Äh vadå krökt stake ger ju sänkt komp
Nä men många som kört med m50 stakar och märkt att dom varit krökta efter ett år eller så vid isärplockning av motorn så det kan nog hålla ett tag.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
jorgen wrote:Håller en motor 100mil så skulle inte jag påstå att det funkar. Hade inte packningen gått så hade det garaterat blivit ett riktigt haveri med staken
Jo, men det är ju blocken som sägs vara dåliga......
Även stakarna. De är superklena. Misstänker att det blir för tryck på cylinderväggen när en stake blir krokig. En m52 med helicoil o h-profilare o gärna en stödgördel kan nog klara sej ganska bra
Schlex.320 wrote:stora planer =) 12an ska ju tydligen passa bättre än bmws 8a
Det håller jag inte riktigt med om...
tänkte mest på bredden men kan ha läst fel en gång i tiden men läste en gång att vinkeln på bmws v12 va bättre för att passa i en e30 än va v8orna hehe.
Schlex.320 wrote:stora planer =) 12an ska ju tydligen passa bättre än bmws 8a
Det håller jag inte riktigt med om...
tänkte mest på bredden men kan ha läst fel en gång i tiden men läste en gång att vinkeln på bmws v12 va bättre för att passa i en e30 än va v8orna hehe.
Plats finns det faktiskt rätt gott om:
OM man jämför med 740in som jag byggde turbo på i helgen:
Bra att du bevisade att det inte va foder i blocket, va lite svårt att se på bilderna.
Riktigt kul att det funkade så bra ändå.
Nu vill vi se hur mycket 740 in pallar
jag gjorde detta på en b20 den höll en månad satte aldrig dit en ställbar btr bara stora spridare och ladda 0,5 packningen gick men inget annat. körde med t3/t4 aggregat
Schlex.320 wrote:jag gjorde detta på en b20 den höll en månad satte aldrig dit en ställbar btr bara stora spridare och ladda 0,5 packningen gick men inget annat. körde med t3/t4 aggregat
Hur låg den på lambdan? Tidigt ladd?
Har förövrigt beställt hem ett program till en inertia landsväg som jag tänkte bygga ihop i vår Gött och kunna stå hemma och pröva lite
Schlex.320 wrote:jag gjorde detta på en b20 den höll en månad satte aldrig dit en ställbar btr bara stora spridare och ladda 0,5 packningen gick men inget annat. körde med t3/t4 aggregat
Hur låg den på lambdan? Tidigt ladd?
Har förövrigt beställt hem ett program till en inertia landsväg som jag tänkte bygga ihop i vår Gött och kunna stå hemma och pröva lite
lambda vet i fan den starta och gick precis likadant va jag än tankade 95-98 eller e85. jag va inte jätte seriös slängde dit grejerna bara. va lite läckage mellan turbo och grenrör så den hade 0,5 vid ca 4-4500rpm. men när den väl ladda gick den fint. saabs 431 spridare körde jag med. satte dit grejerna på 2,8an sen ( visste dock inte att det va en 2,8 då, hade suttit i en 325a) då va det tätt och började ladda strax efter tomgång. men den startade inte med dom stora spridarna, hade problem som fan med m50sprutet på den hela tiden. men skulle besikta så tog bort grejerna. är lite sugen på att bygga lätt tryckare på den nu men lär nog inte bli av då jag gillar sugmotorer.