Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Kanske lite puckad fråga men varför ska man inte hålla ner kopplingen när man startar? Grymt bygge förresten
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Man tänker ju inte på det, men när du trampar ner kopplingen så trycker du ju vevaxeln framåt (ju hårdare tryckplatta, ju hårdare trycker du veven framåt) och då när du börjar veva utan oljetryck så är det lätt att lagren tar stryk
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
snyggt gör du det mogge!!! askul att se !
asgrym transport! Du LÄR INTE lacka om skiten
asgrym transport! Du LÄR INTE lacka om skiten
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Riktigt snyggt bygge.
Kunde dock inte hålla mej för skratt när jag såg biltransporten
Kunde dock inte hålla mej för skratt när jag såg biltransporten
E30 m20b27 turbo
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Tackar! Hehe, ja den ser minst sagt lite udda ut, och är väldigt udda att köra med typ 6m axelavstånd
Den kommer nog att förbli samma stiliga färg, Absolut
Den kommer nog att förbli samma stiliga färg, Absolut
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Nu är bilen provkörd, och konstaterat att mappningen från tidigare inte funkar för 7öre på "nya" motorn, har ju en 3.8L topp på + insug och mycket finare grenrör samt större turbo! Går snålt direkt man gasar, Så det tyder ju på mer pulver iaf :drool:
Provade att höja "Fuel Mastern" 2ms och då började den yla på litegrann iaf så man fick se så allt lirar hyfsat!
Provade att höja "Fuel Mastern" 2ms och då började den yla på litegrann iaf så man fick se så allt lirar hyfsat!
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
fyfan va ball den är !!
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Vi vill se film på en överladdad s38!
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Grymt! Bromsing snart?
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Vad sitter det för turbo på maskin?
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
-
- Posts: 295
- Joined: 20 Nov 2005, 22:52
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
BW s400sx3 82mm
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Tackar!
Film kommer när den är mappad
Har inte fått nån tid för mappning/bromsning än, men förhoppningsvis inte såå långt bort iaf
Precis som Johan säger så är det en BW 82mm
Film kommer när den är mappad
Har inte fått nån tid för mappning/bromsning än, men förhoppningsvis inte såå långt bort iaf
Precis som Johan säger så är det en BW 82mm
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
du må varme motoren med en byggtørkare før du monterar kamhuset. da slipper du det der:-)
JAAS-performance
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Har varit på lite turné med ekipaget
Har varit ner till Robban/Dynotech i Umeå för att mappa bilen så man kan börja använda den på allvar!
Men lyckan blev kortvarig Låglast mappningen vart i princip färdigkörd iaf, men när han började lägga på laddtryck så började det vibrera skumt nånstans ifrån... lokaliserades senare till att det var kardanaxeln som började vibrera efter runt 4800rpm, Hade käkat upp bussningen till slipyoken igen, så yoken låg och glappade i lådan litegrann...
Spekulerade i att det är min slipyoke har för lite instick i lådan för att styra på splinesen, men efter en massa googlande så verkar det vara 5.5" (mätt från center på knuten till änden på yoken) som är nån slags "std" längd på alla yokar som även står att ska funka till t56 m.fl. (min är 5.5" lång)
Här är längst till vänster den orginala yoken till lådan som är ca. 175mm lång (dvs. nästan 7")...
Nu vet jag inte hur den suttit på camaron den kom ifrån, men som jag lyckats tyda från otydliga slitmärken från bussning och packbox
så har den inte heller varit så långt instucken, ca. 10-15mm längre som jag lyckats tyda .. Men det kanske räcker?
Sen går inte splinesen ända ut på orginal yoken.
Har sökt hur mycket som helst på nätet efter en längre yoke i nån bättre kvalité men hittar bara nån enstaka i nåt billigt stål som verkar vara avsedda för 4x4 offroadbilar som behöver extra slaglängd på kardan (Den högra på bilden är en spicer stål yoke, Men den har också vridit sig.. Den jag kört med nu är en strange CrMo yoke)
Har min yoke utdragen ca. 20mm från lådan, Men med min bakvagn så rör sig inte kardan sig mer än ~5-10mm från fullt utfjädrad till fullt infjädrad..
Finns det nån Kardanaxel Guru här som varit med om dessa problem?
Nu står hon på sin gamla vanliga plats igen
Har varit ner till Robban/Dynotech i Umeå för att mappa bilen så man kan börja använda den på allvar!
Men lyckan blev kortvarig Låglast mappningen vart i princip färdigkörd iaf, men när han började lägga på laddtryck så började det vibrera skumt nånstans ifrån... lokaliserades senare till att det var kardanaxeln som började vibrera efter runt 4800rpm, Hade käkat upp bussningen till slipyoken igen, så yoken låg och glappade i lådan litegrann...
Spekulerade i att det är min slipyoke har för lite instick i lådan för att styra på splinesen, men efter en massa googlande så verkar det vara 5.5" (mätt från center på knuten till änden på yoken) som är nån slags "std" längd på alla yokar som även står att ska funka till t56 m.fl. (min är 5.5" lång)
Här är längst till vänster den orginala yoken till lådan som är ca. 175mm lång (dvs. nästan 7")...
Nu vet jag inte hur den suttit på camaron den kom ifrån, men som jag lyckats tyda från otydliga slitmärken från bussning och packbox
så har den inte heller varit så långt instucken, ca. 10-15mm längre som jag lyckats tyda .. Men det kanske räcker?
Sen går inte splinesen ända ut på orginal yoken.
Har sökt hur mycket som helst på nätet efter en längre yoke i nån bättre kvalité men hittar bara nån enstaka i nåt billigt stål som verkar vara avsedda för 4x4 offroadbilar som behöver extra slaglängd på kardan (Den högra på bilden är en spicer stål yoke, Men den har också vridit sig.. Den jag kört med nu är en strange CrMo yoke)
Har min yoke utdragen ca. 20mm från lådan, Men med min bakvagn så rör sig inte kardan sig mer än ~5-10mm från fullt utfjädrad till fullt infjädrad..
Finns det nån Kardanaxel Guru här som varit med om dessa problem?
Nu står hon på sin gamla vanliga plats igen
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) Kardanaxel problem..
Grym update!
Dedär med lådan, jag fixade en längre adapter mellan diff o kardan nyss, utnyttja mera splines i lådan!
Hoppas det blir bra
Dedär med lådan, jag fixade en längre adapter mellan diff o kardan nyss, utnyttja mera splines i lådan!
Hoppas det blir bra
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) Kardanaxel problem..
Funderade på det, men är lite svårt när jag har 1350 kors direkt i bakaxeln och känns som dumt att skicka till Svea och förlänga den, om det nu verkligen inte är det som är fel!
Hur lång är din yoke? Haft problem med vibrationer?
Hur lång är din yoke? Haft problem med vibrationer?