Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 09 Jan 2007, 21:19
Spiidfriik wrote: Jag har inga problem att spekulera effekt (på andras bilar).
När den gick som bäst i höstas var det över 450hk men under 500. Så 470-480hk?
Och den går "bara" 170kmh på trean enligt GPS...
3,25:1 7000rpm och 225(?)/40-17.
Hur var det nu, hade du M20 låda?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
smogma
Posts: 264 Joined: 24 Dec 2006, 20:48
Post
by smogma » 10 Jan 2007, 02:54
bmw_pelle wrote: Nisse Järnet wrote: Är det M50 låda eller M20 låda? Grym bil
Jag kör med m20 eftersom jag har m20 lutning. Fattar inte att det har hållt hela sommaren med orginal drivlina:)
Har launchat säkert 20ggr med 7000rpm med M/T
Där svarade han "Nisse Järnet"
För övrigt.. nice bmw :O
Moker
Posts: 901 Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm
Post
by Moker » 10 Jan 2007, 15:56
hur mkt laddade du på filmen? gick bra
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 10 Jan 2007, 21:11
Nu har man ju fått bilen till att röra sej så nu ska man lyckas få lite finish på den oxå förhoppningsvis.
Laddade ca 1.7bar på filmen.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 15 Jan 2007, 16:59
Har vart å handlat ny snigel idag!
Blev en HX50 63in 73ut och 19:s avgashus!
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Mattias Sandgren
Posts: 622 Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:
Post
by Mattias Sandgren » 15 Jan 2007, 17:55
Det är gött mos i den turbon Pelle !!
Ser fram emot att se hur fint snickrat grenröret blir, är det lika porrigt som insuget kan det bli fin respons i systemet.
Moker
Posts: 901 Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm
Post
by Moker » 15 Jan 2007, 18:32
Fan blir ju skit bra
, vad händer med motorn ?
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 15 Jan 2007, 23:47
Mattias Sandgren wrote: Det är gött mos i den turbon Pelle !!
Ser fram emot att se hur fint snickrat grenröret blir, är det lika porrigt som insuget kan det bli fin respons i systemet.
Ja det får vi hoppas:)
Tyvärr så var det ju inte jag som gjort insuget:(
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 15 Jan 2007, 23:49
Moker wrote: Fan blir ju skit bra
, vad händer med motorn ?
Blir att köra vanos kolvar, oringat och orginal packning.
Åsså bara att ladda pungen ur maskineriet!!!
Får se om man vågar/kan skruva upp till 2 bar i slutet på sommaren så man får köra lite iaf:)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 16 Jan 2007, 05:46
Söt turbo, jag skulle ha haft en med 20 eller 22 avgashus, bra att ha.
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 16 Jan 2007, 09:24
peppe wrote: Söt turbo, jag skulle ha haft en med 20 eller 22 avgashus, bra att ha.
Få se nu, du hade 16:s avgashus va?
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 16 Jan 2007, 10:58
fint att du fått dig en lämplig snigel
kommer ju röra på sig till sommarn
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 16 Jan 2007, 12:08
Jo, bara man kör ifrån henke så e ju allt fint:)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Moker
Posts: 901 Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm
Post
by Moker » 16 Jan 2007, 14:48
2 bar
, borde den inte ge runt 600 hk på det laddet?
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 16 Jan 2007, 15:41
Moker wrote: 2 bar
, borde den inte ge runt 600 hk på det laddet?
Ja det tycker man ju! Men det blir väl bara att testa men man vet ju aldrig.!
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 16 Jan 2007, 19:24
bmw_pelle wrote: peppe wrote: Söt turbo, jag skulle ha haft en med 20 eller 22 avgashus, bra att ha.
Få se nu, du hade 16:s avgashus va?
Jepp jag har 16cm^2 huset.
bmw_pelle
Posts: 472 Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå
Post
by bmw_pelle » 16 Jan 2007, 20:38
Jag hade det ju för det!
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!