tråget är kapat och om svetsat oljepump å styrväxel är med modade bulan är framför axeln nu och original kyl får plats dock är elfläkt framför kylan ett måste.
Men ramben å tornet på höger sida (sitter i bilen) är ivägen för turbo och rör nu .
Vad säger bes/sfro om man kapar i dom å svetsar i lite ny plåt?
Bra fråga finns olle ollsons projekttråd nånstans ?mer bilder. jag ska inte ha min på gata och det där ser ju ut o va en hyfsad lösning. då man får lite renare i motoruttrymmet. frågan är vad reglementet i drifting säger när man gör sådär.
"3.4 Överladdning tillåten monterad i motorrummet"
"2.2 Torpedvägg får modifieras sparsamt (masseras) brandsäkerheten får ej försämras, den ska
vara tät och fri från hål."
Olle utnyttjar det faktum att E46 har värmepaketet i motorrummet och torpedväggen bakom som en bula. Det ser ut så original, därför får han köra med det i drifting. Man får inte modifiera torpedväggen annars.
JohanE wrote:Tråg och pickup från alpina?
Går det inte att få motorn så långt bak att turbon får plats framför? Det "fattas" ju ändå två cylindrar på längden.
1,5 Tänk på att V-motorer har cylinderraderna förskjutna så den är längre än en radfyra
motorn är runt 13-15 cm kortare än m50 och den är 70 cm som bredaste punkt över topparna.
Så att få på en turbo i e36 blir spännande. min tanke är att flytta kylsystemet till bagagen så man får 10 cm till och då har man mer plats helt plötsligt. kan gå.
Sen är ju grenrörsdragningen en fin lösning då det är väldigt tight.
jag ska köra med el servopump så lite mer plats försvinner. det är synd att generatorn är så gigantisk. 200A vattenkyld generator som är ingjuten i v'änstra bröstkåpan.alltså hjälper det inte att sätta dit en mindre då huset blir kvar. och det är förarsidan som är tightast. på passagerar sidan har man massa yta så fort ac kompressorn ryker bort.
Last edited by Loordan on 29 Aug 2013, 12:03, edited 1 time in total.