180+ på 110
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Turbo_folke
180+ på 110
Tjo
Gasade på lite när körde hem från jobbet idag. Själv klart står farbror blå med laser och tar mig för.
Någon som har koll på hur länge man kommer vara utan körkort?
Går det på något sätt att få tillbaka kortet. Är jävligt beroende av bil i mitt jobb.
Gasade på lite när körde hem från jobbet idag. Själv klart står farbror blå med laser och tar mig för.
Går det på något sätt att få tillbaka kortet. Är jävligt beroende av bil i mitt jobb.
Last edited by Turbo_folke on 05 Jul 2013, 21:08, edited 1 time in total.
Sv: Re: 200 på 110
Ja körde om konstapeln i 220 på 110 väg ned 1 år kvar på prövotiden, kortet rök och fick börja ta om de igen efter 2 månader. Så ja skulle tro att du bara blir av med se i 2 månader. Om man är beroende av körkortet och kan få tex scefen att skriva ett papper till dom att du måste ha de kvar så kan du få de tillbaka.Turbo_folke wrote:Tjo
Gasade på lite när körde hem från jobbet idag. Själv klart står farbror blå med laser och tar mig för 200 på 110.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Re: 200 på 110
Turbo_folke wrote:Tjo
Gasade på lite när körde hem från jobbet idag. Själv klart står farbror blå med laser och tar mig för 200 på 110.
Det blir nog ett år eller två utan kort. Nej det hjälper inte om din chef skickar brev heller, dom bryr sig inte om det ett dugg längre.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Nissan 200 460hk
Re: Sv: Re: 200 på 110
Glöm att han klockade dig i 220 med laser och du fick ta om det efter 2 månader.Soppa wrote:Ja körde om konstapeln i 220 på 110 väg ned 1 år kvar på prövotiden, kortet rök och fick börja ta om de igen efter 2 månader. Så ja skulle tro att du bara blir av med se i 2 månader. Om man är beroende av körkortet och kan få tex scefen att skriva ett papper till dom att du måste ha de kvar så kan du få de tillbaka.Turbo_folke wrote:Tjo
Inventor of ANAL GAPING.
Nissan 200 460hk
Nissan 200 460hk
- Turbo_folke
cerveza wrote:Turbo_folke wrote:Tjo
Det blir nog ett år eller två utan kort. Nej det hjälper inte om din chef skickar brev heller, dom bryr sig inte om det ett dugg längre.
Jaha vad glad man blev nu
Turbo_folke wrote:cerveza wrote:Turbo_folke wrote:Tjo
Jaha vad glad man blev nu
Tyvärr :/ Har hänt ett par jag känner. Den ena har inte fått sitt godkännande att ta om trots det gått 1,5år nu :/
Inventor of ANAL GAPING.
Nissan 200 460hk
Nissan 200 460hk
Sv: Re: Sv: Re: 200 på 110
Nej de gjorde dom inte. Dom fick mig att erkänna,då ja va själv och dom 3 st som hotade med rättegång så skrev ja under. (idiotiskt).cerveza wrote:Glöm att han klockade dig i 220 med laser och du fick ta om det efter 2 månader.Soppa wrote:Ja körde om konstapeln i 220 på 110 väg ned 1 år kvar på prövotiden, kortet rök och fick börja ta om de igen efter 2 månader. Så ja skulle tro att du bara blir av med se i 2 månader. Om man är beroende av körkortet och kan få tex scefen att skriva ett papper till dom att du måste ha de kvar så kan du få de tillbaka.Turbo_folke wrote:Tjo
Detta va precis innan dom höjde böterna dock. Min svåger fick t baka körkortet efter ett brev från hans chef.
- Turbo_folke
Sökt lite på nätet verkar som man blir utan kortet i 8 mån om jag fattat det rätt. Blir det 1 - 2år får man väl ta om kortet.
Jaja det kunde varit värre
Jaja det kunde varit värre
En polare fick tillbaka sitter efter 3 månader, då hade han 200+ på 90 väg + smitningsförsök.
Så de beror helt på hur snäll dom är
200 på 110
immy wrote:En polare fick tillbaka sitter efter 3 månader, då hade han 200+ på 90 väg + smitningsförsök.
Fick du se böteslappen på det? Eller skarvades det lite för att verka frän?
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Fyfaan jag lider med dig...
Om dom tar det så ryker väl alla andra körkort också?
Något som jag har tänkt på när de hela tiden håller på att höjer straffen för dessa fortkörningsföreteelser.
Jag har alltid tänkt att jag aldrig skulle göra något annat, än att stanna om dom kommer efter mig med blåljus.
MEN...någonstans börjar det bli mer värt att försöka köra ifrån dom. Är det fler än jag som känner så?
Om dom tar det så ryker väl alla andra körkort också?
Något som jag har tänkt på när de hela tiden håller på att höjer straffen för dessa fortkörningsföreteelser.
Jag har alltid tänkt att jag aldrig skulle göra något annat, än att stanna om dom kommer efter mig med blåljus.
MEN...någonstans börjar det bli mer värt att försöka köra ifrån dom. Är det fler än jag som känner så?
Han dundra förbi en civilbil i lagom högfart som han lyckades skaka av sig, svängde av på en mindre väg där det otur nog stog en annan polisbil.Magnaten wrote:immy wrote:En polare fick tillbaka sitter efter 3 månader, då hade han 200+ på 90 väg + smitningsförsök.
De ska vara om han ljög om hur länge han vart av med de isf
200 på 110
immy wrote:Han dundra förbi en civilbil i lagom högfart som han lyckades skaka av sig, svängde av på en mindre väg där det otur nog stog en annan polisbil.Magnaten wrote:immy wrote:En polare fick tillbaka sitter efter 3 månader, då hade han 200+ på 90 väg + smitningsförsök.
De ska vara om han ljög om hur länge han vart av med de isf
Ingen korrekt mätning då antar jag, vare smitningen han åkte på?
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Hände för några år sen..Hade intyg o lappar från alla möjliga att jag behövde kortet i tjänsten - nada gehör! Hade iofs 2 andra fortkörningar tidigt samma år vilket troligen inte hjälpte till..
163 på 90 väg.. Blev nerskrivet med bra rabatt då jag säkert höll runt 200. Civilbil som åkte ikapp mig när jag hade slagit av o åkte 50 genom en by.. Såg aldrig vart han kom ifrån men bilen gjorde sig bra på film Var av med lappen i 6 månader.
163 på 90 väg.. Blev nerskrivet med bra rabatt då jag säkert höll runt 200. Civilbil som åkte ikapp mig när jag hade slagit av o åkte 50 genom en by.. Såg aldrig vart han kom ifrån men bilen gjorde sig bra på film Var av med lappen i 6 månader.
070-201 85 62
- Turbo_folke
Att smita ifrån en polis hoj var inte att tänka på när man kör en piss slö golf GTI hehe snacka om att skaffa sig mer bekymmer
Ska bli kul att se chefens reaktion imorgon, han lär älska mig ännu mer efter detta
Hur fixade du med ditt jobb M3crille?
Ska bli kul att se chefens reaktion imorgon, han lär älska mig ännu mer efter detta
Eftersom det är länstyrelsen som beslutar så kan det skilja beroende på vart du bor hur dom reagerar i ditt yttrande, Att ha delad vårdnad om barn och att det blir stora problem att lösa det kan kanske smälla högre än att du måste åka kollektivt till jobbet å spendera 2h mer på resor i din vardag...
Körde som säljare för Coca Cola då som konsult o stod klart o tydligt i våra anställningsavtal att förlorat körkort kunde innebära avsked.. Tack o lov var man en bra säljare o förstående chef så jag löste d med att farsan (egen företagare) kunde ta ledigt vissa dagar (jobba ofta in 1-1,5 arbetsdag/vecka för att lindra problemen) div mutade polare/bekanta ställde upp o så körde jag med min båge dom ytterst få dagar som d körde ihop sig utan privatchaffis Var av med det maj-november så många ställde upp på sin semester! För evigt tacksam o missa inte en dag på jobbetTurbo_folke wrote:Att smita ifrån en polis hoj var inte att tänka på när man kör en piss slö golf GTI hehe snacka om att skaffa sig mer bekymmer
070-201 85 62