Bästa/roligaste bilen upp till ~60-80k?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bästa/roligaste bilen upp till ~60-80k?
Jag vet en som har en Impreza wrx edition -02a.
Rullat 14k kanske.
Nya sommardäck.
3" avgas från turbon och bak.
Stora service gjord med kamrems byte etc.
Nylackad stötfångare,skärmar/huv.
Pigg och skönt muller.
Rullat 14k kanske.
Nya sommardäck.
3" avgas från turbon och bak.
Stora service gjord med kamrems byte etc.
Nylackad stötfångare,skärmar/huv.
Pigg och skönt muller.
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Hur du än försöker motivera nåt annat så är det bara en e36 m3 som kommer göra jobbet.
Fakta.
Sen kan gamla evos, toyotor och annat hålla hur mycket låda de vill. För de blir igen premiumbrukis som funkar på bana å gör crille nöjd.
Fakta.
Sen kan gamla evos, toyotor och annat hålla hur mycket låda de vill. För de blir igen premiumbrukis som funkar på bana å gör crille nöjd.
Och på andra plats kommer honda civic type r.
Inte den billgaste "tuffa bilen" man klarar pressa ner rätt sida budgettaket. Det blir sällan bra.
Inte den billgaste "tuffa bilen" man klarar pressa ner rätt sida budgettaket. Det blir sällan bra.
Lägger mina röst på M5 E39.
- Turbo_folke
bmw alpina kanske?
Handen på hjärtat. Skulle du ens vilja äga en 60-80kkr M5 e39?immy wrote:Lägger mina röst på M5 E39.
Det är i 99 fall av hundra aldrig billigt utan det har en bra anledning. Högst sällan är det någon säljare som utövar välgörenhet och för att va snäll säljer en schysst M5 för de summorna.
Nu spelar det mindre roll vad du och jag tycker men jag tror att detta inlägget kan hjälpa TS i sitt tänkande ändå så jag trycker på skicka.
Va precis därför jag inte tordes köpa en sådan,men har ändå ett sug efter en....540 med kompressor kanske....
Får man inte nån gtr för de pengarna? Eller kanske en gts i fint skick?
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Bullen o jag tänker ofta väldigt lika o har ungefär samma krav på bilar så absolut - M3a är ju det som troligen passar bäst Frågan är ju bara om man inte borde avvakta då vi trots allt är i mitten på juli o jag har ingen panik utan kan vänta på en guldklimp att komma ut på annons Är väldigt mkt oneblock, dåligt underhåll o småfel på dom i denna prisklass
070-201 85 62
Jo,är väl på hösten som bilar har bästa priset.
I alla fall "roligare" bilar.
Men tycker ändå det har blivit billigare överhuvudtaget med "fränbilar",helst turbo BMW men det kanske inte är så aktuellt.
I alla fall "roligare" bilar.
Men tycker ändå det har blivit billigare överhuvudtaget med "fränbilar",helst turbo BMW men det kanske inte är så aktuellt.
Ja höst/vinter är ju köpläge men oxå betydligt färre bilar på annons.. Har ju precis sålt min BMW Turbo o haft ett dussin, eller två, med BMW så man kanske skulle provkört en Civic Type R för att känna om det är nåt man gillar - lär ju inte va så dum på banträffen iaf o finns väldigt prisvärda -02 till -05 med inte allt för mkt mil
Största anledningen till att bilen ska vara "laglig" (en bil med turbo original som är trimmad räknar jag som laglig ) är att frugan ska kunna köra den ibland utan att noja för att bli stoppad av sheriffen
Största anledningen till att bilen ska vara "laglig" (en bil med turbo original som är trimmad räknar jag som laglig ) är att frugan ska kunna köra den ibland utan att noja för att bli stoppad av sheriffen
070-201 85 62
En Alpina b8 sedan eller cupe, v8 4.6l 333hk och 470nm, 350nm redan vid 1000varv. polarn har en sån och första gången jag testa den vart jag riktigt imponerad hur den gick, e36 m3 3.0/3.2 kan slänga sig i väggen, Alpinan var grym! Fast dom ligger väll över din budget.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Ja det hade ju smakat fågel! Inte kollat var dom ligger i pris men utgår ifrån att dom kostar över hundringen om man ska ha nån fräsch..BusE wrote:En Alpina b8 sedan eller cupe, v8 4.6l 333hk och 470nm, 350nm redan vid 1000varv. polarn har en sån och första gången jag testa den vart jag riktigt imponerad hur den gick, e36 m3 3.0/3.2 kan slänga sig i väggen, Alpinan var grym! Fast dom ligger väll över din budget.
070-201 85 62
Handen på hjärtat så hade jag en sådan hela förra sommarenBullen! wrote:Handen på hjärtat. Skulle du ens vilja äga en 60-80kkr M5 e39?immy wrote:Lägger mina röst på M5 E39.
Det är i 99 fall av hundra aldrig billigt utan det har en bra anledning. Högst sällan är det någon säljare som utövar välgörenhet och för att va snäll säljer en schysst M5 för de summorna.
Nu spelar det mindre roll vad du och jag tycker men jag tror att detta inlägget kan hjälpa TS i sitt tänkande ändå så jag trycker på skicka.
sålde den för 80000 i augusti ofjol, en 2000 med uppdaterade motorn, lagom bra skick, nybytt koppling och svänghjul
Är inte den som gillar högerstyrt heller, men har ändrat mig lite nu.
köpte en Evo 3gsr med lite coilovers och ställbara stag osv.
Ca 330-350hk, jävligt rolig bil för pengarna måste jag säga. inbyggd launch i chippet så man kommer iväg jävligt fort om man vill
Och skäms varken rakt fram eller på bana.
Men som sagt, det är ingen Bmw... Inredningen är näst intill så att man blir styren skadad..
Mvh Joel
Ca 330-350hk, jävligt rolig bil för pengarna måste jag säga. inbyggd launch i chippet så man kommer iväg jävligt fort om man vill
Men som sagt, det är ingen Bmw... Inredningen är näst intill så att man blir styren skadad..
Mvh Joel
motec wrote:Är inte den som gillar högerstyrt heller, men har ändrat mig lite nu.
Mvh Joel
Haha nä inredningen är lite spartansk. Det kan knaka lite och vibrera. Men jag brukskör min varje dag utan att tröttna
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Motec: Hehe härlig beskrivning
Om jag skulle haft bilen till mer bankörning än vardagstrafik hade jag mkt väl kunnat tänka mig h-styrt men jag är för gammal (schhhyyy ) o "bekväm" så vet att jag kommer störa mig på att vara på fel sida i bilen när man rullar genom driven på Donken (inte för att man e där så ofta men iaf) osv.. Vänta in en fräsch M3 E36 känns som mest rätt trots allt.. Måste dock iväg o provköra en Civic Type R nånstans så man vet om det kan vara nåt Året-runt-busbil är fortfarande lockande men jag fiskar nog i fel prisklass om d ska bli nåt bra..
Om jag skulle haft bilen till mer bankörning än vardagstrafik hade jag mkt väl kunnat tänka mig h-styrt men jag är för gammal (schhhyyy ) o "bekväm" så vet att jag kommer störa mig på att vara på fel sida i bilen när man rullar genom driven på Donken (inte för att man e där så ofta men iaf) osv.. Vänta in en fräsch M3 E36 känns som mest rätt trots allt.. Måste dock iväg o provköra en Civic Type R nånstans så man vet om det kan vara nåt Året-runt-busbil är fortfarande lockande men jag fiskar nog i fel prisklass om d ska bli nåt bra..
070-201 85 62