635csi Turbo! Till salu!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Jag förstår, men köper det inte rakt av. Ska prata med Lars ang detta.
I värsta fall får jag väl gömma ventilen.
Det vart en lånad mjuk Precision fjäder.
MVH Erik
I värsta fall får jag väl gömma ventilen.
Det vart en lånad mjuk Precision fjäder.
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Alla moderna turbobilar har ju laddtrycksventil, är ju lika enkelt att sätta i ett chip i en Standardbil! Så ja kan inte förstå vad som inte skulle gillas med elstyrning!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Det var iaf informationen jag fick från både Lars o Gustav u.
Samma information fick polarn som reggade sin jänk med turbo från Lars.
Du kanske får höra annat, ville bara tipsa om det..
Fredde:
Vad som sitter på oem bilar hör inte hit. Det är ombyggt fordon som gäller här.
Exempelvis får du ha ett sjukt överdimensionerat bromssystem, fjädringssystem, bränslesystem etc utan frågor.
Men turboaggregatet ska numer vara anpassat efter effekten. Den får inte vara överdimensionerad.
Då är frågan, hur svårt är det att byta ett agg efter reg.?
Det bryr de sig inte om, så länge allt är grönt under reg.
Om du sedan kvaddar och undersökningen visar att bilen modifierats efter reg. (de tar bilder på ALLT) får du stå till svars.
Mao att påvisa vad OEM fordon har för setup och därigenom per automatik få det godkänt på sitt bygge godkänns ej.
Bmw 335i har agg som klarar en hel del mer än org effekten tex, bara för det får man inte montera en precision 62a på sin ( och ja jag vet att det finns det ett fåtal som fått sina byggen igenom med vad som anses vara överdimensionerade agg, TS kanske också blir en i den skaran )..
Enklast är att ringa tex Gustav u o fråga själv...
Mvh
Samma information fick polarn som reggade sin jänk med turbo från Lars.
Du kanske får höra annat, ville bara tipsa om det..
Fredde:
Vad som sitter på oem bilar hör inte hit. Det är ombyggt fordon som gäller här.
Exempelvis får du ha ett sjukt överdimensionerat bromssystem, fjädringssystem, bränslesystem etc utan frågor.
Men turboaggregatet ska numer vara anpassat efter effekten. Den får inte vara överdimensionerad.
Då är frågan, hur svårt är det att byta ett agg efter reg.?
Det bryr de sig inte om, så länge allt är grönt under reg.
Om du sedan kvaddar och undersökningen visar att bilen modifierats efter reg. (de tar bilder på ALLT) får du stå till svars.
Mao att påvisa vad OEM fordon har för setup och därigenom per automatik få det godkänt på sitt bygge godkänns ej.
Bmw 335i har agg som klarar en hel del mer än org effekten tex, bara för det får man inte montera en precision 62a på sin ( och ja jag vet att det finns det ett fåtal som fått sina byggen igenom med vad som anses vara överdimensionerade agg, TS kanske också blir en i den skaran )..
Enklast är att ringa tex Gustav u o fråga själv...
Mvh
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Det låter helt otroligt men jag tvivlar inte på att du har rätt.
Som det är nu så är den mappad med elektronisk styrning. Och 0.2 bars fjäder, och det var omöjligt att få mer ladd än 0,6 med styrningen.
Mvh Erik
Som det är nu så är den mappad med elektronisk styrning. Och 0.2 bars fjäder, och det var omöjligt att få mer ladd än 0,6 med styrningen.
Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Som sagt, det kanske inte ens kommer på tal i ditt fall..
Men tänkte att det vore bra att veta om det.
förresten har du laddtrycket specat tillsammans med maxeffekt o max moment vid givet varvtal?
Men tänkte att det vore bra att veta om det.
förresten har du laddtrycket specat tillsammans med maxeffekt o max moment vid givet varvtal?
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Yes det har jag
Mvh
Mvh
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
å dags för en liten update!
Fyndade 8st yokohama 048 235/40 18 och 295/30 18 i söndags! Inte nya på nåt sätt men för 4k är det mycket däck för pengarna! .
Satt som en smäck på banåkafälgarna!
Nu härnäst väntar SFRO och reggning !
Mvh Erik
Fyndade 8st yokohama 048 235/40 18 och 295/30 18 i söndags! Inte nya på nåt sätt men för 4k är det mycket däck för pengarna! .
Satt som en smäck på banåkafälgarna!
Nu härnäst väntar SFRO och reggning !
Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Blev asabra! provmonterat?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Inte än. Men dem passar .
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
So far so good
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
erikjakan wrote:So far so good
*Gilla*
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
köng vad tyckte dem om storleken på din snurra och elektriskt laddtrycksstyrning?
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Nemesis_turbo wrote:köng vad tyckte dem om storleken på din snurra och elektriskt laddtrycksstyrning?
Pratade inte så mkt om det alls.
Svarar på alla frågor via pm helst!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Härligt Erik, grattis!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Tackar =)!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Sv: Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!
Ximon wrote:Härligt Erik, grattis!
+1
Dags för dig att ta ner din vagn till Stockholm Simon?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar