350-400hk i M20

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

350-400hk i M20

Post by Bimmerlars »

Hva trengs for å få 350-400 holdbare hk i en M20B25(evnt. B27)?

- ARP studs til topp
- MLS toppakning. Er pianotråd nødvendig?
- Grenrør fra f. eks Kimmitsport
- Hvilken turbo? Med innebygget WG, da grenrøret fra Kimmit ikke har utgang for ekstern
- IC. Hvilke mål bør man ha?
- Er 2,5" passe til trykkrør?
- Billig og brukbart datasprut. Brukte Haltech ser jeg går for 7000-8000,-
- God nok dumpventil det her?: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ducts_id/3 4
- Hvilken størrelse på spridarna?
- Svarva av kolvarna for lavere komp. Hva må gjøres for å få 2,7l med turbokomp? Er det ETA veiv, 320 råder og 88+ kolvar fra B25?
- Sveise vannkanalene i toppen

Høres dette ålreit ut?
Hvilket ladd trengs for å greie et sted mellom 350 og 400hk?
Hva er egentlig en slik motor bygget for? Er det godt nok for 500hk? Med smidde stempler og smidde h-profil råder. Org. stempler liker seg vel ikke noe særlig over 400hk?
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

du kan inte ha piano tråd me mls. antingen el
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Trond wrote:Her har du i hverfall et godt utgangspunkt... :)



Der var den ute ja :)
Så dersom jeg skaffer E30 motorfester skal den motoren være bolt-on?
Får jeg med giroverføringa da?
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

BRUZZE wrote:du kan inte ha piano tråd me mls. antingen el

Så det er enten pianotråd med org. pakning, eller MLS?
Ser PPF har sett med MLS og ARP, så det er jo veldig greit da :D
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Trond wrote:Klart du skal få med overføringen!!!

Dette er en GOD motor altså... Ikke mange gode motorer igjen på markedet nå... 8)

Hvor holder du til da?

Jeg holder til i Ås. Ligger tre mil sør for Oslo.
Dersom det blir handel hadde jeg likt å slippe at den blir sendt. Liker å se sakene før jeg handler :D
Hvor holder du til?
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Det blir igrunn ganske langt. 34 mil en vei. Ser motoren kan hentes hos PPF. Har du mulighet til å få den nærmere Oslo?
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Trond wrote:Ja det måtte i såfall være på vei til PPF det... Vet ikke sikkert når det blir, men ei gang i januar regner jeg med. Da kjører jeg via Horten-Moss.


Og forresten... Det er 32mil fra Kr.sand til Oslo sentrum, så da blir det jo bare 29 mil for deg. Men hvis du regner med at du skal ha den, så kan jeg ta sjansen på å møte deg litt på halvveien. F.eks på Telemarksporten ved Porsgrunn. Men da må jeg ha 7000kr for alt... (Må jo låne henger 8) )

Du tar altså ferja? Det hadde det jo vært enda bedre om vi hadde møttes et sted nærmere Moss? Er ikke mange mil fra meg til Moss
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Trond wrote:Klart det er nærmere for deg, men kan ikke garantere at den ikke er solgt i løpet av den tid. Men det er en sjans som du må ta :)
Har mange interesserte via PM... Men greit å slippe å dra motoren helt til Sverige også da :D

Ås ja det er på Østfold-siden det ja... 8)

Jeg tar sjangsen, da jeg er avhengig av andre til å være sjafør for meg nå, så er det litt enklere å slippe å kjøre så langt. Er en annen M20B25 jeg også er interessert i å dra å titte på.
Si fra da, dersom den blir solgt? :)
Post Reply