Tja, har hållt på ett tag nu att försöka få igång min bmw med M50B25 vanos och VEMS 3.7 styrsystem men lyckas inte, börjar få slut på tänkbara möjliga idéer på vad det kan vara nu, tändningen är strobbad så den stämmer överens, varvtalssignalen är stadig och allt verkar funka som de ska, måste vara någon inställning någonstans för allt i kabelväg och sånt är riktigt.
Lägger upp lite bilder på div inställningar så kan nån väll ta en liten titt och se om dom kan hitta något fel.
Motor setup:
M50B25 Vanos, original vrgivare och skiva på veven.
Originalspolar och wastedfire
875cc spridare på 3,5 bars bränsletryck och E85
Måste du inte ha dual output mode enabled för att köra wastefire? så är det då på mitt vems men det är ett v3.3 dom kanske har ändrat det?
Jag var iallafall tvungen att ställa det i enabled och då kommer det upp vilka tändutgångar som går att använda i wasted fire tex 33 och 35 eller 12 och 36 osv (Kommer inte ihåg vilka som går att välja mellan)
mina inställningar är iaf
cyl 1 o 6 är utgång 33 och 35
cyl 2 o 5 är utgång 34 och 36
cyl 3 o 4 är utgång 11 och 12
Dåligt förklarat men det kanske är nåt värt att kolla på iaf
Jo juste ja de har du ju rätt i, setat och funderat över nå sånt men inte hittat nån iställning om de, hade ju helt missat den där rutan du menade, men då lär de ju bli som bilden jag la upp nu? Och finns de nån sån dual output för spridarna oxå eller ska jag låta dom stå som på bilden jag la upp tidigare?
Buicken wrote:Du måste polvända vevaxeltriggern också, ser du det lite längre avståndet efter missing tooth, så ska det inte vara.
Okej jag trodde att de var höjden på staplarna man skulle kolla på så därför jag inte lagt märke till de men nu när du säger de så ser man ju att de är större mellanrum
Daniel86 wrote:De går väl inge vidare att strobba innan motorn går, man får väl ändra offset till den startar och sen strobba.
Han menar nog att han har strobbat ävre dödläge på motorn man låser vemset på 0.25 grader tändning under tools menyn och ställer in så att det blinkar på OT märket på svängningsdämparen under primary trigger settings menyn
Tändningen tycker jag ser rätt ut nu som du har ställt in det spridarna överlåter jag till nån annan att svara på men jag kunde då köra på "fabriksinställningarna" på min
Daniel86 wrote:De går väl inge vidare att strobba innan motorn går, man får väl ändra offset till den startar och sen strobba.
Han menar nog att han har strobbat ävre dödläge på motorn man låser vemset på 0.25 grader tändning under tools menyn och ställer in så att det blinkar på OT märket på svängningsdämparen under primary trigger settings menyn
Tändningen tycker jag ser rätt ut nu som du har ställt in det spridarna överlåter jag till nån annan att svara på men jag kunde då köra på "fabriksinställningarna" på min
Okej tackar, japp jag gjorde som du nämnde när jag strobbade, för då kan man inte vara långt ifrån de man ska, du har inte möjlighet att kolla på inställningarna över dina spridare? Eller som sagt om någon annan vet hur man ska ställa det när man kör wastedfire.