Nemesis 318is NISMO EDITION motorkudsd problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bromsning 27/5
så nu är kärran lastad och klar. imorgon 07:00 står den i bänken
- Nemesis_turbo
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bromsning 27/5
så dagen började klockan 05:30 med o åka till garaget o koppla på vagnen som var lastad och klar sedan igår kväll pärlan gör sig bra ute i solen iaf hade nästan glömt hur den såg ut i dagsljus
ca 19:00 igårkväll
05:30 idag
klockan 07:00 stod vi fastspänd och skulle börja pilla
nget krångel med nå varmgång eller hög oljetemp eller något klockan 11 var vi klara hade lite prolem med laddtrycksventilen som verkar funka lite som den vill så vi nöjde oss på glt det resulterade i detta
297,1 på driven och kärran går precis som en vanlig "normal" bil lungt och mjukt och fint men det finns bra mos och tillgå när man fäller ned högerfoten
lite småsaker och fixa nu med o snygga til med andra slangar till vevhusvent linda lite kabel osv och ljustera in bromsbalansen bra och plocka ned lådan och byta urtrampningslager och packboxen i framkant sedan är vi klar för reggning dock har jag typ 39 graders feber och är ruskigt snuvig och har ont i halsen så dagen har känts djävligt lång hade bara tagit ledigt hhavdag fr mappningen så for och jobbade efteråt nyss kommit hem nu och käkat en god garaget special pizza som han å pizzerian säger och tatt ett bad nu äre dax o krypa till kojs.
summa summarum så känns allt djävligt bra nu trots att man är sjuk
ca 19:00 igårkväll
05:30 idag
klockan 07:00 stod vi fastspänd och skulle börja pilla
nget krångel med nå varmgång eller hög oljetemp eller något klockan 11 var vi klara hade lite prolem med laddtrycksventilen som verkar funka lite som den vill så vi nöjde oss på glt det resulterade i detta
297,1 på driven och kärran går precis som en vanlig "normal" bil lungt och mjukt och fint men det finns bra mos och tillgå när man fäller ned högerfoten
lite småsaker och fixa nu med o snygga til med andra slangar till vevhusvent linda lite kabel osv och ljustera in bromsbalansen bra och plocka ned lådan och byta urtrampningslager och packboxen i framkant sedan är vi klar för reggning dock har jag typ 39 graders feber och är ruskigt snuvig och har ont i halsen så dagen har känts djävligt lång hade bara tagit ledigt hhavdag fr mappningen så for och jobbade efteråt nyss kommit hem nu och käkat en god garaget special pizza som han å pizzerian säger och tatt ett bad nu äre dax o krypa till kojs.
summa summarum så känns allt djävligt bra nu trots att man är sjuk
- Nemesis_turbo
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bromsad och klar för gata "n
precis rivit lådan får hem ny packbox och nytt urtrampningslager det som satt där var bra nog slut iaf inte konstigt det har låtit och haft sig
förhoppningsvis kommer dem nya grejorna hem på måndag
konstaterade att jag hade faan smut med plats fö ro skruva ne dlåda iaf tog ca 30 minuter o plocka ned skiten ensam
kan inte vara bra när det glappar så mycket
förhoppningsvis kommer dem nya grejorna hem på måndag
konstaterade att jag hade faan smut med plats fö ro skruva ne dlåda iaf tog ca 30 minuter o plocka ned skiten ensam
kan inte vara bra när det glappar så mycket
- Nemesis_turbo
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bromsad och klar för gata "n
då va lådan tebax igen men såg idag att jag har något problem för min motor flyttar på sig i början av veckan hade jag loss och vred på höger motorkudde för tråget haed hamnat dikt mot styrväxel detsamma har hänt igen sedan dess tror inte mina volvo 240 piratkuddar klarar detta hur fanken ska jag lösa detta tro? delrin blir för hårt och stumt har testat det men det vibrerar satan i chassie då är precis som att mina gummikuddar mjukar ihop sig och vridetr sig
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION motorkudsd problem
Kolla upp motorkuddar från en volvo-valp dem ska vara billiga och mkt hårdare.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
- Nemesis_turbo
tror jag tar och beställer ett par av ppfs nya gummi kuddar
- Nemesis_turbo
äntligen nu är lådan tätt och maskin sitter stilla där den ska med ppfs nya fina kuddar. imorgon ska det testsmiskas lite och se om lådan håller tätt då sedan ska den få ny fin redline olja
- Nemesis_turbo
nu går allt bra lådan är tät och hjulinställning gjord idag nu går den lungt och fint efter vägen sålänge man inte gasar iaf