Farmarns: M3e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Hobbybil :BAKVAGN
Snyggt jobbat !
Re: Hobbybil :BAKVAGN
Blir riktigt bra!!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Hobbybil :BAKVAGN
haha, fyfan vilket fränt projekt det gömde sig bakom ett så tamt trådnamn
mycket fin klass på bygget! Skitkul att du hållt den så "gata" inuti också, men det kanske behöver uppdateras inuti iår också för att matcha motorn?
mycket fin klass på bygget! Skitkul att du hållt den så "gata" inuti också, men det kanske behöver uppdateras inuti iår också för att matcha motorn?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: Hobbybil :BAKVAGN
tack alla.
Kommer köra vidare på street temat innvändigt med fällbara stolar då kvinnan å våra två kids brukar hänga med då å då.
Däremot en båge för lite safety kommer så småningom.
Kommer köra vidare på street temat innvändigt med fällbara stolar då kvinnan å våra två kids brukar hänga med då å då.
Däremot en båge för lite safety kommer så småningom.
//Marcus
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: Hobbybil :BAKVAGN
Där ser man. Familjebil
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 21
- Joined: 24 Feb 2013, 02:14
Re: Hobbybil :BAKVAGN
Haru inte lakt upp nån bild på insuget å ventilkåpan än ?:) måste ju visa mästervärket jag fixat åt dig
Re: Hobbybil
Lindat grenrör och dp med titanbandaget.
Niclas va iväg å pressa en an10 stålomspunnen teflonslang för oljereturen som dras in i bröstkåpan.
I övrigt sitter hela drivlinan på plats, med tillhörande 3,5" avgas i rostfritt.
Niclas va iväg å pressa en an10 stålomspunnen teflonslang för oljereturen som dras in i bröstkåpan.
I övrigt sitter hela drivlinan på plats, med tillhörande 3,5" avgas i rostfritt.
//Marcus
Re: Mean Hobbybil :
Haft tjockt på firman så bilen har fått vänta, men nu e ja jävligt sugen
Fräscha upp kåpan.
Ic-n
Har varit ner till Mattias Sandgren å fått en ny motorhärva installlerad.
Bäckis skicka upp en fin oljekylare.
Försedde den med pressade teflonslangar An8 anslutning.
Fräscha upp kåpan.
Ic-n
Har varit ner till Mattias Sandgren å fått en ny motorhärva installlerad.
Bäckis skicka upp en fin oljekylare.
Försedde den med pressade teflonslangar An8 anslutning.
//Marcus
Re: Hobbybil :
Skitsnyggt rakt igenom!
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Hobbybil : s50 + m3e30
E juh så man blir tårögd när man ser de. Mkt stiligt =)
Dennis Gustavsson
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)
http://www.garaget.org/Lardi" onclick="window.open(this.href);return false;
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)
http://www.garaget.org/Lardi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hobbybil : s50 + m3e30
riktigt fint bygge
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Sv: Hobbybil : s50 + m3e30
Tackar
Bilen är nu startad och provkörd med hjälp av Micke vesterlund, några mil, tät å fin verkar den vara.
Så idag var de dags för efterdragning av topp med assistans av johan olofsson.
Bilen är nu startad och provkörd med hjälp av Micke vesterlund, några mil, tät å fin verkar den vara.
Så idag var de dags för efterdragning av topp med assistans av johan olofsson.
//Marcus
Re: Hobbybil : s50 + m3e30
Gött ös på nu
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Hobbybil : s50 + m3e30
Härligt! ruskigt ball tycker jag!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Hobbybil : s50 + m3e30
Yeah nu närmar de sig.
Slute förra veckan var emil förbi å gatmappa, smiiid å känna laddtrycke.
Mappa te 1,3 sen tog pumpen slut.
Fästet känns klart bättre, rätade hjulviklar is tha shit.
Eftersom s50in var sugen på mer sprit var de dags å ta tag i soppasystemet.
Haft nåra kopplingar restade på hydroscand sen förra veckan, så idag kunde alla slangar pressas klar.
Slute förra veckan var emil förbi å gatmappa, smiiid å känna laddtrycke.
Mappa te 1,3 sen tog pumpen slut.
Fästet känns klart bättre, rätade hjulviklar is tha shit.
Eftersom s50in var sugen på mer sprit var de dags å ta tag i soppasystemet.
Haft nåra kopplingar restade på hydroscand sen förra veckan, så idag kunde alla slangar pressas klar.
//Marcus
Re: Snytarbil: S50pt71 + M3e30
De restade kopplingarna dök ju upp, så jag å nicklas
monterade de sista slangarna.
Provkörde systemet, kolla läckage, efterdrog några gånger. Nu TÄTT.
Vems Emil hjälpte till med inkoppling av styrningen till pumparna.
Kör Catchpumpen och en 044 upp till 0.5 bar.
Nu när bränslebiten var klar, dags för ylande i Dynotechs bänk.
Gick fint, gav bra pulver på lågt ladd 770whp @1,3.
Ökade på laddet till 1,4-1,5 å runt 800 whp sen var de stopp, effekten ökade dåligt iförhållande till
laddtrycket. Vart som mest 850whp @ 2bar utan avgassytem.
monterade de sista slangarna.
Provkörde systemet, kolla läckage, efterdrog några gånger. Nu TÄTT.
Vems Emil hjälpte till med inkoppling av styrningen till pumparna.
Kör Catchpumpen och en 044 upp till 0.5 bar.
Nu när bränslebiten var klar, dags för ylande i Dynotechs bänk.
Gick fint, gav bra pulver på lågt ladd 770whp @1,3.
Ökade på laddet till 1,4-1,5 å runt 800 whp sen var de stopp, effekten ökade dåligt iförhållande till
laddtrycket. Vart som mest 850whp @ 2bar utan avgassytem.
Last edited by Farmarn on 28 Sep 2013, 22:29, edited 3 times in total.
//Marcus
Re: Snytarbil: S50pt71 + M3e30 Dynapack
Snyggt, har du färgkoden till ditt insug?! =)
Mvh
Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35