Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 16 Jun 2013, 21:18
Börjar närma sig
http://youtu.be/Ux_-s1HuO4c " onclick="window.open(this.href);return false;
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Affus
Posts: 126 Joined: 01 Apr 2013, 23:37
Location: Uppsala
Post
by Affus » 16 Jun 2013, 21:29
Helvete vad den går. Det ser grymt ut. Men är inte växelspaken lite sladdrig
?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 16 Jun 2013, 21:35
Affus wrote: Helvete vad den går. Det ser grymt ut. Men är inte växelspaken lite sladdrig
?
Jo den är slapp
Det är främre leden, den som sitter i lådan som är kass. Resten är nytt och tight. (tack specialsvarv!
) Måste ta mig tid att riva bort den men det är trångt så jag har inte orkat
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Affus
Posts: 126 Joined: 01 Apr 2013, 23:37
Location: Uppsala
Post
by Affus » 16 Jun 2013, 21:44
Ok , du har inga andra filmer att bjuda på? Den ryter ju förbannat fint. Typ en mätarfilm som jämför TC on och off hade varit sjukt nice.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 16 Jun 2013, 21:54
Affus wrote: Ok , du har inga andra filmer att bjuda på? Den ryter ju förbannat fint. Typ en mätarfilm som jämför TC on och off hade varit sjukt nice.
Finns ju fler på min Youtubekanal men just en sån film har jag inte, kan fixa vid tillfälle
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Moker
Posts: 901 Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm
Post
by Moker » 17 Jun 2013, 02:04
du klipper tändningen eller soppan helt vid differans skillnad mellan två hastighetssignaler? Måste bli ganska ryckigt och låta illa?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 17 Jun 2013, 07:53
Moker wrote: du klipper tändningen eller soppan helt vid differans skillnad mellan två hastighetssignaler? Måste bli ganska ryckigt och låta illa?
Låter illa gör det men den backar tändning lite och klipper sen en i taget tills den inte spinner så det blir inte så ryckigt faktiskt
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Ante Karlsson
Posts: 43 Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:
Post
by Ante Karlsson » 17 Jun 2013, 08:54
Fint den går! Hur har du konfigurerat autronicet? Kör autronic i min bil. Så detta lär jag nog testa framöver
Moker
Posts: 901 Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm
Post
by Moker » 18 Jun 2013, 01:21
Nisse Järnet wrote: Moker wrote: du klipper tändningen eller soppan helt vid differans skillnad mellan två hastighetssignaler? Måste bli ganska ryckigt och låta illa?
Låter illa gör det men den backar tändning lite och klipper sen en i taget tills den inte spinner så det blir inte så ryckigt faktiskt
Okej, har du testat om det fungerar bra att enbart backa tändning utan att klippa ?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 18 Jun 2013, 06:29
Moker wrote: Nisse Järnet wrote: Moker wrote: du klipper tändningen eller soppan helt vid differans skillnad mellan två hastighetssignaler? Måste bli ganska ryckigt och låta illa?
Låter illa gör det men den backar tändning lite och klipper sen en i taget tills den inte spinner så det blir inte så ryckigt faktiskt
Okej, har du testat om det fungerar bra att enbart backa tändning utan att klippa ?
Skulle det räckt skulle den inte klippa tändning men det räcker aldrig i helvete på min setup som den är nu
Kan ju sänka laddet först också tex men det är ju redan på lägsta så...
Måste fixa större WG i vinter
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 18 Jun 2013, 06:33
Ante Karlsson wrote: Fint den går! Hur har du konfigurerat autronicet? Kör autronic i min bil. Så detta lär jag nog testa framöver
Fixa hastighetssignal från bak och framvagn så är det bara knappa lite i sprutet sen
Kan skriva ihop nån guide vid tillfälle.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
TT E30
Posts: 257 Joined: 27 May 2009, 21:53
Location: Norge
Post
by TT E30 » 18 Jun 2013, 09:43
Nisse Järnet wrote:
Fixa hastighetssignal från bak och framvagn så är det bara knappa lite i sprutet sen
Kan skriva ihop nån guide vid tillfälle.
Bring it on.
__________
\oo=00=oo/
Turbo_folke
Posts: 601 Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund
Post
by Turbo_folke » 19 Jun 2013, 23:39
Vad har du för bakvagn setup nisse?
Grymt kört btw
HellMek
Posts: 426 Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:
Post
by HellMek » 20 Jun 2013, 01:59
Riktigt skön film!
Folk brukar blinka med helljuset när jag blåser om med min bil som är väldigt tyst jämfört med din, vad gör dom när du blåser om? Sliter av spaken och kastar den efter dig?
Jespersson
Posts: 165 Joined: 31 Oct 2011, 20:21
Location: Ängelholm
Post
by Jespersson » 20 Jun 2013, 20:41
Coolt!
Vill även poängtera att tösen vid 3:02 verkar ha en väldigt trevlig tightsstjärt, det lilla man hann se!
BMW Alpina B3 -94
BMW E30 M60B40 -86