J.J´s Murdered E34 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

323martin wrote:hej funderar på att beställa coilar till e34:an :)
Känner du nån skillnad i hårdhet mellan TA och JOM?
finns nån justering (komp/retur) för dämparen eller är det bara fjädern man kan justera?

fördelar/nackdelar TA vs JOM?
skulle vilja säga mer kvalitet i klonk och "fjädervridningar" i JOM men TA är absolut bra dem med :) inga problem med komfort den ända nackdelen är att de fjäderklonkar lite vid fullt rattutslag vid stillastående
man kan bara ställa in fjädern

men för 2k är det absolut värt det! (går helt felfritt i rondeller med max kontroll jämfört med sänkfjädrar vill jag påstå)
323martin
Posts: 48
Joined: 26 Dec 2007, 22:44
Location: umea

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by 323martin »

Tack så mycket för svar! :)
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by xelerator »

ta lite närbilder i vettigt ljus på den hemmalackade e34:an istället, nu säger bilderna ingenting om resultatet..

en påse sk*t kan också se bra ut på håll :wink: :mrgreen:
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
User avatar
hskeppstedt
Posts: 37
Joined: 15 Jan 2013, 03:31
Location: Norrköping
Contact:

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by hskeppstedt »

Kommer att bli grym den där!!
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

xelerator wrote:ta lite närbilder i vettigt ljus på den hemmalackade e34:an istället, nu säger bilderna ingenting om resultatet..

en påse sk*t kan också se bra ut på håll :wink: :mrgreen:
haha ja det finns ju en anledning till att tex sånna som du stannade hemma när det var dax för skolfoto!, skämt o sido kommer fler kort snart :)
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Var ute och chillade vid poolen! kommer DHL med en av de sista bitarna från tyskland!

mitt efterlängtade TURBO KREMMER!

Image

nu väntar jag bara på själva Turbon och Fekzen chippet , Samt en pålitlig WG nån som har tips ? :)

gå gärna in på våran FB sida och gilla , just nu är det 3 st M50B25 Projekt där inne , och kommer att komma upp många sjuka Drift Filmer och DYL där inne i sommar :)

https://www.facebook.com/nolimitpeformance
User avatar
HellMek
Posts: 426
Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by HellMek »

Svetsar du direkt i stötdämparna?
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

HellMek wrote:Svetsar du direkt i stötdämparna?
stämmer bra
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Snart har jag nästan allt jag behöver! väntar på det viktigaste - Turbon! kommer att bli en HX40 nyrenoverad! T4 flens

här är lite delar som kommit

Image

Image

Image

tänkte på det sista kortet där på oljekyls fördelaren ,gängan som sitter på sidan där måste vara okey att ta olja till turbon därifrån ? eller tycker ni att jag ska ta den ifrån vanos "tappen" ?
User avatar
HellMek
Posts: 426
Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by HellMek »

VanDamage wrote:
HellMek wrote:Svetsar du direkt i stötdämparna?
stämmer bra
Känns farligt, du har ju olja och gas i ett slutet utrymme i dämparen. Med lite värme kan det smälla. Det säger jag inte för att idiotförklara dig utan för din säkerhet! Har själv råkat spränga ett bromsrör och det vara nära ögat att det gick illa.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

HellMek wrote:
VanDamage wrote:
HellMek wrote:Svetsar du direkt i stötdämparna?
stämmer bra
Känns farligt, du har ju olja och gas i ett slutet utrymme i dämparen. Med lite värme kan det smälla. Det säger jag inte för att idiotförklara dig utan för din säkerhet! Har själv råkat spränga ett bromsrör och det vara nära ögat att det gick illa.
jo jag vet men kylde imellan varje gång typ :) gick bra för mig men kanske är lite farligt men men :)
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Då är jag officiellt igång! bilen är inställd i Garaget för Konvertering!

gjorde klart Intercooler fästen och positionering och Elfläkt till Kylaren!
Image

Undrefästema ser ut såhär!!

Image

och den övre fäste jag bara i "balken" jätte smidigt!

Image
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

kommer en större update imorgon!
men börjar ialf få ihop lite Däck nu ;D

Image
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Fick en trevlig överaskning när jag tog ned avgas systemet för att påbörja själva Turbo Inpassningarna!
hade räknat med att den hade en getrag
Image

Hejdå syns nästa Besiktning
Image

såhär blev tryckröret mellan Insug och IC - helsvetsat (hade så mkt problem med mina tryckslangar på golfen så beslöt mig för att göra ordenkligt denna gången!)

Image

Image

hade tänkt sätta dumpen här , vet att den helst ska sitta "tryck linjärt" men borde fungera utmärkt såhär också?

Image

fick lite problem när jag skulle sätta ditt Turbo grenröret beror kanske på att det är avsett för att bli ned monterat egentligen!

Image

problem solved

Image

som det sitter nu kanske ska ta nån MM mer för att få det helt tätt

Image

sen så ska jag ju ha en HX40 och så som T3 till T4 flensen var vinklad nu räkte inte alls :( men så kom vinkelslipen till undsättning!

Image

ska väll svetsa igen det där på nått sätt , eller lämna bort den så det verkligen bli ordenkligt gjort , kan ju vara JOBBIGT att få en spricka i skiten!


Image

imorgon hade jag tänkt att "klocka" turbon rätt och dra iväg till hydroscand och fixa alla Slangar och dyl!

SOV GOTT!
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

På plats!

Image

Image

Resterande Silicone slangar och rör beställda!
även en WG på G :)
börjar dra ihop sig NU!!!!!!!!
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Såhär blev Turbogrenröret med den nya flenslösningen (svetsat)
Image

Image

Skruvade dit grenröret och turbon!

Image

Image

Image

och börjat kolla på lösningar med olja vaccuummm samt tryckrör från turbo till IC (vill ha helsvetsat där också tänkte jag :)

Image

Image

Fortsätter imorgon! Sleep Taight!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by ippe »

Känns som det kommer bli tvärvamrt för ventilkåpspackningen med grenröret såpass nära? Hoppas jag har fel!

Verkar arta sig annars, kör hårt! :D
Nås på 0730970524

e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Post Reply