Drivpaket:
S50b30 bortplockad vanos
verdistakar
wiseco kolvar
Kolvbultar i verktygs stål
hel arpad
Pyramidringat block
BW 372 på pulssplittat grenrör
60mm wg
Vems styrsystem
1680cc spridare
3 bosch 044 från catch 1st 044 till catchen (kommer nog bli 2st 040
bmw 330D låda 5spd
tilton 2 skivig rallykoppling
330d mellanaxel
diff från 730d (e38) 2.93 i utväxling
svikstålsaxlar(ppf), stora naven samt knutar från 740 e32 (kan minnas fel)
Kaross:
e30 323i
m3e30 plåtskärmar bak med egenbyggda hjulhus
RP-glasfiber m3e30 kit
ACM-AB Evo vinge med stora kolfiber läppen
Rallycross bur
D2 banracing coils (dom utan extern behållare) ställbar kompression och retur
Bromsar, Fram Supra mk4 Jspec frambromsar 4kolvsok och 348mm skivor
Bromsar, bak K-sport skivor 328mm och dubbla uppsättningar e30 orginal framok så länge ev 240 framok på färdbromsen
Bromsvåg med lösa cylindrar och hydraulisk handbroms på egen krets
e36 styrväxel med servo
omsvetsade styrspindlar fram (kommer aldrig ihåg vad pinnen heter men det är rätt gjort)
förstärkt e30 orginal bakvagnsbrygga (blir sving till 2014)
klädd instrumentbräda
Helt eget elsystem till allt (försöker få bort lite onödigt)
17" slit och slängfälgar.
tror jag fick med det mesta
Bilen som den står nu i skrivande stund
suddig bild, s50b30 helsmidd färdig att startas istort sett
orginal bakljus som är våtslipade sen klarlackade vart riktigt bra om jag får säga det själv
lackering av buren pågår vilket rackel att måla buren efter karossen
BMW 323i s50 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW 323i s50 Turbo
otrimmad bil är som oslipat spackel
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
Re: BMW 323i s50 Turbo
Skjuter in gårdagens projektering också,
Gjorde stag till instrumentbrädan
samt försökte få nå ordning på pushroden till handbromsen, lite diskussion om hur grov den behöver vara.
Monterade spolarvätske behållare, blev ganska hyffsat med borstat rostfritt mot grön lacken
Garage grannen/kollegan Jobbar stenhårt
Fick hjälpa till och punkta upp lite insug
vi får se om vi får något gjort på jobbet idag
Lev å må //Olle
Gjorde stag till instrumentbrädan
samt försökte få nå ordning på pushroden till handbromsen, lite diskussion om hur grov den behöver vara.
Monterade spolarvätske behållare, blev ganska hyffsat med borstat rostfritt mot grön lacken
Garage grannen/kollegan Jobbar stenhårt
Fick hjälpa till och punkta upp lite insug
vi får se om vi får något gjort på jobbet idag
Lev å må //Olle
otrimmad bil är som oslipat spackel
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
Re: BMW 323i s50 Turbo
Läckert!
Handbromskryckan ser nästan ut som den skulle vara ivägen om du skall sladda/ratta lite vilt
Handbromskryckan ser nästan ut som den skulle vara ivägen om du skall sladda/ratta lite vilt
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: BMW 323i s50 Turbo
det ser konstigare ut än vad det är. spaken blir ca 80mm från ratten när den är dragen tills det låser hjulen
lätt dag på jobbet idag håller på att justera in mina backspeglar som det var riksdålig passform på, en Cup spegel med dubbel adapter?? verkar korkat
så kosmiskt less.
även styrt upp en kabelgenomföring
Lev å må //Olle
lätt dag på jobbet idag håller på att justera in mina backspeglar som det var riksdålig passform på, en Cup spegel med dubbel adapter?? verkar korkat
så kosmiskt less.
även styrt upp en kabelgenomföring
Lev å må //Olle
otrimmad bil är som oslipat spackel
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
Re: BMW 323i s50 Turbo
det är en tråkig fas just nu massa timmar läggs ner men det är inget av det som syns.
tog och snida ihop en bromsvätske behållare iaf:
framifrån
tog och snida ihop en bromsvätske behållare iaf:
framifrån
otrimmad bil är som oslipat spackel
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd
E30 323i Turbo
vill ha mer ladd