Som rubriken lyder så gick slavcylindern sönder idag på min m50b25a med zf låda som nyligen är moterad med m20svänghjul o 618 tryckplatta. Förlängde pinnen på slavcylindern ca 2 cm och idag när jag luftat kopplingen och började känna motstånd i pedalen så gick slavcylindern sönder vid packningen elr vad man ska kalla det, så att allt innehåll flög ut.
Vad kan detta bero på ? Känns inte så roligt om alla delar lägger sig i lådan, fick som tur va ut allt denna gången.
Slavcylinder gick sönder.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Danneeandersson
Re: Slavcylinder gick sönder.
Precis samma hände min kompis när han bytte till 765 på sin 940. Han köpte en renoveringssats till slaven och monterade, funkade felfritt efter det iaf. Eftersom att tryckplattan är hårdare så blir det väl högre tryck på slaven och om den är dålig sen innan så kan ja tänka mig att den skjuter
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Okej har pajjat två stycken nu så känns tveksamt att det bara är slaven . Plockade av lådan idag , så får försöka mäta mig till om ja behöver svetsa distanser bakom uttramplagrwt
-
Jag har sprängt en slavcylinder på samma vis en gång. Då berodde det på att jag inte fått pinnen rätt i kopplingsgaffeln, utan den låg bredvid. Slavcylindern bottnade och jag fortsatte trampa tills det sa plopp.
Låter som du inte har tillräckligt med slaglängd i slavcylindern, så antingen förlänger du pinnen mer, eller bättre för geometrin i kopplingsgaffeln, svetsar distanser för uttrampningslagret...
Låter som du inte har tillräckligt med slaglängd i slavcylindern, så antingen förlänger du pinnen mer, eller bättre för geometrin i kopplingsgaffeln, svetsar distanser för uttrampningslagret...
okej japp , tänkte lägga distanser nu på gafflen ca 10 mm. Dock när jag hade på lådan o försökte trycka på gafflen med en lång skruvmejsel för att se om det fjädrade någon kändes det helt stumt. Vet inte hur hårt det blir med 618 tryckplattan men känns ju som man borde kunna rubba den lite iaf.