hei, søker litt rundt her. er det slik at en m50b25 med 2,8l veiv og lavkomp smidde stempler vil tilsvare 3liter?
fant dette i webshoppen:
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7
Og må blokka bores?
og hvor mye tåler en original 2,8 veiv?
Har nå pianotråd i blokka, hvilken toppakning er best å bruke til det? Har tidligere brukt original.
Blir litt spm, men prøver å få lært meg dette:)
Sent from my potato using Tapatalk 3
Stroke m50 til 3l og div spm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- NeonMuffler
- Posts: 241
- Joined: 26 Jul 2006, 21:50
- Location: Norway
- Contact:
Stroke m50 til 3l og div spm
[x] '87 E30 320i Turbo
[o] '88 E30 335i Turbo prosjekt
[x] '87 E34 535i delebil #1
[x] '88 E34 535i delebil #2
[o] '91 E34 525i 24v bruksbil
[x] '85 E28 533i
[o] '88 E30 335i Turbo prosjekt
[x] '87 E34 535i delebil #1
[x] '88 E34 535i delebil #2
[o] '91 E34 525i 24v bruksbil
[x] '85 E28 533i
Re: Stroke m50 til 3l og div spm
NeonMuffler wrote:hei, søker litt rundt her. er det slik at en m50b25 med 2,8l veiv og lavkomp smidde stempler vil tilsvare 3liter?
fant dette i webshoppen:
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7
Og må blokka bores?
og hvor mye tåler en original 2,8 veiv?
Har nå pianotråd i blokka, hvilken toppakning er best å bruke til det? Har tidligere brukt original.
Blir litt spm, men prøver å få lært meg dette:)
Sent from my potato using Tapatalk 3
Ja den blir ca 3 liter med 2.8 vev o 86mm kolvar.
Blocket måste borras efter att du mätt på "din" nya kolvsats, PPF ordnar med det om man vill!
Du kan plana av blocket med ringarna fortfarande i. Sen på med cooperring packning, håller för 1100hk+
1000hk inga problem med 2.8 vev
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- NeonMuffler
- Posts: 241
- Joined: 26 Jul 2006, 21:50
- Location: Norway
- Contact:
Re: Stroke m50 til 3l og div spm
takk for svar, har lyst til å bygge en m50 med endel hk nå. kjørte sist på 1,3bar i ladd, men toppen ga etter.
så det funker med coperring pakning i tillegg til pianotrå?
ser disse også:
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7
siden PPF har laget de av egne tegninger så er vel de god for nok hk? kunne tenkt meg 600rwhp+ denne gangen. er det forresten nødvendig med støtgordel på m50? sålenge man ikke kjører 1000hk
setter pris på alt av hjelp jeg får!
så det funker med coperring pakning i tillegg til pianotrå?
ser disse også:
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7
siden PPF har laget de av egne tegninger så er vel de god for nok hk? kunne tenkt meg 600rwhp+ denne gangen. er det forresten nødvendig med støtgordel på m50? sålenge man ikke kjører 1000hk
setter pris på alt av hjelp jeg får!
[x] '87 E30 320i Turbo
[o] '88 E30 335i Turbo prosjekt
[x] '87 E34 535i delebil #1
[x] '88 E34 535i delebil #2
[o] '91 E34 525i 24v bruksbil
[x] '85 E28 533i
[o] '88 E30 335i Turbo prosjekt
[x] '87 E34 535i delebil #1
[x] '88 E34 535i delebil #2
[o] '91 E34 525i 24v bruksbil
[x] '85 E28 533i
Re: Stroke m50 til 3l og div spm
Du kan ikke kjøre med pianotråd og cooper. Gørdel trenger du ikke til 600whp.
JAAS-performance
Re: Stroke m50 til 3l og div spm
Jørg1e30 wrote:Du kan ikke kjøre med pianotråd og cooper. Gørdel trenger du ikke til 600whp.
Jo om man deckar blocket med tråden i så får man ny yta o köra cooper.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Stroke m50 til 3l og div spm
NeonMuffler wrote:takk for svar, har lyst til å bygge en m50 med endel hk nå. kjørte sist på 1,3bar i ladd, men toppen ga etter.
så det funker med coperring pakning i tillegg til pianotrå?
ser disse også:
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7
siden PPF har laget de av egne tegninger så er vel de god for nok hk? kunne tenkt meg 600rwhp+ denne gangen. er det forresten nødvendig med støtgordel på m50? sålenge man ikke kjører 1000hk
setter pris på alt av hjelp jeg får!
Stödgördel behövs ej vid 600whp skulle jag säga.
Stakarna håller nog lätt för minst 800whp iaf
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- NeonMuffler
- Posts: 241
- Joined: 26 Jul 2006, 21:50
- Location: Norway
- Contact:
Re: Stroke m50 til 3l og div spm
ok. hva heter veiva jeg trenger? m52b28? driver å samler litt deler og sjekker priser
hva burde gjøres med toppen? er jo såklart gromt å strekke den helt på toppen, men den blir fort dyrt. har nå dubbla innsugskammer, det holder vel? har nå kjøpt en precision 6265 turbo
hva burde gjøres med toppen? er jo såklart gromt å strekke den helt på toppen, men den blir fort dyrt. har nå dubbla innsugskammer, det holder vel? har nå kjøpt en precision 6265 turbo
[x] '87 E30 320i Turbo
[o] '88 E30 335i Turbo prosjekt
[x] '87 E34 535i delebil #1
[x] '88 E34 535i delebil #2
[o] '91 E34 525i 24v bruksbil
[x] '85 E28 533i
[o] '88 E30 335i Turbo prosjekt
[x] '87 E34 535i delebil #1
[x] '88 E34 535i delebil #2
[o] '91 E34 525i 24v bruksbil
[x] '85 E28 533i