va till 525 -89 dom blev skeva rätt omgående.kan ju vart handhavande fel oxo. men har köpt skivor efter de på mekonomen å då har de inte vart problem .har de alltid varit brembo dom sålt? för de här va rätt länge sen.
Ok, då är det samma skivor som till min 535i. Inte omöjligt de kan ha haft andra märken, men de senaste 10 åren har det varit "default" de gånger jag köpt för mina bilmodeller.
Brukar alltid köra in belägg/skivor när jag monterar nytt. Troligtvis inte nödvändigt för ordinare sortiment och normal körning, fast mina Ferodo DS2500 belägg valde jag att definitivt köra in (då de användes på Knutstorp igår).
Vilken runout på bromsskivorna mätte du upp när du kollade hur skeva skivorna var?