Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 12 Jun 2012, 19:09
Idag var jag nere och tog ut det sista från toppen efter att jag fått låna verktyg av Longben!
Ventiler
Tomt!
Sen när jag kom hem väntade ett paket =)
5 st bosch 1680 spridare samt motstånd.
Motstånden är till salu, då jag inte behöver dom.
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 19 Jun 2012, 19:02
Tvättade av toppen idag och hittade 2 saker jag inte vet om det är farligt eller inte?
Här är en bild som är bak vid fördelarpluggen, och hålet i botten såg ut att vara ett "nytt" hål som hade sprucket fram.
Sen på ventilsidan så hittade jag dessa hål som inte är så lika, då det ena är större.
Farligt?
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 07 Aug 2012, 16:56
Efter fet motivationsbrist la jag idag en beställning på delar till bilen.
Smidda Je kolvar
Smidda stakar
Race vevlager
Race ramlager
Gördel
Packningar till hela bottendelen
VAG 60-2 trigger
Nedre kamdrev i stål
Detta höjer motivationen en del, så ska leta efter en som kan fixa blocket.
helvetesmaskinen
Posts: 101 Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Post
by helvetesmaskinen » 10 Aug 2012, 09:07
Snofi wrote: Efter fet motivationsbrist la jag idag en beställning på delar till bilen.
Smidda Je kolvar
Smidda stakar
Race vevlager
Race ramlager
Gördel
Packningar till hela bottendelen
VAG 60-2 trigger
Nedre kamdrev i stål
Detta höjer motivationen en del, så ska leta efter en som kan fixa blocket.
Fint! Du byter væl øverfallen också och kør ihop med stødgørdeln om du ska upp på mycket effekt?
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 10 Aug 2012, 12:33
helvetesmaskinen wrote: Snofi wrote: Efter fet motivationsbrist la jag idag en beställning på delar till bilen.
Smidda Je kolvar
Smidda stakar
Race vevlager
Race ramlager
Gördel
Packningar till hela bottendelen
VAG 60-2 trigger
Nedre kamdrev i stål
Detta höjer motivationen en del, så ska leta efter en som kan fixa blocket.
Fint! Du byter væl øverfallen också och kør ihop med stødgørdeln om du ska upp på mycket effekt?
Har inte planerat att byta överfall.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 11 Aug 2012, 09:58
Snofi wrote: Tvättade av toppen idag och hittade 2 saker jag inte vet om det är farligt eller inte?
Sen på ventilsidan så hittade jag dessa hål som inte är så lika, då det ena är större.
Farligt?
Dom där hålen är ju sådär original!
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 11 Aug 2012, 14:17
P.Herrdahl wrote: Snofi wrote: Tvättade av toppen idag och hittade 2 saker jag inte vet om det är farligt eller inte?
Sen på ventilsidan så hittade jag dessa hål som inte är så lika, då det ena är större.
Farligt?
Dom där hålen är ju sådär original!
Det är så på den modellen ;P
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 16 Aug 2012, 18:47
Kom lite saker, dock saknas kolvar och lite till.
Gördel
Stakar.
Lager
Vag trigger
Packningar
Sen får jag se när nästa paket kommer.
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 23 Aug 2012, 17:42
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 04 Dec 2012, 23:20
Sitter och funderar om man ska köra med mekaniska eller hydrauliska lyftare, behöver tips nu
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 04 Dec 2012, 23:31
Snofi wrote: Sitter och funderar om man ska köra med mekaniska eller hydrauliska lyftare, behöver tips nu
Går att köra hydraliska långt, man ska inte krångla till det, då blir saker och ting oftast aldrig klara.
Kolvar såg jättefina ut
Vad blir det för kompa?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
STRANGLED
Posts: 238 Joined: 15 Feb 2006, 22:37
Post
by STRANGLED » 05 Dec 2012, 08:09
cerveza wrote: Snofi wrote: Sitter och funderar om man ska köra med mekaniska eller hydrauliska lyftare, behöver tips nu
Går att köra hydraliska långt, man ska inte krångla till det, då blir saker och ting oftast aldrig klara.
Kolvar såg jättefina ut
Vad blir det för kompa?
Det är fan dagens sanning!
Wiell
Posts: 340 Joined: 07 May 2010, 20:33
Location: Hok utanför jkpg
Post
by Wiell » 05 Dec 2012, 15:02
kör på ina lyftare. dom pallar med lite mer varv. dom är lättare än orginal med.
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 05 Dec 2012, 20:30
cerveza wrote: Snofi wrote: Sitter och funderar om man ska köra med mekaniska eller hydrauliska lyftare, behöver tips nu
Går att köra hydraliska långt, man ska inte krångla till det, då blir saker och ting oftast aldrig klara.
Kolvar såg jättefina ut
Vad blir det för kompa?
Ja då blir det nog hydraler
Hade nog tänkt ett komp på 9,5 med E85.
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 13 Jan 2013, 00:21
Blir en liten update:
Var och köpte en ny topp idag.
AAN topp,
Rejält portad (avgas sida), mirafräst. nya styrningar och ventitätningar.
Jonus racing ventiler, Crmo retainers, race ventilfjädrar, ina lyftare.
Köptes utan kammarna som syns på bilderna.
Allt för idag.
Snofi
Posts: 227 Joined: 17 May 2011, 22:44
Location: Stockholm
Post
by Snofi » 03 Feb 2013, 19:41
Här går det att följa bygget med, ska fixa allt på den sidan så allt är up to date =)
https://www.facebook.com/snofi90 " onclick="window.open(this.href);return false;