S: BMW M3 3.2 -96

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

Post Reply
IsmoN

S: BMW M3 3.2 -96

Post by IsmoN »

Då var det dags att sälja bilen till förmån för något nytt att åka i.

Det är en Bmw m3 3.2 -96 som rullat i skrivande stund 17231 mil som varit i min ägo sen 2008. Det är ingen ny bil och därför inte nyskick, den har sina skavanker. Den är bara sommarkörd, förvarats i varmgarage vinterhalvåret. Aldrig bankörd eller liknande i min ägo, har använt den som en bruksbil och inget mer.

Svart helskinn i bra skick, är väl bara förarsätet som är något slitet men det är inga sprickor. Stora färddatorn, ACC, taklucka, aluminiumdörrar.

Utöver original så är den utrustad med:
K-sport Coilovers
Supersprint race mellanrör med påsvetsade original katalysatorer
Supersprint race slutdämpare
Wiechers Sport Fjäderbenstag
Öppet luftfilter
Luisiratt i skinn m. Luisinav
Schmiedmann tygmattor
Schmiedmann aluminium pedaler
Mattsvarta njurar (Lackerade)
Angeleyes av CCFL modell

Det sitter fräscha bakdäck på och framdäcken byttes nu när jag tog fram den efter vintern, rullat knappt 100 mil så dom är i nyskick.

Inget skrammel ifrån vanos. Sitter en ny vanos av sach modell bytt av BMW, 2008. För 2 år sedan bytte jag även ut o-ringarna på den. Skivor och belägg är mycket fräscha, slitsade brembo fram och slitsade zimmermann bak, ferodo belägg runtom. Har varit nogrann med oljebyten, alltid bytt inför sommaren oavsett hur många mil den rullat. Har bara använt Castrol TWS. Fick även byta ut styrstagen inför en 4-hjuls inställning som gjordes efter att coilovers monterades.

Senaste besiktningen hade jag svårt att få igenom pga tokhöga avgasvärden. Då byttes båda lambdasonderna och den rullade igenom besiktningen med 003 HC och 000 i CO.

Den går riktigt bra, går som en klocka i ur och skur! Supersprinten sjunger på rätt bra.

Nu till det tråkiga.. När jag köpte bilen upptäckte jag året efter att oljepluggen var runddragen, även början på en spricka runt oljepluggen. Jag lämnade in bilen hos cemotor som tiggade ihop tråget på plats och gängade om. Detta var då en nödlösning, tanken var att byta tråget men det har fungerat så pass bra att jag känt att jag inte vill lägga ut så mkt pengar på ett nytt tråg + montering. Men bilen droppar olja efter denna operation, så när man parkerat så är det alltid en liten droppe under bilen när man ska åka iväg. Han på cemotor sa att oljan ”fuktar” sig igenom, man behöver antingen byta ut tråget eller ta loss det och lappa ihop det på riktigt. Jag har kört såhär sen 2009 utan problem. Har kollat oljastickan då och då, men det är så pass lite att jag aldrig sett någon skillnad på stickan.. Köparen väljer givetvis hur den vill göra, men jag har iaf informerat om felet och inte gjort som säljaren jag köpte bilen av...

ACn är även ur funktion. Den var inne på AC service förra året (Finns kvitto) och dom sa då att den kyler som den ska men att kompressorn för ett sjujävla liv, så dom tömde kylmediet.

Liten parkeringskada bakspoilern i hörnet, inga bucklor eller sprickor, utan skrap i lacken. (Se bild bakifrån)

Utöver bilen följer även diverse smått och gott med.
En extra baklykta (osäker på om det är vänster eller höger sida..)
Originalratt med airbag
Original luftfilterlåda (för besiktning)
Olja till diffen (osäker på mängd, men det är till ett oljebyte utav den)
2st Extra ringar till angeleyesen.

Har ni frågor så tveka inte.

Finns i Stockholm

Pris 90.000kr, prutning sker på plats efter att du klämt och känt på den och inte över telefon.
Pma eller ring eller smsa på 070-25 81 775. Kan vara svår att nå mellan 07.00-17.00 vardagar. Svarar jag inte så släng iväg ett sms så ringer jag upp när jag kan.

(Klicka för att göra bilderna större)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image
M3 3.2 -96
Post Reply