M30B34 VS 1100nm =
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M30B34 VS 1100nm =
BMW E30 S54 Turbo
BMW E39 525da 01
BMW E39 525da 01
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: M30B34 VS 1100nm =
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: M30B34 VS 1100nm =
vad har du för varvstopp? 7200rpm är det mest kritiska varvtalet för m30 vevarna. Det är vid 7200rpm som veven kan komma i självsvängning så du är inte direkt den förste som har lyckats med att köra av en m30 vev
Re: M30B34 VS 1100nm =
Varvar 7000rpm med softcutjorgen wrote:vad har du för varvstopp? 7200rpm är det mest kritiska varvtalet för m30 vevarna. Det är vid 7200rpm som veven kan komma i självsvängning så du är inte direkt den förste som har lyckats med att köra av en m30 vev
BMW E30 S54 Turbo
BMW E39 525da 01
BMW E39 525da 01
Re: M30B34 VS 1100nm =
Då har du garanterat varit över 7200 rpm
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
M30B34 VS 1100nm =
Som vi prata om Erik och nu verkar vevar gå av på löpande band
Re: M30B34 VS 1100nm =
Haha ja min va ställd på 7k. men kolla man i loggen efter så hade jag varvat 7800 nån gångerikjakan wrote:Då har du garanterat varit över 7200 rpm
pm om det är nått
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: M30B34 VS 1100nm =
Kan ni inte ställa en soft och en hard?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: M30B34 VS 1100nm =
Jag hade min varvstopp på 7500 =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005