Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
rocket
Posts: 177 Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca
Post
by rocket » 01 Nov 2010, 00:19
Thörn wrote: blir kul att se hur länge det där blocket håller, friskt vågat hälften vunnet.
Å andra sidan såhär års är det svårt få motstånd i drivlinan då det bara spinner, speciellt om det e enhjulsdrift
då blir det inte samma effektuttag.
x2
putt på slicks/ ett eller annet som sørger for grep, og prøv på nytt. blir verre for motoren da.
Donuts i andre gir kan man jo gjøre med en original e30 325
ellers er man jo ganske imponert over dette prosjektet
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
BADASS_M
Posts: 355 Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors
Post
by BADASS_M » 01 Nov 2010, 03:54
fick mig en provtur i bilen. och den gick riktigt fint
Jimmy
Posts: 294 Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta
Post
by Jimmy » 01 Nov 2010, 21:09
Den har ju trots allt gått MÅNGA segdragningar på högre växlar och MÅNGA 100~230 pull....
Men från idag är den avställd och ska få sig lite uppgraderingar.
Kanske skulle lägga upp en tråd under projekt istället för att tjata om den i den här tråden hela tiden.
Henrik
Posts: 288 Joined: 20 Nov 2005, 17:36
Location: Växjö
Contact:
Post
by Henrik » 02 Nov 2010, 07:05
Jimmy wrote: Den har ju trots allt gått MÅNGA segdragningar på högre växlar och MÅNGA 100~230 pull....
Men från idag är den avställd och ska få sig lite uppgraderingar.
Kanske skulle lägga upp en tråd under projekt istället för att tjata om den i den här tråden hela tiden.
Glöm inte filmen!!!
En öl förkortar livet med 2 minuter
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 02 Nov 2010, 08:02
Jimmy wrote:
Kanske skulle lägga upp en tråd under projekt istället för att tjata om den i den här tråden hela tiden.
bästa du har skrivit på länge...fixa en ny tråd vi kan kludda sönder
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
mestew87
Posts: 33 Joined: 12 Feb 2006, 22:46
Post
by mestew87 » 13 Nov 2010, 01:42
I am interested in turbo charging my 330ci sport, initially i would just prefer to do MLS to lower compression and sort out the fueling, What are the stock internals rated to, would they cope with 350Rwhp ?
erikjakan
Posts: 2510 Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm
Post
by erikjakan » 13 Nov 2010, 15:08
mestew87 wrote: I am interested in turbo charging my 330ci sport, initially i would just prefer to do MLS to lower compression and sort out the fueling, What are the stock internals rated to, would they cope with 350Rwhp ?
This car runs 500whp on internal original parts!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
mestew87
Posts: 33 Joined: 12 Feb 2006, 22:46
Post
by mestew87 » 13 Nov 2010, 22:13
What mods have you done to achieve that ?
How many miles has the engine lasted at that state of tune?
Sorry for all the questions
_Johnny_
Posts: 435 Joined: 20 Feb 2008, 20:30
Location: Göteborg
Post
by _Johnny_ » 13 Nov 2010, 23:12
mestew87 wrote: What mods have you done to achieve that ?
How many miles has the engine lasted at that state of tune?
Sorry for all the questions
1: Nothing
2: Dunno.
mestew87
Posts: 33 Joined: 12 Feb 2006, 22:46
Post
by mestew87 » 14 Nov 2010, 02:22
Thats the way i like it
I think i will do MLS, Fuel system and additional cooling just to be on the safe side of things.
What clutch and flywheel combo are you using ?
_Johnny_
Posts: 435 Joined: 20 Feb 2008, 20:30
Location: Göteborg
Post
by _Johnny_ » 14 Nov 2010, 10:36
mestew87 wrote: Thats the way i like it
I think i will do MLS, Fuel system and additional cooling just to be on the safe side of things.
What clutch and flywheel combo are you using ?
Offcourse the fuel system has been upgraded, but not the internal parts of the engine. Try reading this thread with Google Chrome and let the browser translate for you!
Daniel86
Posts: 1072 Joined: 23 Apr 2006, 15:46
Location: Hedemora
Post
by Daniel86 » 14 Nov 2010, 13:15
The mods are;
Link atom fuel system
850cc injectors
Precision sc6262
Ppf turbo mainfold
Clutchmaster clutch
E85 Fuel
Nothing is done to the engine
And 500rwhp @ 1.3bar (18.85psi)
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Sten
Posts: 517 Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.
Post
by Sten » 13 Jul 2013, 20:43
Läste att Link sprutet arbetade tillsammans med orginalstyrsystem,som piggyback då alltså....?
Fungerar det bra med det elektroniska gasspjället?
Läste om någon som hade haft problem med det när den blev turbokonverterat.