Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 19 Dec 2006, 14:17
Hollizini wrote: robber wrote: Hollizini wrote: robber wrote: Blir ev brembo / AP 4/6 kovlsok i nästa år för mig. De kostar men så smakar de gott också.
Det har du jävligt rätt i, nån ungefärlig pris uppgift?
Tänker du på vad dessa ok kostar? Du kan lätt hitta Brembo 4kolvsok som sitter på Porsche 996 för runt 3-5k i bra skick. Lugna dig nu och spana fältet noga. Sen måste du ha skivor men de finns jue massa. Tex M5 E34 95 hade den jue 345x30mm skivor. Ta de sen finns de oändligt med belägg till dessa oken. Mycke gott
Eftersom en annan är ledig idag så ska jag kika upp lite fina bromsar till pärlan.
Blir en suprise vad det blir för någe.
Känns som bromsarna är minst lika viktiga som motorn då detta blir en banåkarbil/gatbil.
Låter bra det
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 19 Dec 2006, 15:13
kan ju informera om att jag sket fullständigt i mina bromsar när jag byggde min räser.. dock renoverade jag oken å allt sånt så mycket de går.. men köpte org. skivor och belägg från biltema.. tar cirka 100 år att få stopp på bilen när man mosat 4an ut
..
Kör ju dock utan bromsservo, men ändå trist när de inte stannar..
Mvh
Uffe
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 19 Dec 2006, 15:17
Jo precis, man vill ju kunna få stopp på grejerna, speciellt om man åker mycket gata/bana.
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 19 Dec 2006, 16:45
Hollizini wrote: Jo precis, man vill ju kunna få stopp på grejerna, speciellt om man åker mycket gata/bana.
Vi har jue samma hub för bromsarna och samma "behov". Vi får ta och tänka ut någe smutt till våra bilar
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 19 Dec 2006, 17:13
Jo, vi får klura ut ett ändamåls enligt broms kitt.
erikkihl
Posts: 505 Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby
Post
by erikkihl » 22 Dec 2006, 19:12
Nu är blocket ditt färdigt för avhämtning
Ska bara lyfta ur veven med det gör jag i morgon och måste även leta reda på 3.5l veven
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 22 Dec 2006, 19:48
erikkihl wrote: Nu är blocket ditt färdigt för avhämtning
Ska bara lyfta ur veven med det gör jag i morgon och måste även leta reda på 3.5l veven
Låter super bra det, snubben från verkstaden ringde precis så nu är bilen klar också.
Så imorgon blir det 50 härliga mil.
Håller på med framvagnshelvetet nu för övrigt.
Blir byte av hjullager samt alla stag, bromsar m.m, ska bli skönt när det är klart!
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 24 Dec 2006, 01:53
Fy fan, då har man sprungit hem från stan.
Men en glad nyhet är att man precis är hemkommen från Torsby där 3,5an inhandlas från kihlen, tack för det!
Så nu ska den upp i stativet och göras i ordning för kommande jävulskap.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 24 Dec 2006, 13:31
Lite bilder efter polerning av b34an m.m kommer här:
Kolv
Block
Så nu ska jag skaffa lite grejer till den, sen ska den istortsätt vara klar.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 24 Dec 2006, 19:52
Raceaddic wrote: är det en avsvarvad B34 kolv eller B35?
B34 men det har körts 1,8 bar med dessa kolvar med 2,8vev och 6,7:1 i komp enligt erikkihl.
erikkihl
Posts: 505 Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby
Post
by erikkihl » 24 Dec 2006, 23:18
Hollizini wrote: Raceaddic wrote: är det en avsvarvad B34 kolv eller B35?
B34 men det har körts 1,8 bar med dessa kolvar med 2,8vev och 6,7:1 i komp enligt erikkihl.
Japp det stämmer
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 27 Dec 2006, 11:21
gott med nya motorn
Den skulle o-ringas lr vad vare vi sa?
erikkihl
Posts: 505 Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby
Post
by erikkihl » 27 Dec 2006, 11:30
robber wrote: gott med nya motorn
Den skulle o-ringas lr vad vare vi sa?
Den är redan o-ringad
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 27 Dec 2006, 13:14
erikkihl wrote: robber wrote: gott med nya motorn
Den skulle o-ringas lr vad vare vi sa?
Den är redan o-ringad
Så vare ja
om man kollar bilderna så
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 29 Dec 2006, 02:46
Så sant, redan o-ringad och uppe i stativet för lite moddning som kommer synas här snart.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 03 Jan 2007, 18:14
Då har ihop passningen börjat lite smått.
Ska även beställa lite Cp kolvar så än är det inte dags, skulle bara malla lite var jag ska måla m.m
Utöver detta så är framvagnen ner riven och väntar på nya dämpare och fjädrar.
Fick även bli en sån hära som numer pryder brädan: