Nemesis 318is NISMO EDITION motorkudsd problem

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION grejor på g igen

Post by Nemesis_turbo »

nuså är soppa ledningar på plats och nytt bränsle filter satan vad stor allstar filtrena är jämnfört med nukes

imorgon åker dw pumpen dit och nya säkrings centralen sedan blire rock`n`roll på byn har juh köpt på mig 20 par lösa däck och 3 uppsättningar till med 17" fälgar med däck så i år ska det svinas bra om allt vill funka och reggning går bra

sjukt nöjd med svarta kopplingar istället för blå/röda mycket clenare blir det resterande gammla an grejs som är blå ska bytas mot svart det med i sinom framtid

kan tilläga att jag hatar bög an6 kopplingar motför lättjobbade an8 kopplingar

kollade grannbyns mack idag och dem hade e80 ska in te hudik imörra o handla lite småsaker så blir några besök där med för o se om e85 finnes

Image

Image

Image
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION körbar 16/3?

Post by Nemesis_turbo »

Nu går bilen :-) starta på direkten idag. La om till andra fälgar med imorgon blire till o markera revir på byns gator så alla vet att kärran lever igen

blev lite rejsigare med dessa fälgar på glömde dock o sätta dit spacers bak får fixa de imöra

Image

Uploaded with ImageShack.us

förövrigt skötn som faan o ha tagit ned den ifrån ballbockarna efter typ 10 månader :lol:

imorgon blire o sätta ditt ett relä bak vid tanken som styrt med gamla pump kablaget och skruva fast nya fina säkringshållaren ifrån ppf och sedan ut och dra en feting repa på byn
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION testkörd efter väg

Post by Nemesis_turbo »

vart en gat premiär tur idag dock runt 0:an ute och blöt på vägen fläckvis så blev bara några hundra meter fick iaf kärringen o sätta hjärtat i halsgropen när jag trök till och den slog loss och vela dansa lite med baken enormt skoj och kraften kommer tidigt

har en liten filmsnut på telefon som kommer upp lite senare ska bara slänga i mig lite käk

dock måste jag bygga om bromslösningen för et är så pass tung trampat att jag inte orkar låsa hjulen måste leta erda på något pedalställ som rymmet cylindrarna i coupén och har en vettig utväxling utan att ta all plats fram vid golvet

och så hade jag lite problem med hjulstuds ska ställa om bakdämparna och bställa nya topplager till i bak för jag vet dem e halvdåliga men snuskigt nöjd är jag iaf kärran lever och jag funderar på varför ska man ha över 300rwhp på en gatbil? dock var det juh inte idealiskt väder idag men slog loss på trean när laddtrycket kom
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION testkörd efter väg

Post by Nemesis_turbo »

http://www.youtube.com/watch?v=V4GK2IvR5H8" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=XWeIOdXuM7Q" onclick="window.open(this.href);return false;

filmklipp tyvär ingen onboard filmning måste dock se till o få bukt med hjulstudsen och hinna med o växla innan det smattrar varvstopp hoppas på en produktiv vecka nu och bättre/varmare väder till nästa helg så kan det blir lite bättre körning och roligare film men humöret är totalt på topp l :D iaf

känns fullständigt som att byggtiden har varit värt det visst det finns kvar o göra som att bygga om broms systemet snygga till lite saker göra klart för sfro besök mm mm men i det stora hela så är det faktiskt guld värt att ha fått köra nåra hundra meter med kärran

som jag förstår det bör en mindre hbc göra mina bromsar mer lätt trampade.. har idag en nsusk stor hbc typ 32mm har jag för mig vart tvungen o sätta reducerings ventil till bakbromsarna för dem låste föra fram har fått det i balans nu men det är för tungtrampat fåt leta på jobbet efter en mindre hbc och testa
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION testkörd film sista sidan

Post by Nemesis_turbo »

har hittat en annan hbc som borde passa bra är med dubbelkolv 19/22mm ska testa och byta till den och se om bromsarna blir lite bättre iaf. annars tror jag att jag kommer bygga om såpassa att jag kör med ett broms servo placerat någonstans och köra dubbla bromscylindrar dvs en vid pedalen som sedan sköter nästa cylinder som sitter med ett vacumservo någonstans där de får plats
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

byggde dit en 17mm hbc igårkväll har luftat och kännt på bromsarna känsn bra mycket bättre och pedalen måste inte tryckas för långt heller innan den blir stum.

blir testkörning framöver för o känna så man orkar låsa bromsarna
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

Nu är det testkört och snacka om skillnad bromsarna tar bra och det är kanon känsla i pedalen. Nästa på att göra listan nu är att få en fyrhjuls inställning gjord och köra bilen på en broms provare och ljustera in balansen mellan fram och bakbroms sedan blir det att mappa klart ochregga in dn som ombyggt fordon
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

suttit och pillat i mappen lite på låglast idag och blev less får kärran att gå stabilt och fint men får inte till bra och stabilt lambda värde på 2500rpm hur jag än gör så nu blev det en order lagd på 4st bosch 2200cc istället som alla lovordar så mycket så nu har man 4st 1680cc spridare över maskin går juh riktigt fint med dem i men kommer aldrig klara besiktning med dem så det blev nya bättre saker synd bara man åker på en rejäl ommapp nu

hade även ut kärran på en liten testdrive idag bara för o öka motivationen och satan vad kul det är o köra den motför bruksbilarna tog och gjorde en tvätt med fyfaan vad dammig kärran blir av några månader i garaget
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Bmw*Alex

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION nya spridare på G

Post by Bmw*Alex »

finns ingen andledning att ha så stora spriddare om du inte ska nyttja storleken kan ja tycka.

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

1200cc blir för små för det färdiga resultatet eller ja på gränsen iaf och bosch 1700 har juh lite krympningsproblem när dem blir varma bättre o ha lite för stort o grabbarna på ppf tycker 2200cc spridarna funkar kanon o finmappa med

kommer rulla på glt ett tag iår iaf dvs 322whp men börjar man krana på till dubbla laddtrycket så ska de på mycket sås med
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

så nu var dem nya spridarna på plats vilken extrem skillnad. djävla pill det var o få bort dem gamla kontaktstyckena och löda dit nya men bra blev det.

kunde sänka tomgången från 1100rpm till 850rpm och den går stadigt dock går den ganska så fett nu men en ny mappning så känns det som den kommer ha brukskaraktär även small den igång direkt nu utan tveksamhet och bluddrande

så dessa är nu helt över

Image
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

og och ställde in rätt injector deadtime idag och då gick bilen helt plötsligt inte nå fett alls längre utan går nu snålt på tomgång så stälde på fuelmaster lite så den går stabilt på lambda 1 på tomgång nu resten får fixas i bänken.

har dock problem med att den låg skitstadigt på tomgång ända upp till 70 grader motortemp där började den svaja men pillade o trixade men inställningarna för tomgångsmotorn så blev det bra men den börjar ändå svaja när kylfläkt osv drar igång hoppas min mmappare kan med o fixa det
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION tomgång klar väntar på mappn

Post by Nemesis_turbo »

äntligen efter mycket pillande nu så går den stabilt på tomgång från varm till kall motor och svajar inte när kylfläkten går eller något sådant closed loop lambda och closed loop tomgångstsyrning is the shit när man ställt in allt rätt.

resten får fixas i bänken hoppas på återbesök hos min mappare ganska så snart nu så man kan få kärran klar för reggning

la även in ny firmware i boxen idag så man kan köra AFR target genom hela registret så bredbandslamdan får kompensera om något händer
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION tomgång klar väntar på mappn

Post by Nemesis_turbo »

i väntan på mappning kan man juh pilla med småsaker har lackerat tryckrören idag i sidenmattsvart med en matt klarlack på blir lagom diskret ska även lackera ventilkåpor och kamremskåpa i samma färg tnkte även göra en täkplåt över ic och kylare i samma färg och så ska en turbo mössa beställas hem och så ska det övre kylvattenröret även målas det med

ser lite blankt ut på bilden det närmaste röret men är kameran och ljuset inne som luras

Image
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION väntar å mappning och småfix

Post by Nemesis_turbo »

idag fick sig ventilkåpor kamremskåpa och det övre kylvattenröret lite färg imorgon monteras allt tilbaka känns som det kommer se mycket cleanare ut sedan iaf väldigt nöjd redan med ventilkåor och tryckrör iaf sedan ska vevhusvent anslutningarna bytas ut mot svarta ditton

ska ta och leta på nätet nu efter 16mm utvändiga gummi/siliconplugg tlll gamla vevhusventen ikväll

Image

Image

Image
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bromsning 27/5

Post by Nemesis_turbo »

såder då sitter skiten ihop igen känns riktigt bra faktiskt tog och flyttade spolarvätskebehållaren idag med för där hamnade vevhuscatchen istället dock ingen bild på det då det bara är tillfälligt ska dras med andra slangar osv

Image
Image
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bromsning 27/5

Post by Nemesis_turbo »

så blev det med catchtanken för vevhusvent ska göras om lite sedan med annan slang osv men iaf placeringen är där kommer även dra slang från catchtank till röret som ska dit mellan luftfilter och turbo så jag har sluten vevhusvent för sbp:s skull
Image

och därnere hamnar luftfiltret ska boka till en skyddsplåt under så det inte stänker så mycket skit på det där resten byggs klart imorgon då jag måste åka te stan o handla lite grejjor

Image
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Post Reply