635csi Turbo! Till salu!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: 635csi, Veyron o flygfält!

Post by erikjakan »

Söker 2st m50vanos eller m52b28 avgasventiler!

Omgående nu i sthlm!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Jespersson
Posts: 165
Joined: 31 Oct 2011, 20:21
Location: Ängelholm

Re: 635csi, Veyron o flygfält!

Post by Jespersson »

Vill minnas att jag sett en liten film på Instragram på din bil, där såg jag att du hade en riktigt fin 3-ektrad originalratt, liten och smärt, i mocca. Vad var detta för ratt? Säker en fin originalratt till min E34 -94

Liknade något i denna stil
Image

Mvh, förveden pojk
BMW Alpina B3 -94
BMW E30 M60B40 -86
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Sv: Re: 635csi, Veyron o flygfält!

Post by Bmw*Alex »

Jespersson wrote:Vill minnas att jag sett en liten film på Instragram på din bil, där såg jag att du hade en riktigt fin 3-ektrad originalratt, liten och smärt, i mocca. Vad var detta för ratt? Säker en fin originalratt till min E34 -94

Liknade något i denna stil
Image

Mvh, förveden pojk
Söker en sån jag också men hittar mest bara dom som klär om gamla rattar på ebay. En ny kostar typ 2500, känns inte värt

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
m5emme
Posts: 106
Joined: 11 Aug 2011, 18:00
Location: västerås

Re: Sv: Re: 635csi, Veyron o flygfält!

Post by m5emme »

Bmw*Alex wrote:
Jespersson wrote:Vill minnas att jag sett en liten film på Instragram på din bil, där såg jag att du hade en riktigt fin 3-ektrad originalratt, liten och smärt, i mocca. Vad var detta för ratt? Säker en fin originalratt till min E34 -94

Liknade något i denna stil
Image

Mvh, förveden pojk
Söker en sån jag också men hittar mest bara dom som klär om gamla rattar på ebay. En ny kostar typ 2500, känns inte värt

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
jag har en 3ekrad ratt till e36 med airbag tillsalu om de är intressant för en röding, behövs kläs om dock
rattar m3e36 3,0
User avatar
Riickard
Posts: 616
Joined: 29 Oct 2007, 18:45
Location: Linköping

.

Post by Riickard »

.
Last edited by Riickard on 29 Jul 2013, 20:10, edited 1 time in total.
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard


riickard[a]hotmail.com
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: 635csi, Veyron o flygfält!

Post by Pimplaren »

Erik o jag var ute o snöt bilar ikväll! :)


Min m5 e34 723whp 837nm:
Image

Eriks 635csi 707who 850nm:
Image

Jämna o fina! min är nog 200kg tyngre men har bättre respons mellan växlingar osv :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by erikjakan »

Image

Nybromsad, ny kaminställning, org insugskammar!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by E30Anders »

Inte illa, bra jobbat!!!
Vad kör du för kaminställning nu och hur stod dom innan?

Mvh/ Anders
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by erikjakan »

Nu är det std på insugskammen, och 0,7 på avgas.

Std är ca 0,2 i lyft sen + vanos.

Innan stod dem på 1mm insug och 0,7 avgas.. Vart kass botten.

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by Nisse Järnet »

Fint!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
jacko
Posts: 26
Joined: 25 Nov 2012, 17:48
Location: tomelilla

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by jacko »

Vad mäter ni med (app)?
mvh jacob
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by erikjakan »

Jag har en qstarz lattimer 10hz.

Man lär ha gpspuck till mobilen om man ska mäta me den.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
lelleal
Posts: 159
Joined: 27 Aug 2011, 23:48

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by lelleal »

skaffade du inte racekammar ?:)
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by wuffee »

Ja du erik, svetsa de kan du! Snyggt grenrör :)..
Svetsare
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by erikjakan »

lelleal wrote:skaffade du inte racekammar ?:)
Jo men dem gav så trist botten. Man lär varva minst 8k för att tillgodogöra sig nån positiv effekt.

Wuffee : jag försöker så gott det går :)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by erikjakan »

Image

Image

Image

Image

MMM marabou!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
bmwmannen
Posts: 60
Joined: 17 Aug 2009, 01:07
Location: Stockholm

Re: 635csi, Nybromsad 735whp rototest!

Post by bmwmannen »

Så FET!
BMW E36 328i Hellrot
Chevrolet Silverado 4x4 350/700
Post Reply