r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Dajb

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES !

Post by Dajb »

SÖNDAG KVÄLL?!?!

de har de för fan precis varit, säg inte att vi ska behöva sväva i ovisheten tills nästa söndag?!?! :evil:
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw*Alex

Sv: r.ivars - SMOKEMACHINES !

Post by Bmw*Alex »

Inge japsbil snälla :oops::-?

Mvh
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
freddalur

Re: Sv: r.ivars - SMOKEMACHINES !

Post by freddalur »

Bmw*Alex wrote:Inge japsbil snälla :oops::-?

Mvh
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Isåfall.... NO MORE DRUGS FOR THIS MAN!!!
BMW E30 S54 Turbo
BMW E39 525da 01
Boosted

Post by Boosted »

Nu er det søndagskveld! :)
Dajb

Post by Dajb »

Boosted wrote:Nu er det søndagskveld! :)

WORD! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
zalsson

Post by zalsson »

och nu måndag :evil: :twisted: :shock: :roll:
cerveza

Post by cerveza »

Som jag förstod det så är det en Nissan 200.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sten

Post by Sten »

Ja,tyckte jag såg en S14 på FB....?!
r.ivars

Post by r.ivars »

:oops:

dags att börja skriva nu :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
OldBeemer

Post by OldBeemer »

Låter som att någon syndar på forumet? :lol:
r.ivars

Post by r.ivars »

förebannade MACHELVETE :evil: , update lär dröja ett par dar till innan man lyckas klura ut hur de här skiten funkar. Återkommer.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars

Post by r.ivars »

halloj ! :)

drar junisummeringen på en gång :)

lagom inför gatebil mantorp så görs grisen komplett, med ett diskret och skitsnyggt dekalpaket hemma hos fastcar!

Image

Image

Image

det här var episkt, att packa bilen för avfärd mantorp, utan trailer, resan kändes som något av det roligare av nån lustig anledning :) 20 mil landsväg och grisen!

Image

Image

förbannat kul med grisen :) men lagom vid norrköping så råkade jag grilla lite koppling i ett inspirationsläge :)

Image

tänkte inte ge upp så lätt, fler lameller fanns till godo :) väl framme vid gatebil tog polarna fram ölen och jag fram mina välanvända tools!

Image

nitade koppling med skruvstäd och slägga.. humm....... :)

Image

Image

hade behövt en ny floater också... men med lite lägre tryck går det nog att åka eventet endå och byta floatern lite senare.

Image

eftersom jag har kvar mitt svarta bälte i växellådsbyten så hann man med att klippa i sig några öl och kolla in lite feta motorhojjar som stod vi stora scenen ! ;)

Image

street test ! OK ! Dags att besiktiga och svänga ut på mantorp racetrack! :)

Image

nu faaa aaaaan ska grisen få smaka!!

Image

FILMLKLIPP FRÅN KÖRNINGEN

http://www.youtube.com/watch?v=haSaPo44 ... 2rSHFiHOPA" onclick="window.open(this.href);return false;

Grisen var sjukt härlig att köra, gick som en dröm på kebabställ och powerslides!! Önskade att jag kunnat klippa i ett högre laddtryck men var lite orolig för att den slitna floatern skulle göra att kopplingen slirar så det gick på sparlåga hela tiden (utom sista varvet förståss) Men fan så fint hon gick :)

sen vahetere, lät det illa.. som typ koppling, växellåda eller nåt sjujävla lagerras.

Image

polarn karel erbjöd sig att köra sin bil hem så kunde jag låna hans trailer! Guld värt att slippa åka hem dumpa bil och sen tillbaks till mantorp, hade blivit sent efter en tung helg :)

Nåväl, väl hemma så får jag hem lite nya nitar osv och fixa kopplingen av bakaxel.se river ner lådan på en pizza-kvart! Och kopplingen är hel... wtf... Kollar lådan.. Också hel (också halva preis som karim skulle sagt).

Konstaterar att vevaxeln gått av.. igen (hände 2011 också)... Ridån för den här säsongen går då helt ner, brassat löken 2 gånger, ordentligt... Bankat koppling, låda, skiten har självantänt... Fick räcka..

kör öven grisen i väntan på försäljning till min gamla gräsplätt hos mor och far :)

Image

försäljningen gick fort och det kom en herre ifrån jönköping och klippte till på grisen :)

Image

Image

Sen styckar jag upp och säljer speedparts i delar.. Går lite trögt till en början sen förstod folk vilka skitfina grejer som säljer sej och klipper till :)
Så, tack vare det gick det att rädda en hel del iallafall till skillnad från att skiten skulle ha brunnit ner för nån månad sedan :)
EPISKT!!! :mrgreen:

Så jag tackar för mig, det har varit sjukt kul med all bra respons på forumen och alla härliga människor man har träffat!
För att inte nämna alla företag som ställt upp i form av sponsring / hjälp med kunskap!
Last edited by r.ivars on 14 Jul 2013, 22:29, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
KKR-Rille

Post by KKR-Rille »

Ähh, det där tror jag inte en sekund på, räderna går aldrig ur en tiger!! :wink: :D
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
r.ivars

Post by r.ivars »

haha, man kunde tolka det som att jag skulle skita i allt?

Men så är inte fallet!!!!

Jag är inihelvete laddad!!! Som ett spett!!!!

Men jag kommer sadla om, men hoppas på att många kan finna intresse och fortsätta följa mina bravader och heja på!

Tidigare har jag sladdat runt på semikontrollerade kebabställ, med enda egentliga körningen på gatebil mantorp och gatebil rudskogen! Dvs ingen träning eller annan körning att tala om.
Därav går det som bäst sista körpasset allt som oftast, för då har jag vant mig någorlunda med körningen :)

Att ha en gatbil med 1000hk var skitkul, det var wunderbahr att köra till eventen, sjukt fin känsla! Men sen var det bra trist att stå på mantorp med havererad bil och en stöddig vikt som jag själv inte får dra med något körkort. för att sen addera all otur jag haft iår, som man säkert kunnat hjälpa på traven åt rätt håll med någorlunda moderat effekt.

Men grisen fick mig att komma till insikt, jag vill köra drifting! Så nu jävlar ska jag bygga mig en bra driftbil och försöka få ordning på allt så jag kan börja köra nästa år, försöka ge mig in och tävla och köra så långt det bär!

Jag har redan fått 2st sponsorer / samarbetspartners som ska hjälpa mig med mycket delar som jag behöver, allt från spoilerkit till drivlina och import av motorer.
Kommer gå in mer på detaljer så småningom :)

Bilen blir en nissan 200sx s14.
Motorn blir en 1jz.

Så långt är allt spikat :)

jag har tjuvstartat, vartefter att saker blivit sålda!

trailer inköpt! Osäker på om den kommer räcka åt mig till säsongen men det är vad ungefär budgeten kommer räcka till som jag beräknat änsålänge.

Image

Det var förövrigt en sjujävla resa, åkte från västerås till nån ort mellan strängnäs och nyköping köpt trailern.
For rakt ner till kalmar för att köpa ett rullande s14 chassie..

AS SPÅÅÅÅRTIG bakljusramp och extraljus :D

Image

Image

Image

Image

Kan inte förstå att mina polare fortfarande står som frågetecken och undrar om jag SUPIT när jag tar hem nya projekt.. "vad fan ska du göra med den här har du tänkt" osv... :)
Men dom ska få se! ;) Det blir nog bil av den här också :)

Image

Image

Image

Image

Kommer sätta igång i augusti med att strippa bilen och börja med grundarbetet.
Sen får vi se i vilken ordning alla grejer börjar trilla in! :)

Så sorry mina bmw bröder att jag halkar tillbaks lite i japanträsket igen, haha..
Kommer iallafall fortsätta köra turbosexa! ;)

Kommer köra på med detta projekt precis som alla andra, med förklaringar till ingrepp osv.. + ta reda på det som behövs för att köra drifting :)
Kommer nog få hjälp med detta också av proffs den här gången, (återkommer mer även om det)

SMOKEMACHINES!!!!!!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
CP-Productions

Post by CP-Productions »

Helt rätt dude! Hör av dig om du vill att jag ska knacka ihop ett par stekiga hjulhus eller liknande till dig så löser vi de! 8)

/Totte
Bonnturbo

Re: r.ivars - SMOKEMACHINE 2k14 ! DRRFFT !

Post by Bonnturbo »

Drifting måste ju va de ända rätta..... :mrgreen: å kollar man på publiksiffror jämte TTA å drifting i Sverige så borde ju sponsorer fatta snart... Då de handlar om miljoner i sponsorpengar till en bil i TTA å hälften av publiksiffror... Nä sopa TTA på tv å ta in drifting istället... Mer respons för sponsorerna :roll: eller va vet jag mitt arma luder.... :mrgreen:

///Wressel
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
AGranlund

Re: r.ivars - SMOKEMACHINE 2k14 ! DRRFFT !

Post by AGranlund »

BMW lr inte det det spelar ingen roll så länge man kör drifting!! :wink: tycker du gör helt rätt ja! Vet att du kommer göra dig bra på ännu bredare ställ än va du gjort tidigare med både e30 å e34:an! För den dagen du provat å sladda med något som styr ca 60 grader så är du så tok fast så du anar inte!! :mrgreen:

Stort lycka till å jag vet att du kommer att fixa detta utan några större problem! :D
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Post Reply