E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- mattise30tk
- Posts: 169
- Joined: 07 Sep 2010, 13:16
- Location: Eskilstuna
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Uschh. Känner igen mig så väl.Va fan är det som sker. Vad händer , vad är det, vad kan man vänta sig.
Man frågar läkarna samma frågor gång på gång, man fattar inte ett skit. Allt går bara runt i skallen på en. Väntan på tester, väntan på svar.
Lycka till med allt..
Mvh Mattis
Man frågar läkarna samma frågor gång på gång, man fattar inte ett skit. Allt går bara runt i skallen på en. Väntan på tester, väntan på svar.
Lycka till med allt..
Mvh Mattis
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Efter några kvällars slit så är nu E30n redo för besiktningen.
Så domen kommer idag klockan 16.30.
Så domen kommer idag klockan 16.30.
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
ZAK wrote:Efter några kvällars slit så är nu E30n redo för besiktningen.
Så domen kommer idag klockan 16.30.
Trycka dit kompressorn ikväll och köra imorgon då?
Mvh Tommy
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Kompressorn kommer hängas dit, men jag kommer inte köra.
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
ZAK wrote:Kompressorn kommer hängas dit, men jag kommer inte köra.
Okej.
Men då får man ju se dig iaf
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
SoreuQ wrote:ZAK wrote:Kompressorn kommer hängas dit, men jag kommer inte köra.
Okej.
Men då får man ju se dig iaf
Japp.
Jag kom dit med kompressor och allt iaf och fick stå på gatbilars top ten uttagning =]
Kändes väl inte som att man passade in ordentligt bland puts och ljudfolket!
Får sikta att försöka köra på Motorfestivalen på Emmaboda. Vet inte datum än dock.
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Nästan 2 år sen sist.
Säsong 2011 blev inte alls riktigt som man tänkt sig.
Antal körda mil under dessa 2 år med e30n är nog under 100 mil och antal körningar på strippen/bana = noll.
Nu äntligen vågar man kanske tro på att man kanske kan iaf köra på gatebil Mantorp under 1 av dagarna.
Har det hänt någonting med bilen under dessa 2 år då? Nej inte direkt.
Jag körde sönder packningen till toppen och bytt den fast den har ju ändå hållt i 4a säsonger så jag var inte speciellt missnöjd. Det är allt, sen har den bara stått och samlat damm!
Det är dock svårt att släppa motorintresset och för att inte plåga mig själv så har jag inte ens kunnat läsa någon annans projekttråd här. Innan följde man hur många som helst. Dock har jag samlat ihop en del grejer till bilen under dessa 2 år som har fått ligga på lagerhyllan tills man får tiden och det verkar som att den tiden har kommit nu.
Så nu ska jag försöka bygga vidare på E30n, men efter allt som har hänt så har tyvärr mek-minnet fått sig en känga så man får snällt fråga kompisarna om råd och hjälp. Saker som för en annan var självklart innan är nu som bortblåst, men jag hoppas och tror att allt sitter kvar där någonstans i bakhuvudet.
Jag och min Sambo köpte iaf ett hus och håller på att bygga om ett mindre stall till garage.
Har precis fått dit industriporten och det får väl ses som starten på säsongen 2013
Boxarna är urkastade
Invändigt mått är ca 4x12m och 2.60 i takhöjd
Fick ta hit en grävmaskin för att fixa nya infarten då det låg en gammal gödselstack ivägen.
Killen med skillen körde maskinen som jag aldrig sett innan och 2 timmar senare var allt klart.
Industriporten på plats och gjorde även ytterdörrar som är förberedda för att isoleras om inte porten
räcker för att hålla värmen nästa vinter. Porten är dock lite smal (2x2.50m), men jag får iaf in E30n och det duger
tills jag hittar en bredare port att sätta in.
Nästa steg är att gjuta lite i infartshålet. Resten får bli sten av lämplig storlek och platta till med paddan.
Håller även på att brandklassa första delen av garaget så jag kan svetsa och slipa utan att behöva oroa sig.
2-pelarlyften ska in och taket höjas där den ska stå. Så det är lite att göra.
Säsong 2011 blev inte alls riktigt som man tänkt sig.
Antal körda mil under dessa 2 år med e30n är nog under 100 mil och antal körningar på strippen/bana = noll.
Nu äntligen vågar man kanske tro på att man kanske kan iaf köra på gatebil Mantorp under 1 av dagarna.
Har det hänt någonting med bilen under dessa 2 år då? Nej inte direkt.
Jag körde sönder packningen till toppen och bytt den fast den har ju ändå hållt i 4a säsonger så jag var inte speciellt missnöjd. Det är allt, sen har den bara stått och samlat damm!
Det är dock svårt att släppa motorintresset och för att inte plåga mig själv så har jag inte ens kunnat läsa någon annans projekttråd här. Innan följde man hur många som helst. Dock har jag samlat ihop en del grejer till bilen under dessa 2 år som har fått ligga på lagerhyllan tills man får tiden och det verkar som att den tiden har kommit nu.
Så nu ska jag försöka bygga vidare på E30n, men efter allt som har hänt så har tyvärr mek-minnet fått sig en känga så man får snällt fråga kompisarna om råd och hjälp. Saker som för en annan var självklart innan är nu som bortblåst, men jag hoppas och tror att allt sitter kvar där någonstans i bakhuvudet.
Jag och min Sambo köpte iaf ett hus och håller på att bygga om ett mindre stall till garage.
Har precis fått dit industriporten och det får väl ses som starten på säsongen 2013
Boxarna är urkastade
Invändigt mått är ca 4x12m och 2.60 i takhöjd
Fick ta hit en grävmaskin för att fixa nya infarten då det låg en gammal gödselstack ivägen.
Killen med skillen körde maskinen som jag aldrig sett innan och 2 timmar senare var allt klart.
Industriporten på plats och gjorde även ytterdörrar som är förberedda för att isoleras om inte porten
räcker för att hålla värmen nästa vinter. Porten är dock lite smal (2x2.50m), men jag får iaf in E30n och det duger
tills jag hittar en bredare port att sätta in.
Nästa steg är att gjuta lite i infartshålet. Resten får bli sten av lämplig storlek och platta till med paddan.
Håller även på att brandklassa första delen av garaget så jag kan svetsa och slipa utan att behöva oroa sig.
2-pelarlyften ska in och taket höjas där den ska stå. Så det är lite att göra.
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Kul att du är igång igen! Ser ut att bli ett fint garage!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
johankihl wrote:Kul att du är igång igen! Ser ut att bli ett fint garage!
Ja det blir nog lagom för att meka i när det väl är färdigt.
Man har aldrig varit bortskämd med plats då man legat på farsans uppfart i många år, men nu ska det bli ändring på det.
Tyvärr blir man inte yngre och kroppen blir lixom inte smidigare =]
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Lite mer viktbesparing på E30n ska göras och här är några av prylarna som legat på hyllan.
Framvagnsdelar i alu. 2 stycken väger ungefär som 1 i gjutjärn.
Nytt Odyssey racebatteri. Väger ca 7kg och ska ha fått många positiva kommentarer så får hoppas det håller..
Ett par nyrenoverade bromsok. Kör dock redan med sådana här på E30n, men kul med lite fräschare bromsar.
Börjar nosa lite på endast 1000 kg nu.. hade dock varit skoj att vara nere på 3 siffrigt
Framvagnsdelar i alu. 2 stycken väger ungefär som 1 i gjutjärn.
Nytt Odyssey racebatteri. Väger ca 7kg och ska ha fått många positiva kommentarer så får hoppas det håller..
Ett par nyrenoverade bromsok. Kör dock redan med sådana här på E30n, men kul med lite fräschare bromsar.
Börjar nosa lite på endast 1000 kg nu.. hade dock varit skoj att vara nere på 3 siffrigt
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Kul att du kommit igång igen!:) keep it up!
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Fin länkarmarna blev
skrik till om du behöver en i reserv sen för den andra ligger och skräpar utanför garaget
skrik till om du behöver en i reserv sen för den andra ligger och skräpar utanför garaget
pm om det är nått
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Blivit lite mer garagebyggande eller ja snarare rivande.
Slitit väck en hel del plank på väggarna och kastat ut det.
Nu väntar jag bara på att en pall med brandklassad gips ska komma nästa vecka.
Kommer bli 2x gips på tak och väggar i första delen till att börja med och enkel gips så långt pallen räcker.
När själva billyftsdelen är färdigbyggd så kommer det sättas gips även där. Allt för att brandsäkra insidan.
Väntar just nu på lite delar med till E30n så jag kan starta upp den efter vintern.
Hade problem med misstänkt överslag från tändkablarna och därmed dödade mitt MS när motorn var under 2000 varv.
Men över 2000 så funkade klockrent. Gissningsvis så hinner gnistan hoppa över till motorn vid det låga, men inte vid det högre varvet.
Kan givetvis ha fel, men tändkablarna ska ändå bytas så blir MSD 8.5mm och det bör räcka gott och väl till min effekt på 337 whp
Slitit väck en hel del plank på väggarna och kastat ut det.
Nu väntar jag bara på att en pall med brandklassad gips ska komma nästa vecka.
Kommer bli 2x gips på tak och väggar i första delen till att börja med och enkel gips så långt pallen räcker.
När själva billyftsdelen är färdigbyggd så kommer det sättas gips även där. Allt för att brandsäkra insidan.
Väntar just nu på lite delar med till E30n så jag kan starta upp den efter vintern.
Hade problem med misstänkt överslag från tändkablarna och därmed dödade mitt MS när motorn var under 2000 varv.
Men över 2000 så funkade klockrent. Gissningsvis så hinner gnistan hoppa över till motorn vid det låga, men inte vid det högre varvet.
Kan givetvis ha fel, men tändkablarna ska ändå bytas så blir MSD 8.5mm och det bör räcka gott och väl till min effekt på 337 whp
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Blivit dåligt med uppdatering, men datorn dog och är nu tillbaka från service.
Med hjälp av väldigt snälla vänner som ställer upp så har vi kommit en bra bit faktiskt.
Har rivit upp innertaket och gick sedan loss med tigersågen.
Ett lagom stort hål öppnades upp och golvplattan ställs på plats.
Båda plattorna och stor öppning
Grannen kom med sin traktor och nu är dom äntligen i garaget.
Mer gips har kommit upp på väggarna, men det viktigaste är nu på sin plats.
Då förra ägarna klippte kablarna mellan benen så ska jag nu leka elektiker och hoppas man får ihop det rätt.
Med hjälp av väldigt snälla vänner som ställer upp så har vi kommit en bra bit faktiskt.
Har rivit upp innertaket och gick sedan loss med tigersågen.
Ett lagom stort hål öppnades upp och golvplattan ställs på plats.
Båda plattorna och stor öppning
Grannen kom med sin traktor och nu är dom äntligen i garaget.
Mer gips har kommit upp på väggarna, men det viktigaste är nu på sin plats.
Då förra ägarna klippte kablarna mellan benen så ska jag nu leka elektiker och hoppas man får ihop det rätt.
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Stiligt och lyxigt med lift!
Re: E30 Supercharger "Hellsifür" Gata, Bana, Stripp!
Har inte hänt så värst mycket sen senast.
Städat ur och förflyttat skiten från ena garaget till det andra.
Tog oskulden och körde in brukisen i garaget för att se att allt blir som det är planerat och det blir nog bra detta.
Porten är dock jävligt tight även för denna lilla bil, men har en bredare port på G.
Inväntar nu tändhattar så jag kan förflytta E30n ner till det rätta garaget
Städat ur och förflyttat skiten från ena garaget till det andra.
Tog oskulden och körde in brukisen i garaget för att se att allt blir som det är planerat och det blir nog bra detta.
Porten är dock jävligt tight även för denna lilla bil, men har en bredare port på G.
Inväntar nu tändhattar så jag kan förflytta E30n ner till det rätta garaget