E30. Justerbar bakvagn med powerflex?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Nengel

E30. Justerbar bakvagn med powerflex?

Post by Nengel »

Går det att montera millways justerbara bakvagn (excenterskruv-varianten) tillsammans med powerflexbussningar eller äts de upp då? Läste någonstans att det är originalbussningar som gäller i och med att det blir lite snedställning i dem men så mycket hårdare är ju inte powerflex jämfört med nya originalbussningar. Köper ju att det inte funkar med delrin. Någon som testat?

/Niklas
spetsen

Re: E30. Justerbar bakvagn med powerflex?

Post by spetsen »

Jag har strongflex bussningar i bakvagnen tillsammans med camberjusterings kit från ppf.
Se till att du sätter allt i en rak linje så ska det gå bra.

Jag höjde innersta fästet 4mm sen jag riktade jag dom övriga 3 brickorna med en gängstång så jag fick en rak linje.
Så du inte höjer innersta massor och inget på yttre. Då blir det brytning utan dess like. :)
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
Nengel

Post by Nengel »

Det låter ju som en idé. Hur mycket har du sänkt? Jag kommer sänka 40mm bak. Om man höjer inre 4 mm blir cambern acceptabel som grund då och så får man finlira med excenterskruvarna sen? Antar att om cambern bli rätt ok så följer toe in med också? Det blir ju brytningar åt andra håller där när man justerar yttre infästningen om man får justera mycket också.

/Niklas
spetsen

Post by spetsen »

Nengel wrote:Det låter ju som en idé. Hur mycket har du sänkt? Jag kommer sänka 40mm bak. Om man höjer inre 4 mm blir cambern acceptabel som grund då och så får man finlira med excenterskruvarna sen? Antar att om cambern bli rätt ok så följer toe in med också? Det blir ju brytningar åt andra håller där när man justerar yttre infästningen om man får justera mycket också.

/Niklas
Jag kör 35mm sänkning både fram och bak. Jag höjde inre infästningen 4mm. sen bygger ju brickan 3mm så då hamnar jag på 7mm på lägsta justering. sen kan jag ju vrida brickan så det blir 10mm precis. läste en tråd där dom lyfte 6mm och slutar på 12mm vid max justering.

Toe in/out justeringen satt jag centrerat så jag kan köra original toe in/out och sen justera 3mm in/out. :D
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
spetsen

Post by spetsen »

spetsen wrote:
Nengel wrote:Det låter ju som en idé. Hur mycket har du sänkt? Jag kommer sänka 40mm bak. Om man höjer inre 4 mm blir cambern acceptabel som grund då och så får man finlira med excenterskruvarna sen? Antar att om cambern bli rätt ok så följer toe in med också? Det blir ju brytningar åt andra håller där när man justerar yttre infästningen om man får justera mycket också.

/Niklas
Jag kör 35mm sänkning både fram och bak. Jag höjde inre infästningen 4mm. sen bygger ju brickan 3mm så då hamnar jag på 7mm på lägsta justering. sen kan jag ju vrida brickan så det blir 10mm precis. läste en tråd där dom lyfte 6mm och slutar på 12mm vid max justering.

Toe in/out justeringen satt jag centrerat så jag kan köra original toe in/out och sen justera 3mm in/out. :D
skriv ditt nr så kan jag mms några bilder på hur gjorde.
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
Nengel

Post by Nengel »

Tack! Alla tips och bilder uppskattas :) Mitt nummer: 070 - 208 59 88
Post Reply