Dax för en update nu då!För er som inte visste det så körde jag ras i augusti. Avgaskammen brasst precis vid kamdrevet. Alla avgasventiler blev krokiga, det blev jack i cp kolvarna & alu flisor i maskin pga kamkedjan skavde emot övre kedjesträckaren! Anledning till raset? Ja det kan man undra..Antingen för att denna kammen var med om raset 2010 o fick nån smäll då?
Eller för elakt pangande varvstopp? Märke oxå att spridarkontakten på 1ans inte satt på plats direkt efter att det inträffade. Bilen stod med huven öppen på en bilträff strax innan så vet inte heller om någon fipplat loss kontakten? För dom lossnar inte bara sådär.....
Men men..Nya tag nu 2013 iaf! Tänkte satsa på att få bättre körbarhet & respons då jag ska satsa mer på drifting nu!
Maskinen revs ur ganska kvickt & isär för kontroll & byte av ram/vevlager samt rengörning av alla prylar har gjorts. Lagrena såg btw ut som nya trots 2 säsångers hårt piskande
Kolvarna gick att putsa till så de går att använda oxå
Botten är nu ihopskruvad igen, toppen fick nya std ventiler samt en portning eller ja mest tillsnyggade kanaler kan man säga
För några veckor sedan så fick jag tag på S50B32 separata spjäll moddat till att passa m50 + plenum med fastsvetsad PPF dumpventil
Kommer bli riktigt fett!
Är det någon som behöver gamla modellen av PPF dumpen så har jag en extra 50 mm att sälja