Berglinds 535 T, sveriges snabbaste e34! 9,73 @ 239

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

Klockren dag, skönt att komma hem med en hel bil någon gång..
Jävligt taskigt preppad bana så jag fick aldrig till fästet..
Men sjukt nöjd ändå, 9sek e34:a :D

Finns det någon som fick någon vettig repa på film som jag kan få se?
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by BusE »

Grattis!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by nicke.t »

bra spakat. grattis.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

Tack tack. Bara och ladda till nästa race..
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

http://www.youtube.com/watch?v=5ppU7wj58SI" onclick="window.open(this.href);return false;

fick ingen film på bästa repan men här är en iaf..
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by Bmwandreas »

Du skulle behöva längre 1:a
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

Bmwandreas wrote:Du skulle behöva längre 1:a
Ne jag skulle behöva en pg låda :D
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

http://www.youtube.com/watch?v=ho_ipQH3eUo" onclick="window.open(this.href);return false;

en till snutt från bra vinkel, växlar ju fan vid granen :shock:
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
Soppa
Posts: 732
Joined: 30 Dec 2009, 15:39
Location: Lindesberg

Sv: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by Soppa »

Inte så tokigt med tanke på att du ritar över mål

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by AGsTony »

Grymt spakat o grattis till tiden.

Jag är impad att den sätter sig så grymt o att du är så snabb på att växla :)
Bra jobbat.


Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

AGsTony wrote:Grymt spakat o grattis till tiden.

Jag är impad att den sätter sig så grymt o att du är så snabb på att växla :)
Bra jobbat.


Tony
Tackar.. Jag som tycker jag växlade försiktigt för och inte knäcka lådan :D
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

nu har jag anmält mig till linde open nästa helg, så nu får vi se hur det håller på fullpreppat, dock bara 201m..
måste bara byta stödlager då det rök sista repan på mantorp...
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by Clew »

bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.

Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Lars Lengstrand
User avatar
bmw545tic
Posts: 986
Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by bmw545tic »

Clew wrote:
bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.

Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Nej kan bara ställa hårdhet..
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp

Post by Clew »

bmw545tic wrote:
Clew wrote:
bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.

Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Nej kan bara ställa hårdhet..
Jag skulle nog börja med att ställa alla dämparna i mjukaste läget och testa, "svajar" den för mkt mellan växlingarna så får man öka lite tills det blir bra.
Filma gärna det hela med en kamera med lite högre fps så kan du ju se i slow motion hur chassireaktionerna ser ut.

Kanske någon med mer erfarenhet kan ge ett bättre svar på detta?
Lars Lengstrand
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Mjuk kompression utan att den får slå igenom och rätt mycket rebound.

Skickat från min C6603 med Tapatalk 4
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Post Reply