det har jag också tänkt på :/ har fan mardrömmar om att det ska fuck:a upp alltippe wrote:Känns som det kommer bli tvärvamrt för ventilkåpspackningen med grenröret såpass nära? Hoppas jag har fel!
Verkar arta sig annars, kör hårt!

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
det har jag också tänkt på :/ har fan mardrömmar om att det ska fuck:a upp alltippe wrote:Känns som det kommer bli tvärvamrt för ventilkåpspackningen med grenröret såpass nära? Hoppas jag har fel!
Verkar arta sig annars, kör hårt!
vadå på vilket sätt då ? kommer den gå sönder dirr menar du då eller? ska ju bara ladda runt 1bar kanske 0.8 , borde väll fungera till det ? :ORoDe wrote:Inte bra att strypa (kona ned) luftintaget till turbon och inte heller bra med så skarp böj till filtret.
Ang. wg. Bestäm dig för hur du ska styra laddtrycket och kolla upp vad för fjäder du har.
Lite OT ang. din WG, det där är bara skit och bortslängda pengar.
jo det förstår jag , men undrade vad han menade ang WGJens92 wrote:Det är ju på liknande sätt både in och ut ur turbon vad gäller flöde.
Du har ju fixat fina tryckrör utan skarpa böjar för ett bra flöde.
Det var en tråd tidigare på forumet där det provades att bromsa en bil med och utan kona på insuget till turbon och med konan så gav den väl nästan 10% mer pga flödet in.
Hitta tråden, läs sida 1 och 2. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =1&t=74472" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar gör det säkert som det är, frågan är hur effektivt det blir.
Att dom är ganska dåliga.VanDamage wrote:jo det förstår jag , men undrade vad han menade ang WGJens92 wrote:Det är ju på liknande sätt både in och ut ur turbon vad gäller flöde.
Det var en tråd tidigare på forumet där det provades att bromsa en bil med och utan kona på insuget till turbon och med konan så gav den väl nästan 10% mer pga flödet in.
Hitta tråden, läs sida 1 och 2. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =1&t=74472" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo jag förstår att dem kan vara dåligaHellMek wrote:Att dom är ganska dåliga.VanDamage wrote:jo det förstår jag , men undrade vad han menade ang WGJens92 wrote:Det är ju på liknande sätt både in och ut ur turbon vad gäller flöde.
Hur mycket man ska ladda spelar inte så stor roll egentligen, det handlar om att ha kontroll på laddtrycket. Senaste bygget jag var delaktig i som hade en billig wastegate laddade 0,5 upp till 6000rpm, från 6 till 6500 skenade den till 1,6bar. Råkar du ut för ett likartat problem och laddar 0,8 så kan du räkna ut vad resultatet kan bli.
Förstår att du tycker många här är kritiska och negativa här, men de flesta har nog lärt sig av sina misstag och vill dela med sig
Att du håller koll på laddtrycket tar jag för givet, men vad gör du om det skenar? Det är inte kul att växla vid 5500 för att soppan kanske inte räcker till ett ladd högre än planerat. Svårt att mappa när det blir såna fenomen också.VanDamage wrote:
Jo jag förstår att dem kan vara dåligamen har ju Laddtrycksmätare som jag tänker hålla koll på ibörjan och kolla igenom så att allt är okey, och sen bara köra den på fjäder Laddet i början! i värsta fall är det ju bara köpa en ny härifrån PPF men har inte råd med det just nu!
nejdå jag tycker det är bra att folk ger kritik , bara man förklarar ordenkligt istället för att Klanka ned
Ja att optimera flödet hela vägen på wg-sidan är bra, även kolla slaget på wg. Har filat på kolven i liknande wg och fått ökat slaget en del.RoDe wrote:Tänk på att porta öppningen till wg på grenröret. Hoppas det inte är för meckigt att plocka av allt igen och att du kommer på en lösning och har plats för wg.