Nu har jag fått rätt vippor, jag fick även behålla M20 vipporna som kompensation, riktigt bra service tycker jag !
Efter ett antal svordommar så är nu toppen ihop, jag lyckades med ALLA möjliga felkombinationer på vipparms-axlarna innan jag lyckades få rätt axel på rätt ställe
Har även fått mina ARP-bult,så nu åker toppen på sedan ska skiten ner i motorutrymmet så jag kan bygga grenrör
De är lite pyssel o montera en m30 topp gör man nått i fel ordning så passar ingenting :p
Nej fy faan vilket pill !!
Centreras allt de sista millimetrarna av sig själv sen när man startar ? Alltså vipparms-axlarna låses ju bara med topp-bultarna... Känns inte så exakt om man säger så
Knåpat vidare på grenröret, formen klar bara helsvetsning ocg wg kvar
Vem behöver åka utomlands, det är ju bara att punkta upp ett grenrör utan svetsskärm !
Har en jävla bränna från igår, och idag har jag bättrat på den ytterligare....
Grenrör KLART ! Helvete vilket jobb, mycke mer än jag räknat med, men jag är ganska nöjd för att va första gången
Efter jag punktat upp hela grenröret så tog jag bort alla rören och helsvetsade dom, sedan svetsade jag på dom ett och ett mellan kollektor och flänsen mot toppen för att inte "bygga in" mer spänningar än nödvändigt. Punktade även fast avgasflänsen i en stor järnbalk innan jag svetsade på rören, så att den inte skulle slå sig.... hoppas det ska funka
Blev mycket fint!:) svetsade i min avgasfläns för att bara påbörja de, helvete vad de slog sig för jag inte spände fast skiten ska du köra screamer eller in i downpipen?