Klockren dag, skönt att komma hem med en hel bil någon gång..
Jävligt taskigt preppad bana så jag fick aldrig till fästet..
Men sjukt nöjd ändå, 9sek e34:a
Finns det någon som fick någon vettig repa på film som jag kan få se?
nu har jag anmält mig till linde open nästa helg, så nu får vi se hur det håller på fullpreppat, dock bara 201m..
måste bara byta stödlager då det rök sista repan på mantorp...
är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.
Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.
Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.
Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Nej kan bara ställa hårdhet..
Jag skulle nog börja med att ställa alla dämparna i mjukaste läget och testa, "svajar" den för mkt mellan växlingarna så får man öka lite tills det blir bra.
Filma gärna det hela med en kamera med lite högre fps så kan du ju se i slow motion hur chassireaktionerna ser ut.
Kanske någon med mer erfarenhet kan ge ett bättre svar på detta?