Säljer min Holsetturbo T3 fläns (okänd modell för mig, bussturbo) och Wastegaten. Säljes pga av att den är liite för stor för mitt snikbygge. Är ute efter en annan lättspoolad turbo god för 250-300hk, helst med inbyggd wastegate.
Fixat mått på turbon imorgon..
Gärna mer mått på denna, och alla ev. Märkningar som finns på den Är den glapp å jävlig? Hela blad på impeller både i kompressor och turbin? Orkar den mer än min t04e så kan vi kanske byta?
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
jackdaniels wrote:Gärna mer mått på denna, och alla ev. Märkningar som finns på den Är den glapp å jävlig? Hela blad på impeller både i kompressor och turbin? Orkar den mer än min t04e så kan vi kanske byta?
Mått in: ca 73mm
Ut: 54 mm
Den är lite glapp men inget överdrivet, går att åka med. Alla blad är raka och hela. Jag vet inte exakt hur mycket hästar den klarar av. Är osäker på storlek, men den kanske är i jämnstorlek med en hx35 kanske? Jag har sökt om turbon en gång och då fick jag upp att denna modell satt på en buss, volvo. Kanske finns nån här ute som kanske sitter på lite info om turbon
Det som står på den är;
Serial no: 377905
Part no: 53485/2
Engine nr:748303
Din t04e, är den i liknande skick eller? Är det med inbyggd wastegate?
Okej. Min to4 är i bra skick. sist jag kände på den hade den inget glapp och alla blad var fina. Men känns nästan som denna är mindre, vet ej.. Jag lär kolla måtten på min först iaf
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Det har tagit tid men nu har jag lite mera mått på turbon.
Avgas: 12 bladig impeller, yttermått (toppen) på impeller är 61 mm. Osäker på storlek på avgashuset.
Kompressor; 6 bladig impeller, yttermått 53 mm impeller. ut kompressorhus 54mm.
Dagsfärska bilder finns vid intresse. Allt med T3 fläns och inbyggd wastegate är intressant!