Tjenare. Håller på att konstruera ihop ett ombytt fordon. Detta är en golf3a med vr6 motor och bakhjulsdrift. Jag har fått tag i en m535klump med 25% diff och drivaxlar men problemet är att det blir för svårt att modda in den i golf 3ans bakvagn (bakvagnen utgår ifrån en 4wd golf3 vr6 syncro) därför tänkte jag att jag kanske skulle köra med en quattrodiff istället som kanske även är lite plattare. Nån som har nått tips om vilken som är smart att använda för detta ändamål samt var man kan hitta en vettig diff till denna? Om ni vill veta vilken låda det sitter i så är de en zf ifrån 325 e36
Stort tack på förhand
Mvh robban
Använda quattrodiff som rwd?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Använda quattrodiff som rwd?
beroende på vad hur du ska bruka bilen, en audi v8 quattro diff är en torsendiff. kan ju funka bra på bana och sladda med skulle jag tro. men gillar inte dragracerobbansj wrote:Tjenare. Håller på att konstruera ihop ett ombytt fordon. Detta är en golf3a med vr6 motor och bakhjulsdrift. Jag har fått tag i en m535klump med 25% diff och drivaxlar men problemet är att det blir för svårt att modda in den i golf 3ans bakvagn (bakvagnen utgår ifrån en 4wd golf3 vr6 syncro) därför tänkte jag att jag kanske skulle köra med en quattrodiff istället som kanske även är lite plattare. Nån som har nått tips om vilken som är smart att använda för detta ändamål samt var man kan hitta en vettig diff till denna? Om ni vill veta vilken låda det sitter i så är de en zf ifrån 325 e36
Stort tack på förhand
Mvh robban
en quattro från tex s2/s4/s6 är ju en öppen diff med möjlighet till 100% låsning med vaccum. funkar sådär när man bygger om quattro till rwd, dom verkar inte palla det på audis.
Men din borde ju vara lättare, den tål den nog.
Det är ju typ dom quattro diffar som finns, s2 coupe är minst. s2 avant/sedan, s4 och s6 har en förlängning på sig dom gör dom ganska långa. men denna går ta bort.
hoppas info hjälpte lite.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Snurrar inte audi kardaner åt fel håll?
Det stämmer, audi diffen går bara att använda ihop med audi låda!
Robert
Robert
Siktar på en riktigt låg 10:a
ahaa de pajjar ju en del. aja, de blir till att modda in bmwdiffen då 
tack för alla svar grabbar!

tack för alla svar grabbar!