Nu tänkte jag ge på mig det här med turbo. Har för närvarande en Precision sc61, PPF gjutet grenrör och en tial wg.
Precis hittat garage så ska börja renovera såfort jag kan.
Planen är:
M50B25 Vanos
Precision Sc61
Gjutet ppf grenrör
Tial wg
Vems
E85
Ställbar btr
Spridare av större modell
Dw pump
Byta ut soppaledningar till 10mm rör?
Arp med coopering
Någon Kina dump
M20 svänghjul
Sinter och sachs tryckare
Turbon
Bilen som det ska byggas på.
Kommer ha en del frågor, så tänkte att en projekt tråd kam behövas. Satsar på 450-500 whp. Kommer turbon orka?
Tryck ner 2 DW av den dyrare varianten i tanken så har du soppa för 800+.
Orginal ledningar kör jag och har 600whp med orginal rail och btr.
Soppa ledningarna hänger med högre än 600whp iaf !
TreLingon wrote:Tryck ner 2 DW av den dyrare varianten i tanken så har du soppa för 800+.
Orginal ledningar kör jag och har 600whp med orginal rail och btr.
Soppa ledningarna hänger med högre än 600whp iaf !
Räcker det inte med 2 dw 200?
Någon som vet vart jag kan hitta guiden för m3 bakaxelplattorna man ska svetsa fast i golvet?
TreLingon wrote:Tryck ner 2 DW av den dyrare varianten i tanken så har du soppa för 800+.
Orginal ledningar kör jag och har 600whp med orginal rail och btr.
Soppa ledningarna hänger med högre än 600whp iaf !
Räcker det inte med 2 dw 200?
Någon som vet vart jag kan hitta guiden för m3 bakaxelplattorna man ska svetsa fast i golvet?
De lär räcka.
Behövs ingen guide, har du plattorna och har slitit ner bakvagnsbryggan så går de inte å göra fel. Du ser hur de ska sitta. Bara att svetsa dit
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.