J.J´s Murdered E34 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Idag har jag då Sattihop så mycket jag kunnat ! samt förlängt LMM sladdar och Dragit vacum etc ! bara oljeslangar kvar sen dax för uppstart orginal Chip och Spridare bara se så allt startar :)

jag hoppas att alla Tryckslangar kommer vara Bulletproof allt sitter med högtrycksklämmor och inga "tvingade" vinklar
Image

Image

Image

Image

Autometer Boost mätare! skarvad o klar för att sätta i kupen!

Image

Vacuum till Dump och Mätare var ju inte så svår satt ju ett urtag som hade en plugg på sig redan , tog bara bort den lilla gummi Damasken och satte dit Vacum slangen! måste ju fungera bra ?

Image

Luftfiltret hittade rätt tillslut! (kommer att sticka ut igenom uppborrat hål i framspoilern!

Image

Image

LMM slangarna förlängdes!
stakkars dator sladdar nu har jag ingen el i datorn :( men ni vet ju PRIORITERINGAR!

Image

Fågelvägen som gäller! (lite värmeskydd hoppas jag)
Image

Image

Tycker faktiskt Mattsvarta tryckrör och IC vart sjukt mkt snyggare än bling bling ALU glans! vad tycker ni ?

nu till nästa fråga , vad gör denna lilla tjyven ? gick till insugs gummi bälgen (90 gummi böjjen) bara att plugga eller ?

Image
User avatar
blidd
Posts: 153
Joined: 08 Jan 2011, 13:41
Location: Nykarleby (Finland)

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by blidd »

Den går väll till tomgångsmoton, du har väll kvar den?
e30 "m3" m50b28 turbo! 486whp/590wnm
e30 touring
e30 Drifter pågång 2016!! (m20b27)
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

blidd wrote:Den går väll till tomgångsmoton, du har väll kvar den?
jo men vart ska jag koppla den dårå ? :)
User avatar
blidd
Posts: 153
Joined: 08 Jan 2011, 13:41
Location: Nykarleby (Finland)

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by blidd »

pluggat i insuget kör jag, du måste väll göra anslutning på tryckröret för att kunna använda tomgångsmotorn igen :D
e30 "m3" m50b28 turbo! 486whp/590wnm
e30 touring
e30 Drifter pågång 2016!! (m20b27)
User avatar
ToTTeN
Posts: 1806
Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by ToTTeN »

Tomgångsmotorn. Koppla in den Före spjället på tryckröret bara.
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Yes! får bli så Tack för svar grabbar!
User avatar
Jespersson
Posts: 165
Joined: 31 Oct 2011, 20:21
Location: Ängelholm

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by Jespersson »

Kan du inte knacka lite försiktigt på stommen med en metallhammare? Plasthammare är nog för "mjuk" så den inte får de härliga stötarna..
BMW Alpina B3 -94
BMW E30 M60B40 -86
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Jespersson wrote:Kan du inte knacka lite försiktigt på stommen med en metallhammare? Plasthammare är nog för "mjuk" så den inte får de härliga stötarna..
har försökt :( våldat sönder ! är bara ny turbo som gäller :(
User avatar
e30mattias
Posts: 175
Joined: 02 Aug 2011, 20:28
Location: Finland

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by e30mattias »

Börjar ju se riktigt fräsch ut för å va snik bygge du! :D

Ang. att vrida lagerhuset. ser jag bara i syne eller har du ena "halvmånen" kvar? Varför?

Ifall du inte hunnit misshandla helt sönder turbon. Så lös med det, avgashuset fast i skruvstädet, en halv liter rostoff, ta ett ordentligt tag med en ordenlig rörtång i lagerhuset och vrid medan kompisen knackar där runt med hammaren. Ska de GÅ lös så då KOMMER det lös.

Nåja, lycka till hur som hellst! Håller tummarna att det ska spela problemfritt sen också! :)

MVH.
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.

Bilmekaniker till vardag.

Bygger M20 Turbo.

Nisvo Motorsport

When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
323martin
Posts: 48
Joined: 26 Dec 2007, 22:44
Location: umea

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by 323martin »

Angående turbon så måste det väl va lättare att bända lös avgashuset istället för att vrida det ? så gjorde jag på min hx40 och den såg ut som kriget när jag börja med den! Aldrig sett ett rostigare avgashus

Bara ta fram spettet och bryta försiktigt mellan avgashus lagerdel nån mm åt gången så kommer det lossna
User avatar
HellMek
Posts: 426
Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by HellMek »

323martin wrote:Angående turbon så måste det väl va lättare att bända lös avgashuset istället för att vrida det ? så gjorde jag på min hx40 och den såg ut som kriget när jag börja med den! Aldrig sett ett rostigare avgashus

Bara ta fram spettet och bryta försiktigt mellan avgashus lagerdel nån mm åt gången så kommer det lossna
Jag brukar alltid knacka isär delarna helt, putsa rent lite och sen på med kopparpasta så man kan klocka lätt med bultar och allt på plats sen.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
323martin
Posts: 48
Joined: 26 Dec 2007, 22:44
Location: umea

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by 323martin »

HellMek wrote:
323martin wrote:Angående turbon så måste det väl va lättare att bända lös avgashuset istället för att vrida det ? så gjorde jag på min hx40 och den såg ut som kriget när jag börja med den! Aldrig sett ett rostigare avgashus

Bara ta fram spettet och bryta försiktigt mellan avgashus lagerdel nån mm åt gången så kommer det lossna
Jag brukar alltid knacka isär delarna helt, putsa rent lite och sen på med kopparpasta så man kan klocka lätt med bultar och allt på plats sen.
Jo exakt så gör jag också! :-)
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

okey boys! då kanske det finns hopp fortfarande då!, ena halvmånen har jag bara tagit bort :) den andra är kvar för att bulten som sitter där kommer inte hela vägen ut för att den täcks utav nått , måste klockas för att komma ut hela vägen!
User avatar
HellMek
Posts: 426
Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by HellMek »

VanDamage wrote:okey boys! då kanske det finns hopp fortfarande då!, ena halvmånen har jag bara tagit bort :) den andra är kvar för att bulten som sitter där kommer inte hela vägen ut för att den täcks utav nått , måste klockas för att komma ut hela vägen!
Då lossar du den så mycket det går, sen fokuserar du på att knacka isär delarna så får du ut skruven sista biten sen.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

HellMek wrote:
VanDamage wrote:okey boys! då kanske det finns hopp fortfarande då!, ena halvmånen har jag bara tagit bort :) den andra är kvar för att bulten som sitter där kommer inte hela vägen ut för att den täcks utav nått , måste klockas för att komma ut hela vägen!
Då lossar du den så mycket det går, sen fokuserar du på att knacka isär delarna så får du ut skruven sista biten sen.
aah precis ,men nån frågade varför den satt kvar :)
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Varför det står lite still i projektet beror på spridare som inte kommer , och att jag har hittat nått annat roligt att fördriva tiden med ett tag ;D

Image
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

varit och tryckt alla slangar till turbo och retur idag :) jobbar bara 11-14 imon så då ska de bli uppstart ialf!
Post Reply