Innovate MTX-L Autronic

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Sikko
Posts: 554
Joined: 08 Dec 2009, 20:22
Location: Härnösand

Innovate MTX-L Autronic

Post by Sikko »

Fungerar Innovate MTX-L lamdan ihop med Autronic smc?? Eller lär man ha en innovative adapter kabel emellan??
072 931 6764
Instagram novasikko
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Sv: Innovate MTX-L Autronic

Post by johankihl »

Lär ha adapterkabel. Tror att jag har en liggande faktiskt.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
flexbert
Posts: 397
Joined: 23 Sep 2008, 21:02
Location: Orsa

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by flexbert »

Jag har smc och innovate lambda.
Gjorde en egen adapterkabel efter schema men fick det aldrig att visa riktigt lika på mätaren och i sprutet hur jag än ställde in det..

Någon som har tips kanske?
Rickard Bäcker
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by Bmwandreas »

Man lär ha innovate adapterkabeln.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
flexbert
Posts: 397
Joined: 23 Sep 2008, 21:02
Location: Orsa

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by flexbert »

Jag har gjort en egen sån kabel med motstånd enligt ritning på mrm forumet och det visar fortfarande knasigt.
Rickard Bäcker
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by Bmwandreas »

Har aldrig haft problem med innovates adapter.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by Nisse Järnet »

Använder ni den flytande signaljorden eller referensjorden eller vad det kallas då?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
flexbert
Posts: 397
Joined: 23 Sep 2008, 21:02
Location: Orsa

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by flexbert »

Byggde mig en 5 volt to 1 volt adaptor enligt den här sidan http://wbo2.com/faqs/autronic.htm
Prövat ställa in utgången åt alla håll utan att få till det. Även som man ska göra om man har den riktiga Autronickabeln http://www.hqtec.se/download/Autronic_Output_Cable_Instructions.pdf

Innovates Autronickabel verkar inte gå att köpa längre? Och innovates forum där det stod lite om det förut verkar ju inte finnas kvar..




Nisse Järnet wrote:Använder ni den flytande signaljorden eller referensjorden eller vad det kallas då?


Har inte en aning. Berätta mer?
Rickard Bäcker
User avatar
Sikko
Posts: 554
Joined: 08 Dec 2009, 20:22
Location: Härnösand

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by Sikko »

Men är den stabil? men missvisande?? Kanske kan sätta en potensiometer och ställa motståndet med om den är stabil dvs. Annars får man uppgradera till MegaSquirt där verkar det fungera iaf.
072 931 6764
Instagram novasikko
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Innovate MTX-L Autronic

Post by Nisse Järnet »

Är iof inte 100 på hur det ser ut på SMC men på SM4 används två jord kan man säga, en för jord (-) och en referens/givarjord. Så lambdan lär helst ha en utgång till sprutet där signaljorden inte sitter ihop med jorden (-) som strömförsörjer lamdan/controllern.

Sen lär du inte behöva potentiometer då det kan kalibreras direkt i sprutet med span och offset (iaf på SM4)

Som redan frågats, hur visar den fel? Är utången 0-5 eller 0-1v osv? Är allt rätt inställt i ECUCAL?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply