Hejsan är ny på forumet o tänkte skapa en tråd om min gammla e46a.
köpte den för över ett år sedan, för 6000:- har riktat upp bilen och har nu tänkt mata den med turbo
då mitt e30 projekt står i dvala sen 2år=)
vid inköp
44
saknas nått?
svår riktat)=
punktat fast dom nya plåtarna
sytt ihop en ny bit golv. ett jävla jobb
skapligt sne skärm. många svordommar.
en framifrån också
typ 8månader senare. efter jag tröttnat på den minst 20gånger, blev den körbar och fick följa med hem till mitt garage
efter en provkörning flög huven upp , då fick bilen stå ett par månader igen.
men nu ska fanskapet sättas ihop sen ska den överladdas. tanken var en orginal oöppnad motor, men det spårar nog ur som allt annat=)
sidan
det ser ut att vara mycke spackel. men det är det inte, jag mitt dumma helvete tennspackla och va för ivrig med o värme och tenn, så det blev rikta tills jag inte orkade mer=)
dags o mappa nu eller=)?
avslutar med bilen som aldrig kommer bli klar=)
hoppas tråden inte är för tråkig, men kanske nån lägger en spydig kommentar=)
e46an är från 99. med coilowers från kina. chippad. sportsystem, 19" mugello fälgar, 19000mil på mätarn
med fälgar. ny motorhuv. framskärm. nya länkarmar. drivaxel. mm, är bygget uppe i hela 12000:- än så länge
min tanke var att det är perfekt att lägga x antal tusenlappar på motorn med tanke på bilens kostnad
jag är lite klyven på turbo eller kanske kompressor? jag har både och ligger på hyllan, så man vet aldrig=)
Bmw e46 turbo projekt
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis