E34 540/6 turbo.......Säljes??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Sv: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Några falsar löser ju styvheten på plåten. Kolla om Thivan kan hjälpa dig med det, han har maskin till det.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Jo jag satt och funderade på det och det bör va den bästa lösningen
Vem är det du menar???
Vem är det du menar???
pm om det är nått
Sv: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Jimmy mästersvetsaren Thivan på PPF.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: Sv: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
johankihl wrote:Jimmy mästersvetsaren Thivan på PPF.
Jaaaa du menar såå
Redan fixat. Tjernell fixar biffen åt mej i morgon
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
så vart det
skönt när det är snabba ryck ibland
Tänkte jag skulle få tjernell att svetsa i en halvbur åt mej sen
hoppas han tycker det oxå bara
skönt när det är snabba ryck ibland
Tänkte jag skulle få tjernell att svetsa i en halvbur åt mej sen
hoppas han tycker det oxå bara
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
[/quote]
stum motera allt i röven
blir alu bussningar som silen och till klumpen
och plats till bärarmarna
trött på att bakhjulen rör sig i 100 olika vinklar och får hela bilen att att kännas konstig och inte ha den där man vill ha den
bör ju va en anledning till att alla tävlingsbilar har det stum monterat och uniballs överallt[/quote]
Om du ska ha plast I länkarms-lagringarna så känns det som resten av ditt fina bakvagnsbygge är i onödan.
Satsa på något stumt där med, jag byggde med teflonglidlager & rostfri hylsa. Fyllde silentblocken med rutlim & det blev stadigt som fan & inga ljud i kupén.
stum motera allt i röven
blir alu bussningar som silen och till klumpen
och plats till bärarmarna
trött på att bakhjulen rör sig i 100 olika vinklar och får hela bilen att att kännas konstig och inte ha den där man vill ha den
bör ju va en anledning till att alla tävlingsbilar har det stum monterat och uniballs överallt[/quote]
Om du ska ha plast I länkarms-lagringarna så känns det som resten av ditt fina bakvagnsbygge är i onödan.
Satsa på något stumt där med, jag byggde med teflonglidlager & rostfri hylsa. Fyllde silentblocken med rutlim & det blev stadigt som fan & inga ljud i kupén.
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Tänkte mäst så det kan röra sig
hur funkar din lösning då?
antar att du kör rf hyllsa runt bulten och glidlager utanför?
hur funkar din lösning då?
antar att du kör rf hyllsa runt bulten och glidlager utanför?
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Andy_b wrote:Tänkte mäst så det kan röra sig
hur funkar din lösning då?
antar att du kör rf hyllsa runt bulten och glidlager utanför?
Exakt, rostfri hylsa runt bulten & lager i länkaren. Finns en del bilder i min tråd. Har inte lagt så många mil, men bilen känns grymt mycket stadigare än innan & inget klonk vid karateväxling
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Tåls ju att tänka på den dagen det är dax för bussningar
undra hur andra själv smörjande metaller typ mässing eller liknande skulle må av den behandlingen
undra hur andra själv smörjande metaller typ mässing eller liknande skulle må av den behandlingen
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Andy_b wrote:Tåls ju att tänka på den dagen det är dax för bussningar
undra hur andra själv smörjande metaller typ mässing eller liknande skulle må av den behandlingen
Spelar nog ingen roll vilken typ av glidlager du använder, så länge det inte är något mjukt material för då kommer länkarmarna troligtvis fladdra med mycket effekt.
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
när man kapar reservhjuls baljan på e34 så får man ett stort hål i en balk bak
den svetsa jag igen
blev helsvetsat så det blir stumt där med
sen slipa jag till kanterna på golvplåten och punkta den runt hela
ska punkta lite till innan jag slipar ner den och kittar (shittar) alla skarvar
punktat klart under
och få fan så illa plåten blev på bild. är lite ytrostig irl
blir lite asfaltsmattor under plåten samt färg och boddy innan det är klart
den svetsa jag igen
blev helsvetsat så det blir stumt där med
sen slipa jag till kanterna på golvplåten och punkta den runt hela
ska punkta lite till innan jag slipar ner den och kittar (shittar) alla skarvar
punktat klart under
och få fan så illa plåten blev på bild. är lite ytrostig irl
blir lite asfaltsmattor under plåten samt färg och boddy innan det är klart
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Tøft prosjekt! Jeg lagde alle "foringer" til bakstillinga i stål og syns det funket veldig bra! Bilen ble faktisk MYE mer stabil! (E28) Men viss bakre opphenget ditt skal være stumt, bør vel de fremre være det også?[
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=193878 Mitt 635 csi turbo prosjekt
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Smart lösning du gjort
jo jag ska ha det stumt fram oxå.
på bilden din. har du plockat bort bussningarna fram och byggt plåt där?
jo jag ska ha det stumt fram oxå.
på bilden din. har du plockat bort bussningarna fram och byggt plåt där?
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Ja, det stemmer:) Å med en hylse i midten slik som originalt.. (Støttestagene frem i karrosseriet er selfølgelig også på nå)
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=193878 Mitt 635 csi turbo prosjekt
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Oberland wrote:Ja, det stemmer:) Å med en hylse i midten slik som originalt.. (Støttestagene frem i karrosseriet er selfølgelig også på nå)
funderade på om jag skulle göra nått liknande men viste inte om jag vågade
men detta avgör ju saken
så får det bli
är ju lättaste lösninhen med 2 plåtar med en hyllsa imellan istället för att svarva massa skit
pm om det är nått
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Way to go!
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=193878 Mitt 635 csi turbo prosjekt
Re: E34 540/6 turbo....... Bakvangn
Frågan är nu om jag ska köra med orginal tanken som nästan får plats (får puttsa av ena hörnet på fästet jag byggt och bygga om ett avluftningsrör)
eller om jag ska bygga en ny rf tank och sätta under bilen
fördelen med "fuelcell" som jag ser det är att det kommer ta mindre plats och jag kan bygga in lite klaffar och skit som håller soppan still då det kommer sladdas en hel del med bilen
fördelen med org tanken är väll att jag kan bes bilen om jag nån gång skulle vilja göra det
(knappast troligt i min ägo dock)
planen är att köra 2st DW intank pumpar
eller om jag ska bygga en ny rf tank och sätta under bilen
fördelen med "fuelcell" som jag ser det är att det kommer ta mindre plats och jag kan bygga in lite klaffar och skit som håller soppan still då det kommer sladdas en hel del med bilen
fördelen med org tanken är väll att jag kan bes bilen om jag nån gång skulle vilja göra det
(knappast troligt i min ägo dock)
planen är att köra 2st DW intank pumpar
pm om det är nått